Terug naar overzicht
dit is zeker haalbaar, en helemaal als je de juiste pastoor treft :-) wat ook een heeeel leuke optie is, is het Huis van de Mens! Toch zeker als je niet echt supergelovig bent, maar wel een heeele mooie dienst wil... Op dit forum zijn ook een aantal mensen die voor deze optie geopteerd hebben.
Wij zijn helemaal niet gelovig (ik vrijzinnig, mijn vriend wel gedoopt en zo maar nu ook niet gelovig) en doen ook een viering met Huis van de Mens :-) dan kun je echt volledig zelf kiezen hoe de viering eruit gaat zien, dus kan je er veel persoonlijke dingen insteken.
Wij hebben ook gekozen voor huis van de mens.Ze hebben een zeer mooie opvatting over een huwelijk.En aangezien wij buiten willen trouwen viel een pastoor al weg :)
Bedankt voor jullie reacties.
Vele mensen trouwen graag mét een viering erbij maar die viering die kan gemakkelijk op een andere locatie dan de kerk. Ik verzorg zelf als Diaken vele vieringen in feestzalen, in de tuin,... heel persoonlijk met teksten en muziek die de mensen zelf kozen, met een lach en een traan én een humoristische noot erbij. Zo krijgen zij een misviering die fris en eigentijds is en waar het enkel draait om "liefde tussen mensen"; Dat is nl. de essentie van een huwelijksviering.GrManuRent A Priest