TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Michèle
24-8-2013
|
26-6-2013 13:11:16
Hallo Sarah! Ik ben ook van Hasselt, ook enkel voor de wet :) mijn jurk komt van Linx, kostuum van SuitSupply. Wij geven ons feest tegenover ons thuis in parochiezaal De Biekaar in Tuilt :) eenvoudige zaal maar leuk aan te kleden. Traiteur is Trimalchio uit Kuringen. Veel succes met het plannen! :) Groetjes
|
|
Sarah
30-5-2014
|
26-6-2013 13:21:59
Hoi Michèle, oh leuk! Wanneer staat jullie trouw gepland? Wij hebben nog geen datum maar zal wellicht laat voorjaar of vroege "zomer" worden. Aangezien je toch van de buurt bent heb ik nog een vraagje. Trouwen jullie in het gemeentehuis van Hasselt voor de wet? Ik heb vroeger (hele tijd geleden) een bruiloft gehad die voltrokken werd in het gemeentehuis van Kuringen. Ik vind de locatie in Kuringen veeeel mooier dan centrum Hasselt maar volgens mij kan het daar niet meer. De Biekaart ken ik trouwens ook, dat is tegenover die leuke brasserie (naam even vergeten) groetjes
|
|
Nadia
5-10-2013
|
26-6-2013 13:27:05
oooh Trimalchio is een supergoede traiteur!! zaal als je het budgettair wil houden: inderdaad, een parochiezaal is de beste keuze... (wij zijn van Genk en gaan onze trouw vieren in een hotelfeestzaal van kennissen) mijn kleed komt uit Maastricht (Chrandels) - budgettair ook, omdat ik het zonde vond om zoveel geld uit te geven aan een kleed dat ik maar 1 dag zou aandoen... en dit kleed vond ik ook supermooi! enige verschil is dat het niet met de hand is gemaakt en dat het uit 2 lagen bestaat ipv 6 of 7 ;-) eten: wij hebben gekozen voor hapje - voorgerecht - hoofdgerecht - dessert als diner / 's middags doen we de taart ook al met de suite. Wat juist, weten we nog niet... maar daar willen we niet echt op besparen (anders zou je kunnen opteren voor een BBQ of zo! ook super gezellig... Trimalchio biedt die service ook aan - heb dat al eens mogen 'proeven' en ik kan je zeggen: mmm!) 's avonds doen we een wedding party met een paar kleine hapjes, maar dus vooral een DJ en de rest van familie en vrienden erbij!
|
|
Sarah
30-5-2014
|
26-6-2013 13:41:19
Mag ik eens vragen wat jullie ongeveer pp kwijt zijn voor het eten? Ik zit nog een beetje met een dilemma. Het idee was eigenlijk om met een kleine groep te gaan eten na het gemeentehuis. Nu, mijn vriend komt uit Nederland (+- 2u rijden). Een deel van de gasten (ooms,tantes, neven, nichten, vrienden) die we graag enkel s avonds willen uitnodigen moeten dus een hele afstand rijden. Ik vind het langs de ene kant wel moeilijk om die mensen die hele afstand te laten komen en dan enkel drank te geven op het feest maar als ik iedereen uitgebreid te eten ga geven wordt het een te kostelijke zaak. Ik had ook gedacht om eventueel s avonds BBQ te doen maar wat doe ik dan door de dag met de suite?? Aangezien we geen kerkdienst hebben wordt het dan een erg kort dagje -)
|
|
Elsie
|
26-6-2013 14:28:32
|
|
Nadia
5-10-2013
|
26-6-2013 15:09:37
wij hebben wel een mis... dat maakt de dag wel wat langer... we voorzien na de mis nog een minireceptie bij mijn schoonouders thuis waar we de bruidstaart ook zullen eten en nadien verdwijnen we dan met ons twee voor de foto's... zij eten dan nog wat hapjes en drinken nog wat koffie of zo om dan nadien samen te gaan eten... we voorzien een budget van 40€ à 45€ per gast (eten, drinken en menu) - we zijn in de suite met een 20 à 21 personen (en 2 kindjes). Dus tel maar uit ;-) best veel geld, vind ik... we waren gestart met het idee van 35€ per menu, maar waarschijnlijk gaan we daar toch boven zitten, omdat we het menuvoorstel niet helemaal top vonden en we dus met andere dingen gaan afkomen die -hooogstwaarschijnlijk- toch weer van een duurdere categorie gaan zijn :-) (hou er ook rekening mee dat diegene die voor ons het eten doet eigenlijk ook familie is en hij dus wel enigszins aan 'familiale' korting doet, denk ik hihi)
|
|
Nadia
5-10-2013
|
26-6-2013 15:10:16
oh ja, en wij hebben ook veel volk uit Antwerpen en Nederland. ze zijn uitgenodigd voor de gemeente en de mis en het avondfeest - wat ze tussenin doen... tja... :-)
|
|
Michèle
24-8-2013
|
26-6-2013 15:40:59
Wij trouwen op 24-8 volgens de teller nog 58 dagen :) spannend! ik denk dat je alleen nog maar kan trouwen in hasselt niet meer kuringen...De biekaar is tov de stroobander :) wij wonen op het einde van het plein :)
wij doen met trimalchio: 4 hapjes, steengrill, 4 dessertjes en zitten zonder drank aan € 27 pp.
