Nu Online
Momenteel zijn er 695 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Strijd om aparte zaal verloren...

5-7-2013 9:46:29
Lieve bruidjes,

Ik moet mijn hartje luchten. :) Mijn vriend en ik hebben officieel de strijd om in een niet klassiek kader verloren. Onze ouders lijken meer belang te hechten aan een tip top in orde feest in een klassiek kader dan aan hoe wij ons feest willen.

Over precies een jaar, op 5/07/2014 trouwen we dus noodgedwongen in De Lozen Boer in Lochristi. heel jammer na het zien van 1001 andere locaties.. Hopelijk kunnen we alsnog onze stempel drukken in deze zaal met onze uitnodgingen, toffe tafel, ideeën, GEEN eretafel (maar ook dat lijkt zeer gevoelig te liggen)...

Kunnen jullie alvast jullie ervaringen delen met een niet klassieke trouw in een wel klassieke zaal (je kent het wel, perfect gesnoeid overal, rustiek kader, zilveren bestek, zilveren kandelaars....). Heel jammer, maar ik heb nu een jaar om me erover te zetten en te zorgen dat het ondanks alles toch fantastisch wordt!

Bedankt!

Charlotte

Charlotte
5-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2130

lien
15-3-2014
 Meld misbruik5-7-2013 9:58:46

Ik zou zeggen:zwier die kandelaars van tafel en zet iets in de plaat dat jullie mooi vinden. Kies kleuren die niet traditioneel zijn en werk daar mee. Het is jullie trouw probeer dat duidelijk te maken aan je ouders.

Charlotte
5-7-2014
 Meld misbruik5-7-2013 10:05:57

Ja idd. Ik verwacht nu ook wel dat ze voor de rest zich niet teveel moeien en gwn aanwezig zijn...

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-7-2013 10:34:51

Wij hebben kort na onze verloving eens samengezeten met de ouders om onze ideetjes op tafel te leggen. En dan een paar maand voor de trouw nog eens, een beetje uitgebreider. Maar over de details en hoe het er allemaal ging uitzien hebben we gezwegen. Volgende week krijgen ze het draaiboekje met alle details (voor hun dan) erin. Zo wilden wij de bemoeienissen een beetje beperken want trouwen is toch wel een evenwichtsoefening tussen de twee families, tussen jullie en de ouders, tussen... Doe je eigen zin en zwijg er zo lang mogelijk over tegen degenen waarvan je "reactie" verwacht, als je 't pas op de laatste knip zegt kunnen ze niet veel meer tegenwerken :-)

Ik ben zelf nog nooit in De Lozen Boer geweest maar er wel al dikwijls gepasseerd en horen over spreken. 'k Zou zeggen, spreek eens af met de mensen van de zaal, leg jullie ideetjes op tafel en kijk wat ze kunnen doen? Tafels verzetten en zo is maar een kleintje he, mogelijks zullen jullie wel zelf dan voor "ad-interim decoratie" moeten zorgen aangezien zij buiten het zilverwerk waarschijnlijk weinig andere dingen gebruiken (maar nogmaals, ik ken de zaal niet, dus ik kan daarin mis zijn).

Succes meid!

Charlotte
5-7-2014
 Meld misbruik5-7-2013 11:13:56

Bedankt voor de tips, da's inderdaad ons plan om nu zoveel mogelijk te zwijgen over alles.

Een zeer heikel punt is ook de eretafel: mijn ouders willen dat absoluut niet, zijn ouders absoluut wel. Ik niet, mijn vriend wel. Ik haat het om aan een lange tafel met 15 mensen te moeten zitten waarvan meer dan de helft toch de hele tijd weg is. Bovendien wil ik absoluut niet vanuit een ivoren toren rond die tafel zitten kijken naar de rest, net zoals mijn ouders en grootouders dat ook niet willen. Echter, het lijkt me ook nogal vreemd om een ronde tafel te maken met enkel zijn ouders, zijn zus en haar man en wij....

Wat vinden jullie? Hoe doen jullie dit? en vooral: hoe kan ik hen alsnog overtuigen dat iedereen maar zit waar hij wil zitten....

