Terug naar overzicht
Budget: Je kan een parochiezaal huren en het dessertenbuffet kan je dan aan vrienden vragen om samen dingen te maken. Met de suite gaan eten kan dan in een resto in de buurt.
Voor de zaal moet je zeker eens kijken bij de Vrije Valk in Hoeselt, prijzen vallen reuze mee, en tot nu toe alleen maar positieve reacties over gehoord.Ons feest gaat daar ook door!Alvast veel succes met de voorbereidingen Groetjes
eerst een budgetplanning maken wat mag alles te samen kosten?je begint met de feestzaal , veel zalen zijn gratis als je er iets neemt om te eten is dikwijls al 1000 euro bespaard en de beste tip dat ik kan meegeven is onderhandelen !voor de fotograaf , neem iemand in bijberoep , zeker zo goed en veel goedkopervoor je trouwjurk en accesoires koop het gespreid , dan voel je het niet zo , en misschien in de solden of een outlet winkelvoor het eten kan je veel geven en nemen , het is niet omdat het duurder is dat het beter istrouwauto's is ook een grote hap uit het budget , misschien met eigen wagens of te leen van iemand die je kent bedankjes , huwelijkskaarten e misboekjes kan je volledig zelf maken spaart heel wat uit , is dan wel veel werk maar dit moet je er voor over hebben ringen is meestal ook zeer duur , ofwel kies je voor goud wat de prijs bepaald , ofwel kies je voor staal , onverwoestbaar en veel goedkoperen zo kan je nog op veel dingen besparen hopelijk heb ik je een beetje verder geholpen groetjes
Proficiat met jullie voorgenomen huwelijkbij ons moest het ook budget-vriendelijk zijn want wij hebben pas verbouwingen achter de rug.Op 28 april '13 ten huwelijk gevraagd en 7 sept. '13 is het al zover...dus weinig tijd om rond te kijken en prijzen te vergelijken maar toch al aardig gelukt om zo goedkoop mogelijk te doen.zaal hebben we een soort parochiezaal 150eurouitnodigingen zelf gemaakt op internet en koste ongeveer 135eurojurk tijdens uitverkoopdagen gekocht 290eurokostuum in Heusden-zolder gekocht 255euroschoenen en ondergoed en kledij van de kids nu bij de solden gekocht ringen bij de jood in Schulen 1300euro (bij juwelier hadden we voor die prijs 1 ring)fotograaf nemen we een hobby fotograaf (nog aan't vergelijken...maar word tijd om te beslissen)trouwauto's lenen wij een vriend zijn cabrio en rijden zelf net zoals de familie zelf rijddecoratie rond kijken en prijzen vergelijken...vb. kaarsen bij vancraenenbroeck gekocht, bij ikea gaan we ook nog eens langs receptie doen we thuis met 30 mensen waar mijn schoonmoeder de hapjes voorbereid (wou dat absoluut doen dus dat is ook al geld gespaard)avondfeest zal een 120 mensen zijn waar we een frietkraam plaatsen à volonté afhalendessert dachten we eerst niet maar dat zijn we nu aan't bekijken om misschien toch te doenje ziet het kan budget-vriendelijk...veel op internet kijken en prijzen vergelijken...je hebt toch nog tijd zat dus zal zeker lukken
- Trouwringen : Staal, veel goedkoper en ook mooi- Trouwauto : 250 euro voor 4 uur (Oude citroën traxon), vind ik goed meevallen- Make - up laat ik door een vriendin doen die hiervoor een opleiding heeft gevolgd- Foto's laat ik voormiddag en namiddag maken door een meisje dat dit in bijberoep doet en 's avonds trekt mijn vriend zijn nonkel foto's Als je goed zoekt kan je op veel dingen besparen hoor :)
Maak voor jezelf eens uit wat voor jou echt belangrijk is en wat minder. Wij vonden volgende zaken belangrijk:feest met onze beste vrienden, dichte collegas en familie: zaal Ten Dauwe in Aalter met de partyformule: zeeeeer goed van prijs!kostuum voor mijn ventje op maat: café costume -> semi maatwerk dus scheelt enorm en in prijs en zit toch perfectringen: vond ik belangrijk en ventje niet dus ventje heeft een in staaluitnodigingen: we wilden letterpress: eerste offerte was 900 euro. uiteindelijk iemand gevonden die het voor 220 deed en ze zijn perfect! offertes, offertes, offertes!Extra bespaart op:foto's: amateurfotograaf (wel goed vergelijken de stijl moet je liggen)bedankjes en extra versieringen: doen we niet of maken we zelfmisviering: doen we niettrouwkleed: outlet van lasposa: grote aanrader! Mijn kleed kwam van 1600 naar 400... en schoenen van 175 naar 50!Conclusie: je kan heel low budget gaan maar dan moet je besparen op bepaalde dingen (wat soms moeilijk is als je ziet wat voor zotte dingen de mensen op het forum allemaal doen :D)
bespaarD... Ohjee de hitte!
Ohh bedankt voor de vele tips ! De ringen hebben we al voor een mooie prijs. Helaas ben ik een twijfelaar ! Dus ik zie me nog veranderen..De zaal ligt vast, de traiteur en dj ook.Het is enkel nog decoratie, draaiboek, uitnodigingen .. Het indelen van de dag vind ik ook lastig.. We dachten ook aan een surprise act, maar TIJD !Oef oef oef.. En bloemen, hoeveel gaven jullie eraan uit ?Bedankt alvast !!!