@ Nadia; was het eten van trimalchio lekker? wij hebben het nog niet geproeft en gaan het niet proeven voor de trouw dus hopelijk geen koude douche :p
mijn kleed is van linea rafaelli, is een kort kleed mijn mama betaalde en vond het niet te duur ;) heel veel laagjes tulle :D
vraag gerust wat je nog te binnen schiet! :) groetjes
|
|
Nadia
5-10-2013
|
26-6-2013 15:59:51
wij vonden het SUPERlekker! als we geen familie hadden die ook in die branche zat, hadden we hem heeel zeker gecontacteerd! 't zal jullie zeker bevallen ;-)
|
|
Sarah
30-5-2014
|
26-6-2013 16:56:43
Idd de Stroobander mmmmhhh lekkere ribbetjes -) OK dan weet ik ongeveer wat we kwijt zijn aan eten, nu nog kijken wie wel en niet uitnodigen voor het eten. Doen jullie zelf de aankleding van de parochiezaal? Op hoeveel € tellen jullie voor het avondfeest? Michèle jij doet dan wel eten voor alle gasten s avonds als ik het goed begrijp? Hoe ziet jullie dagindeling eruit (aangezien jullie ook geen misviering hebben)? Sorry voor de vele vragen maar ben me nog helemaal aan het oriënteren -)
|
|
Michèle
24-8-2013
|
26-6-2013 17:48:21
Wij laten de aankleding door Trimalchio doen met deels hun gehuurde spullen en deels dingen die ik in Ikea blokker enz gekocht heb (dingen die ik achteraf nog kan gebruiken of cadeau geven :) ) Ik heb 75 gasten dus ik doe eten voor iedereen ja. Vond het raar om receptie voor 10 man te geven, eten met 40 man en dan de rest avondfeest... Aangezien wij een beperkte groep zijn vind ik dat dat moet kunnen. Zeker omdat de foodcost niet te hoog ligt door steengrill. Dagindeling (grof want nog niet klaar:) - 7u kapper ik - ventje gaat even naar trimalchio en de zaal om alles even te checken dat zij weten hoe en wat - nadeel aan de meeste parochiezalen: je krijgt de sleutel pas smorgens om 8u... zeker bij ons aangezien er al een feest was de dag voor ons. Als dit niet het geval is kan je de zaal een dagje bijhuren aan de helft van de prijs dacht ik - 9u ik makeup en ventje wandeling met de woef - 10u allebei aankleden (apart) - 10u30 aankomst "suite" -> tussen "" omdat er niet echt een suite is, diegene die willen komen die komen en andere blijven thuis :) - 11u15 vertrek naar hasselt - 12u trouwen :) - 12u15 fotos aan stadhuis - 12u25-12u50 glaasje aangeboden door trimalchio aan stadhuis -> dit mag niet altijd zeker op voorhand al vermelden en zorgen dat je niet in het midden van de trouws bent maar als eerste of laatste -> wij zijn voorlaatste! - 12u50 vertrek naar zaal want om 13u gaan de paaltjes omhoog enzitten we opgesloten - 13u20"suite" en wie wil eet een broodje in de zaal -> meeste van onze vrienden en familie hebben een hond dus die willen allemaal naar huis - 14u vertrek naar foto locatie: herkenrode of de kluis afhankelijk van het weer; met diegene die mee willen, met alle honden :) - 16u30 moeten we terug aan de zaal zijn dus tijd genoeg om wat te chillen :) wij wonen tov de zaal dus de ouderen gaan waarschijnlijk effe thuis in de zetel zitten of wat babbelen of geen idee - 18u aankomst gasten - 19u15 aan tafel - 22u openingsdans - 22u30 dessert - 1u frietjes - 3u : regels van de stad: muziek moet uit! voor ons geen probleem ik ben tegen de frietjes al half aant slapen -> ochtendmens GEEN avondmens :) - 5u de zaal moet leeg zijn: ouders, vrienden die nog nuchter zijn en trimalchio helpt
the end :)
|
|
krista
9-8-2013
|
26-6-2013 20:33:21
Hoi Sarah, Ik ben van Zonhoven. Mijn kleed komt van bij Youniek in Turnhout. Superservice, goede prijs, vriendelijke mensen... zeker een aanrader om eens te gaan kijken. Wij geven ons feest in Zolder (Heusden-Zolder) in De ware vrienden. het is een vzw, (de fanfarezaal in de volksmond) dit is budgetvriendelijk vermits het een vzw is en zij de drank doen. Wij hebben een grote bbq, 4 stukken vlees, groentenbuffet, turks brood (ongeveer 15 euro per persoon, bakken inbegrepen) en een ijsbruidstaart. Onze fotograaf ook budgetvriendelijk komt vanuit Tongeren www.absolute-freedom.be Alvast succes en een fijne voorbereidingstijd... Groetjes
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
27-6-2013 9:47:35
Hey Sarah
Ik wil je graag een kleine tip meegeven. Als je een idee hebt van hoe je wil dat je dag eruit ziet, schrijf dit even op en hou dit bij. Want tijdens het plannen komen er zoveel ideeën, leuke dingen en soms jammer genoeg ook misschien wel commentaren uit je omgeving op je af, dat de eenvoudige dag die je voor ogen had plots grootser zou worden dan je zou willen . Zo kan je, moest je twijfelen over wat je wil, even teruggrijpen naar dat oorspronkelijk idee.
Wij gaan ook op restaurant met dichte familie en vrienden en 's avonds houden we een fuif voor iedereen. Ik ben niet van de kanten van Hasselt dus daar kan ik je niet bij helpen. Mijn kleed komt van La Tiara in Antwerpen. Heel tevreden van!
groetjes en nog veel succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|