Nu Online
Momenteel zijn er 763 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help, onze ouders haten elkaar!

1-7-2013 0:55:50
Halo,
Wij gaan trouwen maar we hebben een groot probleem. Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders kunnen niet met elkaar om. Wij hebben geen idee hoe wij het gaan doen, zijn ouders hebben al gezegd dat als mijn ouders komen zij er niet zullen zijn.
Enige tips hoe wij toch een leuke trouw kunnen hebben?

alvast bedankt!

Loida
16-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1258

stephanie
26-4-2014
 Meld misbruik1-7-2013 2:29:47

oesje, spijtig om dat te horen. Is er iets gebeurd waardoor ze elkaar haten?
Ik denk wel dat ze zo ie zo gaan komen. Zijn ouders gaan de trouw van hun zoon om zo iets niet willen missen en jouw ouders ook niet denk ik. Komen jullie met de schoonouders goed overeen?
Ik zou ze wel zo ver mogelijk uit elkaar zetten tijdens het feest.

krista
9-8-2013
 Meld misbruik1-7-2013 5:36:23

Hoi Loida,
dat is idd geen fijn gevoel.
Stel beide ouders op hun gemak, dat ze zeker niet bij elkaar aan tafel moeten zitten, maar dat ze het voor jullie moeten over hebben.
Dat ze jullie mooie dag toch niet willen dwarsbomen.
Ik hoop echt dat jullie er uit komen...
Dikke knuffel X

maartje
5-7-2014
 Meld misbruik1-7-2013 7:06:03

Hey, zet de ouders bij de familie aan tafel en niet aan de eretafel. Het is eht jammer dat het zo moet verlopen, maar laat er je dag niet door vergallen (ik weet het, dat is gemakkelijker gezegd da gedaan). Veel succes.

Brigitte

Meld misbruik1-7-2013 7:53:13

ik vind het altijd een erge zaak als je moet lezen dat zo'n dingen gebeuren
wat krista verteld , zou ik het ook proberen te doen .
ga met hen praten
stel beide ouders op hun gemak dat ze zeker niet samen moeten zitten
maar leg hen uit dat het voor jullie toch belangrijk is als ze beiden aanwezig zijn
zelf ben ik ook mama van toekomstige bruidjes , en ja onze relatie's zijn super met de kinderen en aangetrouwden , maar toch
ik kan niet begrijpen dat je als volwassenen voor deze speciale dag van je kinderen deze vete niet voor opzij kan zetten
hoe kan een ouder nu zeggen dat ze niet naar het huwelijk zou komen van hun eigen kinderen ?
je eigen kinderen is toch je dierbaarste bezit .
vertel hen zeker dat er zoveel emotie's loskomen op je huwelijksdag dat je het heel belangrijk vind dat ze aanwezig zijn , omdat je dit men hen wil delen
ik denk dat dat je hen moet laten voelen dat ook zij belangrijk zijn voor jullie
hopelijk komt het allemaal goed
we duimen alvast voor jullie !
groetjes

stephanie
12-7-2013
 Meld misbruik1-7-2013 8:22:32

Hoi Loida ,

Erg jammer om dit te lezen , mijn ouders zijn gescheiden en komen ook totaal niet meer overeen met elkaar. Daarbij komende dan ook nog dat mijn moeder haar ouders mijn vader ook niet meer kunnen aanzien. MAAAAR ... ik ga trouwen met mijn vriend en dat is hetgene wat telt, zij zetten die dag hun 'haat'gevoelens opzij en ze kiezen voor mijn geluk en ze kiezen niet voor mijn dag te verpesten. En ik vind dit niet meer dan normaal. Als ze veel om jou en je vriend geven dan komen ze en doen ze serieus wat water bij hun wijn. Zo hoort het :-)

Veel geluk nog met de voorbereidingen. en hopelijk verloopt het allemaal vlekkeloos tussen die 4 mensen :-)

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik1-7-2013 8:43:59

Hey Loida,

Is echt erg dat te moeten lezen... Ik begrijp niet dat ze zoiets kunnen zeggen... Jullie willen allebei je eigen ouders erbij hebben en zoals de anderen ook al zeggen, ze moeten niet bij elkaar aan tafel gaan zitten en niets tegen elkaar zeggen als ze dat niet willen, maar ze mogen jullie dag niet verpesten... Is het voor sommigen dan zo moeilijk om eens aan de kinderen te denken ipv aan zichzelf?

Veel succes nog met de voorbereidingen en praat met beide ouders en ik hoop dat ze voor rede vatbaar zijn en jullie standpunt hierin begrijpen...

Mario

Meld misbruik1-7-2013 13:15:50

Beste Loida,

Spijtig, inderdaad, maar geen drama.

Leg jullie probleem voor aan jullie getuigen. Zij kunnen hier een belangrijke rol spelen. Bijvoorbeeld: op het avondfeest ontvangen jullie de gasten in de volgende volgorde: moeder bruid, vader bruid, bruid, bruidegom, moeder bruidegom, vader bruidegom. Willen ze niet? En jullie willen er niet alleen staan, vraag de getuigen om jullie te vervoegen, bruid, bruidegom, getuige bruid, getuige bruidegom.

Jullie gaan naar de burgerlijke stand: 2x 1/2 suite (bruid vertrekt thuis met haar familie en getuige, bruidegom vanaf zijn ouderlijk huis. Bij de burgerlijke stand aangekomen gaan bruidegom en ouders+familie+... als eerste binnen en zetten zich aan 1 kant van de zaal. Getuige van de bruidegom begeleid de bruidegom tot bij de burgemeester/schepen. Dan komen de ouders van de bruid en familie aan. Nemen plaats aan de andere kant van de zaal. Bruid komt binnen met haar getuige. enz. enz. enz.

Interesse voor verdere ideeën... geef een seintje.

Mario

Loida
16-5-2014
 Meld misbruik1-7-2013 16:39:42

hallo allemaal,

bedankt voor de reacties. Onze ouders hebben ruzie sinds dat we te weten kwamen dat ik zwanger was. Zijn ouders waren er blij mee maar de mijne niet echt.
Ik was ook net gaan samenwonen met mijn vriend en zijn ouders.
Toen we een woning voor ons eigen hadden waren mijn ouders niet blij met de woning maar zijn ouders wel, weer een ruzie tussen hun.
Mijn ouders vinden mijn vriend en zijn familie 'te laag' en vinden dat ik mij ben aan verlagen tot hun niveau. Mijn vriend is nu ook niet al te blij met mijn ouders momenteel.

het is dus heel een gedoe...

Wij plannen ook een klein feest te hebben niks groots. Ik wil gewoon dat het een onvergetelijke dag wordt in positieve zin voor ons.

groetjes

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik2-7-2013 23:39:47

Hoi Loida,

Jammer te lezen dat de ouders zo doen!! En zoals jij het verteld ligt het probleem misschien meer bij jou ouders??

Ik snap niet dat er steeds ouders zijn die moeilijk moeten doen op de trouwdag van hun kinderen..
Of ze zijn gescheiden en komen niet meer overeen, of ze komen niet met de schoonouders overweg, of met een beste vriendin, noem maar op....
Maar op zo een dag zet je toch alles opzij denk ik dan zo, en gun je je bloedeigen kind toch wel al het geluk van de wereld???

Ik hoop dat jullie er uit geraken!!
Veel succes met alles X

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...