Terug naar overzicht
Wij hebben gewoon opgeschreven wat we allemaal willen En dan hebben we erbij geschreven wat we er maximum aan willen uitgeven
Ik heb een excelfile gemaakt.1. Opschrijven wat je allemaal nodig hebt voor je trouwfeestbv. zaal fotograaf gemeentehuis kerk bedankjes .......Dan heb ik een beetje rong gevraagd bij verschillende personen wat ongeveer de prijzen waren. En zo samen met mijn toekomstige overlegd wat we ongeveer daar aan willen uitgeven. En zo gericht beginnen zoeken naar bv. een fotograaf die in die prijscategorie hoort en toch voldoende geeft wat we willen.En zo hebben we nu een totaal bekomen, als we iets kopen of geld uitgeven van voorschotten ed. dan vul ik dat ook in die file in om zo dan een beetje bij te houden van hoeveel het echt kostte en hoeveel er al betaald is en hoeveel dus nog betaald moet worden.
Hoi Kathleen, Ik heb om een gemiddelde prijsidee te krijgen ontzettend veel sites bezocht en hun prijslijst bekeken. Hier zijn wij opgekomen:Bruidstaart 4 tot 7 euro p.p. / Bruidsboeket 100,-, corsage man 10,- en corsages gasten 3,50 p.p. / ringen 1000,- / feestlocatie: onbeperkt drinken receptie 10,- p.p., diner 35,- en drinken 12,50 p.p., feestavond met onbeperkt drinken en hapjes 40,- p.p. / haar en make-up ongeveer 175,- / bruidskleding en accessoires 1500, kleding man 1000,- / auto kan heel erg verschillen en ligt eraan of je voor een old timer gaat of een sportauto / fotograaf ligt aan de uren die je wil, denk aan 900 euro voor 4 a 5 uur en een album laten maken kan zo 400 euro extra zijn / de kosten voor de ceremonie kun je op de gemeentesite vinden waar je wil trouwen, hou rekening met ongeveer 400 euro doordeweeks maar s'weekends is alles duurder, ook de feestlocatie / kosten locatie voor de fotoreportage ongeveer 200 euro / bedankjes 100 euro.Ik hoop dat het je een beeld geeft om mee te werken en natuurlijk kun je alles net zo duur of goedkoop maken als dat je wilt.
Ik heb ook een excellijstje gemaakt en het bedrag erbij gezet dat we willen en kunnen uitgeven. Bij ons is het wel lowbudget omdat we alles zelf moeten betalen dus een kostuum van 1000 euro enzo voor de man en trouwjurk van 1500 euro zit er voor ons niet in :)
wat je vooral moet doen , is goed de prijzen vergelijken en onderhandelen en denk dat de prijzen voor het avondfeest ook enorm kunnen schommelen afhankelijk waar je woont en je feest doet lees hier met regelmaat prijzen van 10 tot max 15 euro per persoon om een hele avond onbeperkt te drinken , fantastisch als je dat vind , want de drankformules slagen meestal een extra gat in je budget aan onze kanten ligt het gemiddelde 30 euro per persoon en dan moet je eten nog rekenenen dan spreek ik nog niet over zaken met een hoge naam en reputatiegroetjes
Wij hebben eerst de zaken gekozen waarvan we zeker wisten wat we wilden dus bvb de zaal en de fotograaf. Dat moest gewoon die zaal zijn en die fotograaf zijn ook al waren die dan wat duurder. Daarna hebben we dit gecompenseerd met zaken die we wat minder belangrijk vonden of waar we meer voor wilden rondkijken omdat het niet perse dat of die moest zijn bvb ringen, kleren, gratis vervoer gevonden, ...Ik vond dit voor ons persoonlijk een prima werkwijze omdat je zo toch je droomdag kan waarmaken zonder al teveel toegevingen te moeten doen én je budget wat in toom te houden... :-)
heyook wij hebben een Excel gemaakt met wat we willen uitgeven en ik heb er de werkelijkheid dan naast gezet om het overzicht te behoudenvoor de etensbudgetten heb ik gekeken wat de plaatsen vroegen waar we wilden gaan en die dan vergeleken.ik had als volgt geteld: Budget Werkelijkheidreceptiegast 20 EUR 14,50dessertgast: 35 EUR 35,0feestgast: 105 EUR 89,40zaal 500 EUR 420 EURDJ 650 EUR 850 EURwettelijke trouw 0 EUR 270 EUR :-(ceremonie 1.500 EUR 40 EUR :-) vervoer 200 EUR 200 EURkledij (meeste betaald door ouders) 600 EUR 600 EURMake-up 80 EUR ???ringen 1.000 EUR 2.210 EU (woeps)fotograaf 1.200 EUR 1.200 EURdrukwerk 1.160 EUR 823 EURbloemen 200 EUR 230 EURwe verschoten bij het maken van het budget wel van de totaalprijs maar we waren wel voorbereid en hebben al het geld ook aan de kantgroetjes
dank je wel!