Terug naar overzicht
Zal er wat van afhangen hoe lang het geleden is dat je die mensen nog gezien hebt misschien? Iemand die je twee dagen eerder nog zag en die je de week erop alweer terugziet kan het misschien kort houden, die tante die je maar een keer per jaar ziet zal misschien wat uitgebreider begroeten.Kan me ook voorstellen dat koppels meestal samen binnenkomen, en dat je zo makkelijk twee mensen tegelijk groet, dat je die niet 'apart' moet rekenen als je er echt een tijdsindeling op wil plakken. Als ze te lang blijven staan: zeggen dat je later op het feest nog wel es bij hen langskomt.Nu begin ik ook te denken: wat als daar een rijtje volk staat te wachten en ze zenuwachtig worden... pfff, dan stuur ik een ober en moeten ze eerst al maar iets drinken... :-)
Wij rekenen ook een uur tot anderhalf uur voor ongeveer 150 man. Idd, als ze te lang blijven staan, zeg je: ik zie je straks nog he ;-)De mensen die binnen zijn, krijgen receptiedrinks ands foods.Die babbelen ondertussen al wa bij en daarna komen wij 'officieel' binnen, speechen, openingsdans en let the party begin :-) Wij hebben wel een trouwfuif, is mssc wel wat anders dan een klassiek feest.
sommige komen wel in groep naar binnen of toch per 2 ofzo? Dat valt allemaal wel goed mee. De meeste geven gewoon hun cadeau en zeggen proficiat en schuiven dan door.. Maar je moet toch minstens een uur rekenen hiervoor.
Kunnen ze niet nog mee aanschuiven bij het dessertenbuffet, aan staantafels? Ik zou toch ook een uur rekenen om iedereen te begroeten. Ondertussen zitten je daggasten en staan de avondgasten die als eerste binnen zijn te genieten van een dessertje of drankje? Moest ik zelf uitgenodigd zijn op een avondfeest zou ik het niet erg vinden om eerst nog even te staan babbelen met een dessert of een wijntje voor het dansen begint!