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-7-2013 11:49:49

Wij hebben een "eretafel" maar die ziet er net uit zoals de rest :-)
In die zin dat we met de ouders en broer/zus, grootouders wel aan dezelfde tafel zitten, maar 't zijn net dezelfde tafels als de andere gasten en we zitten ook volledig rond de tafel, dus niet dat wij op een rijtje naar "het publiek" zitten te loeren...

lien
15-3-2014
 Meld misbruik5-7-2013 12:29:10

Wij gaan ook niet voor een ere tafel. Wij zitten waarschijnlijk ( want het is wel nog even voor ik trouw) aan een tafel,zoals de andere en met enkele vrienden waaronder mijn getuige.

Charlotte
17-5-2014
 Meld misbruik5-7-2013 14:59:05

Charlotte,

De lozen boer is wel een prachtige zaal om in te trouwen. Ik ben er zelf ook naar gaan kijken en het is de mooiste zaal die ik gezien heb. Maar ik vond ze te duur.
Ik denk dat je er dus zeker prachtige dingen mee kunt doen zodat het geen klassiek trouwfeest wordt. De aankleding kan je vermoedelijk wel zelf kiezen en dan kan je je eigen toets eraan geven.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik5-7-2013 15:28:26

Charlotte,
Wat jammer voor je dat jullie ouders geen rekening houden met jullie wensen. Wij trouwen na 24 jaar samenzijn en hebben natuurlijk absoluut geen last van enige bemoeienis maar betalen dan ook alles zelf... Ik ken de zaal niet en ben eens gaan kijken op hun website. Het ziet er toch wel een heel mooi kader uit en ook professioneel. Dus zullen ze wel open staan voor jullie inbreng en bezorgdheden. Misschien zorgen je ouders als troostprijs wel voor de bruidssuite: daar zou ik toch geen neen tegen zeggen.
Het is geen leuke start van je voorbereidingen maar een goed feest kan je overal houden en dat je je die dag amuseert is het belangrijkste. Hou je been dus wel stijf als het om deze elementen gaat! Veel succes.

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik5-7-2013 17:40:27

Ga voor een walking dinner? Maakt het ineens veel losser!

Eppie

Meld misbruik5-7-2013 18:07:19

Wees blij dat je ouders willen betalen. Als zij er zoveel geld insteken, is het toch ook normaal dat ze ook mee hun zeg mogen doen. Alternatief is alles zelf betalen. Geloof mij, geen pretje ;).

Eva
21-9-2013
 Meld misbruik8-7-2013 11:13:30

Wij hebben voor lange rechthoekige tafels gekozen i.p.v. ronde. Ik vind dat gezelliger en minder stijf. Wij zitten aan tafel met onze getuigen en beste vrienden, de ouders zitten bij hun familie. Qua kleuren hebben we voor fluo gekozen, ook al iets minder traditioneel :-) Ikzelf en de bruidsmeisjes hebben een fluo vestje voor als het wat frisser is, mijn armbandjes zijn ook fluo. Als tafeldecoratie heb ik glazen potjes verzameld en die met fluo washi-tape omwikkeld, hier komen bloemetjes in. I.p.v. bloemblaadjes strooien de kindjes met fluo vlinders. Verder nog van die gloeistaafjes voor tijdens de openingsdans, dresscode is 'cocktail met een beetje fluo voor de liefhebbers'...

Charlotte
5-7-2014
 Meld misbruik8-7-2013 11:35:37

Hey, heel leuk met die fluo!

Wij hebben intussen, omdat onze ouders zagen dat we heel ongelukkig werden van de lozen boer, toch een andere zaal gekozen. Verbeke Foundation, een hedendaags kunstmuseum met een serre achteraan als zaal en 12ha natuur erbij waar ook overal kunstwerken staan. Heel speciaal en heel tof. Het wordt uniek!

We willen nu het thema kunst doortrekken in alles dus ook zo mini schildersezels met mini canvasjes op voor de namen enzo... Wordt leuk.

Maar first things first: nadenken over viering hoe en wat, DJ en fotograaf! :)

En de ere tafel is daarmee ook min of meer opgelost, is gwn geen keuze van tafels, en allemaal rechthoekige ook dus daar al geen probleem meer, dat we niet in de etalage hoeven te zitten. :)

Het komt finaal wel allemaal goed... We vinden er tenminste weer plezier in! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info