TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kim
4-10-2014
|
10-7-2013 9:16:17
Wij eten met de familie en nadien een fuif met hapjes.
|
|
Sofie
2-8-2014
|
10-7-2013 9:16:50
Wij wilden ook een plezant feest niet te stijf,dus kiezen wij voor BBQ.
Geeft een zomers los gevoel,BBQ's zijn altijd plezant : )
|
|
Inge
7-8-2015
|
10-7-2013 9:22:05
BBQ klinkt super, maar is moeilijk in ander seizoen dan zomer, neen? Wij zijn stiekem nog niet verloofd (maar wel aan het plannen), en zouden voor april willen gaan... @Kim: hoe zie je die hapjes dan? En doe jij dan geen receptie? Want ik weet niet zo goed wat te doen met buren bvb. Of komen die allemaal naar jullie fuif?
|
|
Cindy
15-5-2015
|
10-7-2013 9:23:14
Hallo iedereen, ik volg even mee want bij ons is ook het budget belangrijk mits we alles zelf betalen en vind alles steeds duur uitvallen tot nu toe.... Iemand tips voor de regio Mortsel, Antwerpen,...... Dank u, Cindy
|
|
noortje
14-9-2013
|
10-7-2013 9:25:53
Een receptie hebben wij niet echt (Na de trouw gaan wij foto's laten maken, de familie krijgt dan een drankje en hapjes) Buren of collega's van mijn ouders komen niet naar de receptie aangezien we dit te gek vinden, we kennen die mensen amper of niet :)
Na de receptie is er een 3-gangen menu voorzien voor familie (Ouders, grootouders, nonkels & tantes)
's Avonds is er een fuif/feest voor familie, vrienden en onze collega's (Met hapjes)
|
|
Griet
19-9-2015
|
10-7-2013 9:34:01
Wij hebben ('s avonds): - receptie voor vaste gasten hele dag + collega's en kennissen. - diner in buffetvorm voor gasten hele dag + beste vrienden + familie. - dansfeest vanaf dessertbuffet voor gasten diner + vrienden.
|
|
alki
13-9-2013
|
10-7-2013 9:38:13
wij gaan iets eten met de naaste familie en s avonds geven we een fuif voor iedereen met verrassingsbroden en andere hapjes.
|
|
natascha
14-6-2014
|
10-7-2013 10:04:25
Wij doen ' smiddags bbq in de buurvrouw haar tuin met ouders, broers en getuigen en 's avonds receptie voor iedereen met kleine hapjes, daarna broodjes en dessert. Voor de rest ook gewoon zowat fuifachtig. Wij moeten ook alles zelf betalen dus het is ook wat low budget... Maar iedereen moet zich wel kunnen amuseren en met een voldaan gevoel naar huis gaan.
|
|
margot
7-9-2013
|
10-7-2013 10:28:05
wij doen : gemeentehuis kerk + eten in feeszaal ( met de dichtste familie omas opa's , neven , nichten , tantes) en daarna voor iedereen erna rest vn familie , vrienden , collegas is het dessertenbuffet met een dansfeest :-)
|
|
Sanne
9-7-2011
|
10-7-2013 10:37:08
Wij hebben in de namiddag een dessertenbuffet gegeven voor iedereen (familie, vrienden, collega's) en 's avonds thuis gegeten met enkele goede vrienden en de naaste familie. De rest van de avond gewoon nagepraat, geen dansfeest ofzo.
|
|
Sanne
18-5-2013
|
10-7-2013 11:23:28
wij hebben een echte fuif gehad! hebben ook eerst getwijfeld over oudere tantes enzo. We hebben er geen seconde spijt van gehad, zelfs de oudere mensen hebben zich geamuseerd want zijn héél lang gebleven...(tip: als je dit doet, voorzie oordopjes :-)) We hebben met een frietkraam gewerkt, dit voor het concept fuif helemaal door te trekken, was super lekker! nammiddag hebben we bbq gehad met naaste famile en daarna was iedereen welkom op de fuif.
Doe waar jullie zin in hebben, je kan toch nooit goed doen voor iedereen! veel succes
groetjes Sanne
|
|
Kim
4-10-2014
|
10-7-2013 11:55:38
De buren die we goed kennen mogen 's avonds komen. Receptie doen wij niet. Vinden wij een beetje onnozel. De hapjes zijn in een kraampje per land. Bv italië: pizzatjes en kleine porties pasta, België: witloofsoep en frietjes, china: Noedels en loempia's etc. :-)
|
|
Cindy
15-5-2015
|
10-7-2013 12:26:07
Dag Kim, wat een leuk idee om zo met verschillende kraampjes te werken! Ik had het idee ook om met verschillende landen een buffet te vormen! Waar is julllie feest? Werken jullie met catering van de zaal? Zo ja mag ik vragen wat de prijs is per persoon..... Groetjes Cindy
|
|
Peggy
7-9-2013
|
10-7-2013 15:46:27
Wij hebben na het gemeentehuis receptie voor naaste familie bij ons thuis met hapjes. Daarna gaan we naar de zaal waar we een fuif hebben met een frietkraam à volonté.
