Nu Online
Momenteel zijn er 421 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen binnen de 2 maand?

28-6-2013 17:19:48
Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik gaan een lening aan voor de verbouwing van ons huis en nu is die veel goedkoper als we samen lenen. Het huis zelf staat op naam van mijn vriend, dus moeten we trouwen omdat dat interessanter is. Maar dat moet dus binnen de 2 maand (of 2,5 maand als dat echt moet). We zitten dus te denken hoe we dat praktisch gaan doen. We waren van plan om te trouwen in 2015-2016 (we zijn wel al 7 jaar samen en hij heeft me vorig jaar al gevraagd). We beginnen met onze verbouwing eind augustus-begin september (dus dezelfde periode eigenlijk). We houden er niet zo van om gewoon naar het gemeentehuis te gaan, onze handtekening te zetten, en naar huis te gaan en dan doorgaan met onze dagdagelijkse bezigheden. En als we mensen uitnodigen voor ons wettelijk huwelijk, dan verwachten die toch ook wel een drankje en een hapje. Maar ik denk dat er dan een heel groot stuk van de families zal komen kijken, en dan moet ik toch een feestje plannen of zaal vastleggen? Misschien moeten we dan maar meteen een echt trouwfeest geven? Ik heb al een idee van hoe het er allemaal moet uitzien, maar twee maanden is toch wel heel kort?
Wat denken jullie? Dit zijn de opties
1. Gewoon alleen trouwen
2. Trouwen in het bijzijn van mama's, papa, broers en schoonzussen
3. Trouwen in het bijzijn van mama's, papa, broers en schoonzussen, grootouders (maar dan is de rest van de familie jaloers)
4. Trouwen in het bijzijn van iedereen die dat wenst, en achteraf gewoon op café een pintje trakteren
5. Een trouwfeest met alles erop en eraan, binnen 2 maanden

Iemand nog andere ideeën? Ik heb er vooral een probleem mee omdat er anders zo'n verschil zou zitten tussen wettelijk trouwfeest en het feest (we trouwen niet voor de kerk) en dat we het dan mss maar gaan uitstellen, en van uitstel komt afstel, he...

Femke
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1057

sara
14-6-2014
 Meld misbruik28-6-2013 17:47:49

Femke, proficiat met de verloving en wens je ook het beste toe met de verbouwingen. Ben wat overdonderd door het verhaal dat je schreef. Moet je echt wel trouwen voor die lening op die manier te verkrijgen? Is wettelijk samenwonen (al dan niet met een samenlevingscontract) ook geen mogelijke optie? Tegenwoordig is het verschil niet zo groot tussen beide. Mocht dit ook een mogelijkheid zijn dan is er niet zo'n haast achter.

Femke
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 17:50:09

Nee, we moeten echt trouwen. Er is geen andere optie.
Geen probleem voor ons, maar de praktische kant vind ik wat moeilijk...

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik28-6-2013 17:51:02

Misschien een trouwfuif? Kan heel leuk zijn en je hebt er normaal gezien toch iets minder werk aan dan aan een echte feest.
Wat zou je dan zo snel mogelijk moeten regelen: locatie, DJ, uitnodigingen

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 17:54:23

Voor ons lening in 2011 hebben wij ook een wettelijk samenlevingscontract laten op maken en dat was oké voor lening.

En trouwen op 2 maanden lukt ook hoor.
Onze buurjongen heeft op 6 weken alles geregeld.
Die hadden in een zaal iedereen uitgenodigd voor een dansfeest met drank en wat versnaperingen en is ook leuk feest geweest.

Femke
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 18:03:01

Onze situatie is een heel ingewikkelde, en we hebben er weken over gedaan om tot de conclusie te komen dat we gewoon moeten trouwen. Geen enkele bank wist raad, en ook onze notaris heeft even moeten sleutelen. Maar het simpelste is trouwen. Dus er wordt getrouwd :)
Trouwfuif is een leuk idee, ja. Maar ik wel echt geen danser :) Maar ik zal het zeker eens bekijken want had er eigenlijk nog niet aan gedacht.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik28-6-2013 18:46:39

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk naar een locatie gaan zoeken indien je een feest wel geven. En misschien zoals je zegt, (gezien je niet voor de kerk trouwt) is de kans groot dat het 'echt' trouwfeest dan op de lange baan geschoven zal worden.

Is er misschien geen parochie zaal bij jullie in de buurt die je eventueel kan huren? Je kan ook een frietkraam ofzo laten komen? Je hebt zoveel kramen tegenwoordig, ook pasta of chinees.. Dat is ook lekker en gemakkelijk :-)

Ik wens je alvast heel veel succes!!

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 19:35:50

Een collega van me had hetzelfde voor. Zij is nu enkel getrouwd voor de wet en gaan eten met de suite. Het plan is om binnen enkele jaren een feest te geven en te trouwen met een viering.

margot
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 21:14:52

3 of 5 zou ik kiezen :-)
en idd in 2maand kan je het wel regelen.. het moet niet te fancy zijn eh ;-)

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 21:42:47

Precies...wij hebben een frietkraam besteld en dansen tot de vroege uurtjes.
Niet dat stijve, traditionele gedoe...been there...done that en nu van mijn tweede huwelijk met mijn toekomstige gaan we er een vet feestje van maken waar we zelf ook veel plezier gaan aan hebben.

Dus Femke...GAAN MET DIE BANAAN ...lukt zeker.
Zie ook net dat je dezelfde dag trouwt.

Femke
7-9-2013
 Meld misbruik29-6-2013 11:51:56

Gisteren een zaal gaan bekijken. Die was werkelijk perfect, maar we gaan toch gewoon iets eten met de naaste familie, dan trouwen en dan een glaasje trakteren. En dan in het voorjaar trouwen. Want die zaal was gewoonweg PERFECT. Dus nu maar hopen dat er nog ergens een plaatsje vrij is. Bedankt alvast voor de goeie raad :)

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik29-6-2013 13:38:10

en als je verloofde je medeeigenaar maakt bij de notaris ? Enfin, ik moei mij daar liever niet mee , maar als je trouwt met gemeenschap van goederen dan wordt jij ook eigenaar. Kost misschien wel wat bij de notaris, maar dan hoeven jullie niet hals over kop te trouwen.

Brigitte

Meld misbruik29-6-2013 21:39:36

als je geen danser bent en niet houdt van een dansfeest kan je ook een receptie geven met hapjes voor al de genodigden die jullie er graag bij zouden hebben ( voor 2 of 3 uurtjes)
ik denk dat dit vlugger en makkelijker te regelen is dan met eten en een dansfeest
je kan met de naaste familie dan bv s' middags nog altijd gaan eten en de rest van de open tijd leuke foto's laten nemen door een fotograaf of iemand die jullie kennen en die deze taak graag op zich wil nemen
tenslotte , genieten en plezier maken , daar moet je zelf voor zorgen
alvast veel plezier met de voorbereidingen
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...