Terug naar overzicht
Ik zou wat meer hapjes uit de zee nemen, nu komt er maar 1 van de 6 hapjes uit de zee (zalm is geen zeevis). Misschien oesters, inktvis, sardientjes,... Paella vind ik heel goed passen en de desserts ook wel, ik associeer strand om de een of andere reden met fruit :-)
Scampi`s, sint-jacobsschelpen?
exotisch fruit, zoals mango, watermeloen, passievrucht , van die oranje bolletjes( kan niet op de naam komen) en dan alles op een fruitspies steken :-)iets met scampi's idd of mosseltjes
Hey Toen ik je thema zag, moest ik direct aan de site trouwartikelen.nl denken. Die hebben een heel strandthema. Moest je iets nodig hebben, zeker daar eens piepen. Supergoeie levering ook! groetjes
Bedankt voor de tips allemaal!!!! Zijn leuke reacties!Indien er nog zijn, post gerust hé
Beste Sara,eerst en vooral is zalm wel degelijk "zeevis".Ik zou er niet teveel vis meer bij doen. Uit ervaring zou ik zelfs zeggen dat je de kruidenkaas best half met zalm en half met gerookte ham laat maken.Zet de geitenkaas met honing gerust bij de dessertjes, heb je er minder van nodig (zal ook waarschijnlijk niet zo heel veel worden genomen.) Vindt het zelf heerlijk maar anderen?Zoals je de hapjes nu hebt uitgekozen heb je 1 warm en de rest koud. (ik ga er van uit dat de bonbon koud is.Je trouwt in juni? asperges zijn nog steeds in, dus deze kan je als kleine gratin laten maken, al dan niet met een reepje kip of zo.Een gazpacho is ook iets zuiders (koude tomatensoep).Maak een sangria van witte wijn met perzik en munt, anders en heel lekker. (vul aan met de gepaste smaak kiddy-bul voor een extra bubbeltje, zonder witte wijn voor de kleintjes en oma's) recept nodig, laat me weten.In de plaats van broodje met tapenade, een stukje pizza bodem, gebakken. Koud daarop verse tapenade en een beetje verse basilicum en Parmesan, anders en toch ook weer niet...dessert: gecarameliseerde stukjes verse ananas, al dan niet met een beetje rum geflambeerd en daar bovenop simpel bolletje vanille ijs.Groetjes
Mario,Bedankt voor de uitgebreide reactie, een grote meerwaarde!Dacht inderdaad ook dat zalm uit de zee kwam, maar in de rivier 'opklom' om haar eitjes te leggen.Interessant idee om de geitenkaas misschien van gang te verplaatsen.! Alsook gazpacho is een leuk idee, nog niet bij me opgekomen. Alsook de andere voorstellen.Ik zal dit berichtje op mijn pc opslaan, zodat ik deze naast me kan leggen bij het vastleggen van de menu. Heel leuk! Bedankt