Dat stijve gedoe heb ik 13jaar geleden bij mijn eerste huwelijk gehad en de dag was door voor ik het wist. Nu wil ik genieten van onze dag met familie en beste vrienden en hopelijk dansen tot de vroege uurtjes
|
|
krista
9-8-2013
|
10-7-2013 17:50:02
Hier ook een budgetvriendelijk feest. In de namiddag krijgen de suite en familie die van ver komen taart en gebak. Om 18.30 u is er voor de suite en familie die van ver komen klein belegde sandwiches. Het avondfeest begint om 20 uur met receptie, aansluitend een uitgebreide bbq met tegen 23 uur een ijsbruidstaart. Dj en drank a volonté... Wij doen ons feest wel in een vzw, dat kost al dadelijk minder dan een zaal die winst moet boeken ;-). Succes ermee....X
|
|
Cindy
15-5-2015
|
10-7-2013 17:55:17
@ Krista, jullie hebben wel een leuke en toch uitgebreide formule vind ik hoor! Waar is jullie feest dan en wat betalen jullie ervoor? Zijn jullie met veel personen? Ik vind dit tot nu toe (en ik ben nog maar net begonnnen!) toch wel een moeilijke opdracht om te kiezen waar, wat en hoe.....zo voordelig mogelijk! Groetjes Cindy
|
|
krista
9-8-2013
|
10-7-2013 18:02:27
@ Cindy, wij zijn van Limburg, jullie ook? Wij gaan met 110 personen zijn. Zoek een vzw of een parochiezaal die er leuk uit ziet, kijk of je zelf eventueel voor drank kan zorgen of niet, vergelijk prijzen, vraag offertes aan... Als jullie van Limburg zijn dan kan ik je verdere tips geven, anders heeft t geen zin vrees ik ... Groetjes, Krista X
|
|
Alexandra
14-9-2013
|
10-7-2013 20:32:41
Wij doen onze burgerlijke trouw op een andere dag (om praktische redenen), en op de trouwdag zelf hebben we de kerk in de namiddag, aansluitend een kleine receptie, en dan BBQ (alle, steengrill, een soort 'veredelde' BBQ) en avondfeest. We hebben een gemeentezaal gehuurd in Diepenbeek, dat kost echt niet veel en ze is echt gezellig (maar geen echte poepsjieke feestzaal dus). Aangezien mijn ouders nog in Diepenbeek wonen, krijgen we de zaal dan ook nog aan halve prijs. Als traiteur hebben we Trimalchio uit Kuringen.
Wij doen denk ik iets tussen een avondfeest en een fuif in, het is allemaal geen al te sjieke bedoening, maar 's nachts brengt de traiteur wel nog kleine frietzakjes rond als nachthapje. We hebben allebei lang gestudeerd en willen een feestje doen zoals in de studententijd, maar tegelijk met liedjes waar ook de tantes en de nonkels een dansje op kunnen doen. Ik denk dat je echt wel een concept helemaal naar je eigen goesting kan uitwerken zonder al te veel problemen...
Groetjes en veel succes met de planning!
|
|
Melissa
27-6-2014
|
10-7-2013 20:46:10
Wij geven een receptie voor de daggasten, vrienden, familie en collega's. Daarna een 4-gangen diner met de daggasten en vanaf de ijstaart (dessert) sluiten er nog extra vrienden aan voor het avondfeest. BBQ lijkt ook zeer leuk, maar betrouw het niet met het Belgische weer en lijkt lang aanschuiven :s Iedereen nog veel succes met de planning! Ik zit op 351 dagen vandaag dus heb nog wel even tijd en ben goed op schema denk ik
|
|
Cindy
15-5-2015
|
10-7-2013 22:36:28
@ Krista, ik woon in Mortsel bij Antwerpen. Ik vind de parochiezalen hier meestal zeer oubollig en /of redelijk duur om te huren.....
Ik blijf verder zoeken!
Alvast bedankt voor de tips die je eventueel wilde geven, ik kom u regelmatig op deze site tegen en vind u heel sympathiek overkomen!
Cindy
|
|
Inge
7-8-2015
|
11-7-2013 0:25:22
Heel erg bedankt voor de reacties alvast! We willen ook zelf een ceremonie doen - niet kerkelijk- en burgerlijk op een andere dag. Dan kan je zelf het uur kiezen natuurlijk he. De afternoon tea- dessertendingen vind ik alleszins al super. Bbq ook maar het weer is onzeker he. En de fuif. Tja, ik wil graag dansen, maar mijn ventje vindt dat iets minder leuk :) dus of een fuif/dansfeest echt leuk gaat zijn... Ik weer het niet. Maar ik wil stiekem wel heel graag met mijn papa dansen :) keuzes keuzes! En we moeten nog maar beginnen! Meer inspiratie en verhalen zij n altijd welkom :)
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
11-7-2013 16:54:29
Hey Bij ons als volgt: -viering in de feestzaal - daarna met ouders, grootouder, broers, zussen, getuigen en 3 beste vriendenkoppels eten in restaurant achter de hoek van de feestzaal - om 20u fuif om diverse redenen: wij wilden geen onderscheid maken in mensen (die op receptie en die op avondfeest) wij wilden niet uren aan tafel zitten in onze feestzaal financieel valt het veel duurder uit als je veel mensen op je feest vraagt en die allemaal eten geeft. Dus hebben wij een kleine 'receptie': ontvangst met fruitsap en cava en er staan wat borrelhapjes op tafel. Als iedereen binnen is, speechen we en doen we openingsdans. Dan komt er een liveband 2u spelen en daarna is er de dj. Het is dus echt een dansfeest. In de loop van de avond wordt een broodjesbuffet gezet van www.hapjesenco.be . Zo, hopelijk ben je er iets mee.
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
12-7-2013 19:37:19
Wij doen ook eerst het gemeentehuis, 's middags een bbq voor de naaste familie. Zou nog ergens een persoonlijke viering willen doen (maar dat is momenteel allemaal nog vrij vaag ;-) ) en 's avonds ook dansfeest met frietkraam waarschijnlijk en eventueel dessertenbuffet. :-)
Hangt er allemaal een beetje vanaf van het aantal gasten en momenteel zijn er dat echt te veel :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|