Hallo allemaal,
Al maanden volg ik dit forum op de voet: heel interessant allemaal!
Nog 47 dagen en na maanden van intensief voorbereiden is het eindelijk aan ons. Nu mag het toch wel stilletjes aan gaan komen hoor: voor het ogenblik is het een combinatie van stress en ongeduld :-)
Omdat ik het zelf erg fijn vind om de voorbereiding te lezen van andere koppels, bij deze de blauwdruk van 'onze' dag:
Mijn partner en ik trouwen op vrijdag 30 augustus in Antwerpen
Uitnodigingen hebben we online besteld: om er een twist aan te geven hebben we er telkens heel kleurrijke confetti ingestoken (ipv bloemen zal deze zelfde confetti incl serpentijnen, ook op de tafels van ons avondfeest liggen: zo kunnen de gasten eens met iets anders zwaaien, gooien en blazen ipv de gebruikelijke servietten :-)!)
De kleren van mijn partner (welke nog een verrassing zijn voor mij, spannend :-)!!!) komen van Verso, hemd: Tim Van Steenbergen, das: Matinique en schoenen van Ambiorix. Mijn kostuum komt van Le Chapeau, Schoenen van Tim Van Steenbergen en hemd+das hetzelfde als mijn partner
Eerst trekken we met een mooie rode Fiat 500 Abarth richting het grot stadhuis van Antwerpen (het 'bolleke' van Markse van FC de kampioenen is dat, maar dan in mooi rood ;-)!)
Nadien hebben we een lunch voorzien in de foyer van de Bourlaschouwburg voor ouders, grootouders, broers en zussen en de getuigen.
In de namiddag hebben we een dankviering in de keizerskappel, eveneens te Antwerpen met de goede herder uit Dendermonde (hele sympathieke mensen trouwens!): we vonden die erg belangrijk om er een persoonlijke viering van te maken in intieme kring: er kunnen immers maar 100 personen plaatsnemen in de kappel.
Onze fotoshoot -fotograaf Jef Celen- voorzien we in en aan het MAS + felixpakhuis
Ons avondfeest zal doorgaan in de art nouveauzaal van Horta, Antwerpen
We kiezen er voor een receptie met aansluitend 4 gangendiner. We zullen de zaal binnenkomen op een eigen gemaakte mix van het 20 centrey fox theme + viva la vida van Coldplay.
Het thema van ons feest is Cirque du Soleil: ikzelf ben al sinds 1998 een enorme fan van deze Canadese entertainmentgigant (met Kooza in Knokke eind deze maand zullen er al 39 shows zijn -niet allemaal verschillend natuurlijk-die ik gezien zal hebben in eigen land, Nederland, Spanje en Las-Vegas waaronder ook 15 backstagebezoeken).
Hoe hebben we dit uitgewerkt?
*we hebben hele grote posters laten maken (1m op 70cm) van een aantal originele Cirque du Soleil affiches met daarop onze namen die de mensen van buitenaf naar de ingang zullen begeleiden
*Eenmaal binnengekomen krijgen de mensen van een hostesse een kaartje met daarop een de naam + productie (bv: Alegria, Quidam, Kooza, Corteo).
*Tijdens de receptie speelt op de achtergrond de CdS-loungemuziek welke ze ook spelen in hun VIP-tenten
*Na de DJ mogen de mensen tafel na tafel plaatsnemen: wanneer het bv tijd is voor de Alegria-tafel dan zal de DJ dit kenbaar maken en op de tonen van een nummer uit deze show worden de gasten vervolgens door een ober aan tafel geleid. Op deze tafel staan ook nog eens kaders met telkens de poster van de show
*De grote apotheose volgt na het avondeten: er zullen 2 acrobaten van Cirque du Soleil komen optreden:
http://www.youtube.com/watch?v=rhFI2NDG3e4 *Nadien volgt er nog vuurwerk in de vorm van droomsterren
*Meteen na het dessertenbuffet komt er een coverband optreden 'Smashdance' bestaande uit allemaal professionale muziekanten (incl. blazersectie): deze mensen zullen onze openingsdans op onze vraag ook live brengen (ondanks deze niet in hu setlist staat), nadien spelen zij hun eigen set.
*Nadien mag de DJ (Gaga) de dansvloer nog in rep en roer zetten tot hopelijk in de late uurtjes.
Na afloop mogen we gaan uitslapen in de suite van een nabij gelegen hotel, welke standaard in het trouwpakket zit als je bij Horta een huwelijksfeest boekt.
Hopelijk hebben jullie even veel plezier in het lezen van dit verslagje als het plezier dat ik steeds zelf heb wanneer ik jullie berichtjes hier lees. Nu aftellen naar onze dag :-)
Grtjs
Christophe