Nu Online
Momenteel zijn er 691 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk kiezen!

11-7-2013 11:35:14
Dag bruidjes!
Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar momenteel staan de voorbereidingen op een laag pitje..
Hubby 2 be is veel weg naar het buitenland dus kan wel veel opzoeken maar nog geen echte beslissingen nemen.
Wat wel vaststaat is de 1e datum om een trouwjurk te gaan kiezen! 7 september om 9.30u heb ik mijn afspraak!
Dingen die ik op voorhand beter eens doe of bekijk?
Hadden jullie echt al een bepaalde jurk voor ogen als je ging kiezen of juist een bepaalde stijl?

Groetjes,
Charlyn

Charlyn
8-3-2014
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 928

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik11-7-2013 11:45:33

Dag Charlyn,
Ik had een bepaalde stijl en jurk voor ogen. Ik heb in die stijl veel jurken aan gehad. Maar er was gene mooie bij. Alleja ze waren wel mooi. Maar ze stonden mij niet. Ik heb echt een helemaal andere stijl en concept van jurk dan dat ik wou... Wat ik wel zou uitmaken is van wil je veel frullekes op je jurk of niet... Veel bling bling op je jurk of niet....
Maar een echte jurk voor ogen hebben is moeilijk denk ik. Alle er zijn bruidjes dat wel staan met de jurk die ze voor ogen hebben... Maar de boodschap is gewoon passen passen passen....
En super hard genieten van het passen...
Veel succes...
Liefs Caroline

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik11-7-2013 12:20:37

Ik had niets specifiek in gedachten buiten "eenvoudig" en "geen slagroomtaart" :-)
Heb een paar winkels gedaan (doe er ook niet teveel want dan weet je 't helemaal niet meer), sterk getwijfeld over twee totaal verschillende jurken en uiteindelijk gekozen.
Wat je best wel doet bij 't passen: een strapless bh dragen (meeste jurken zijn bustier of halter of zo en dan is dat zo'n gepruts met bandjes wegmoffelen. En eens gaan zitten met de jurk aan, een toerke stappen,... zodat je weet of je er goed in kan bewegen... Mijn schoonmama heeft een jurk die perfect aansluit, maar waar ze amper mee kan gaan zitten, dat wordt interessant volgende week :p

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik11-7-2013 13:22:21

Ik had wel een idee wat ik wilde maar het is toch iets anders geworden (ik dacht eerst kort maar ben toch voor lang gegaan). Ik wist wel welke merken me lagen. Je kan dus wel vooraf al eens wat websites bekijken en meestal zal je wel snel zien of het merk je aanstaat of niet. Die merken zijn wel een goede leidraad voor de verkoopsters denk ik.

Een strapless BH is inderdaad wel handig. Ik had vleeskleurig ondergoed aan wat ook wel makkelijk is. De stof van de meeste trouwkleedjes is wel wat dikker dan van de meeste trouwkleedjes maar zo kan je toch zeker niets zien hé.

Ook aan te raden is gewoon passen, passen, passen. Het is bij de meeste trouwkleedjes echt moeilijk om op kapstok te zien of het iets voor jou is of niet. Als de verkoopster iets voorstelt pas het dan gewoon eens.

Veel plezier!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik11-7-2013 13:41:08

Hoi Charlyn,
de raad die ik je zou geven is, bepaal je budget, wat je max aan een jurk wil geven en zoek al wat winkels op die in deze prijsklasse liggen.
Het is te zot dat je winkels gaat opzoeken, waar je mss verliefd word op een jurk die niet in jou prijsklasse ligt.
Voor de rest moet je het toch passen voor te zien wat bij jou staat.
Veel plezier alvast ;-).

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik11-7-2013 16:39:10

Hier mijn tip:
Als je vanalles past en je blijkt met uiteenlopende stijlen te staan dan wordt het soms moeilijk kiezen (dat was bij mij toch zo, ik zag de bomen door het bos niet meer)
Ik heb het gewoon een aantal weken laten bezinken en heb dan uiteindelijk een andere jurk gekozen dan die die ik opzij had laten hangen.
Een jurk zoals ik die daarvoor al in mijn hoofd had, die 'mij' paste.
Het plaatje klopte toen ik DE jurk aandeed. Niet dat ik er emotioneel van werd ofzo, zoals je soms weleens leest of hoort, maar ik had wel het gevoel van: 'yes, da wordt 'em :-)

Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik12-7-2013 8:21:27

Okidoki, ik hou al deze tips zeker in mijn achterhoofd...
Ik heb op verschillende websites van verschillende merken al eens zitten kijken maar ik ben er precies nog niet helemaal uit wat ik precies wil.Het zal dus inderdaad passen worden en zien wat er het beste staat.
Ik laat jullie zeker iets weten na 7 september! :)

Delphine
13-9-2013
 Meld misbruik12-7-2013 13:47:00

Ik had vooraf verschillende ontwerpen bekeken. Bij de start hiervan denk je dat je niet echt een voorkeur hebt maar gaandeweg merk je dat je telkens bij dezelfde soort jurk (veel tule, sleep, diamantjes,...) terecht komt. Uiteindelijk had ik vooraf wel een specifiek beeld van hoe mijn jurk er zou uitzien. Maar eenmaal in de bruidswinkel (Elene in Deinze) was ik even verloren want de jurk naar mijn keuze flatteerde me totaal niet. Maar door goed met de verkoopster en mijn achterban (mama en zus) heeft mijn zus samen met de verkoopster er de jurk van mijn dromen uitgehaald. Het is een jurk die ik niet zomaar uit de rekken zou gehaald hebben maar eenmaal ik ze aantrok was het duidelijk.
Afgelopen zaterdag had ik dan mijn eerste pas en het gaf een goed gevoel om de jurk nog eens terug te zien.
Een voordeel dat ik wel had was dat ik de jurk niet zelf hoefde te bekostigen (mama wou dit voor haar rekening nemen). Anders zou ik ook eerst vermelden welk budget ik voor ogen heb.

Succes nog bij de zoektocht en geniet ervan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info