Nu Online
Momenteel zijn er 625 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwjurk: wanneer, waar, wat???

2-12-2006 16:01:28
Dag collega's ;-)

Vandaag pas deze site en vooral dit forum ontdekt en meteen een schot in de roos --> ben al serieus tijdje blijven hangen. Als ik dit zo allemaal lees, dan begin ik een beetje nerveus te worden wat mijn planning betreft. Wij hebben enkel nog maar de feestzaal, het vervoer en de muziek voor de mis geregeld. Was van plan om met het zoeken naar een trouwjurk pas in januari te beginnen (na de grote beurzen) maar het begint wel te kriebelen hoor.
Ik ben al naar een bruismodeshow geweest te Vomac (Ostkamp)en opendeurdag in huis mady te aartrijke maar was niet echt dat.
Het probleem is dat ik helemaal niet kan zegen wat ik WEL mooi vind, alleen maar wat NIET. Heb er echt geen idee van...
Wat ik heel graag es zou doen is gewoon even een winkel binnenstappen en iets passen, maar meestal moet je hiervoor een afspraak maken en ik heb schrik dat ze dan te opdringerig gaan worden en ik er dan niet meer van af geraak.
Heeft er iemand positieve ervaringen met bepaalde winkels te west- en oost-vlaanderen (mag ook verder als het echt super is :-) ) of tips?

Heel hard bedankt,

Jess

27/07/07

P.s.: Heb zo'n gevoel dak hier nog regelmatig met vraagjes zal komen aanzetten...

Jessika
27-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 746

Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik2-12-2006 17:04:49

Dag Jessika,
Eerst en vooral natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijksplannen.
Ik heb mijn trouwkleed besteld in Cony te Aalter (of eigenlijk St-Maria Aalter). Aangezien je al naar een bruidsmodeshow geweest bent in Oostkamp, vermoed ik dat dit wel nog redelijk bij jullie in de buurt ligt.
Ik weet dat ze bij Cony verkiezen dat je een afspraak maakt om te gaan passen. Zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik tijdens de opendeurdagen ging en eigenlijk niet echt van plan was om iets te passen. Maar ik vond hen daar in elk geval heel vriendelijk en niet opdringerig. En ook zeer behulpzaam. Bij het passen, merkten ze dat die rokken allemaal echt veel te lang kwamen voor mij (ik was op blote voeten aan het passen en ben nogal klein van gestalte), dus kwam die verkoopster meteen aandraven met een paar schoenen zodat ik toch een beter zicht zou krijgen.
En toen ik een bepaald kleedje aan het passen was, haalden ze uit zichzelf de bijpassende ketting boven omdat die het geheel echt afmaakt en om te tonen hoe het er kon uitzien met accessoires. Maar ze drongen mij dat helemaal niet op. Ze hebben mij zelfs heel duidelijk gezegd dat ik gerust zelf in andere winkels mocht kijken voor schoenen, accessoires, lingerie, ... Als ik niets vond, zouden ze mij wel bij de pasbeurten verder helpen.

Wat ik vooral heel leuk vond bij Cony is dat je zelf in de rekken mag rondsnuisteren (ik vermoed toch dat dit ook het geval is als je niet tijdens de opendeurdagen gaat). Dat is zeldzaam, heb ik al begrepen door dit forum.

Ze hebben er wel niet alle merken denk ik. Ze hebben o.a. veel jurken van Linea Raffaelli en Rembo Styling (mijn favorieten) en natuurlijk nog wat andere merken en stijlen, maar bijv. een Ian Stuart heb ik daar niet zien hangen. Dus het hangt er ook een beetje van af wat je zoekt. Maar volgens mij kan het zeker geen kwaad om eens te gaan kijken.
Ze hebben ook een website: http://www.cony.be/
Daar staan alle gegevens op.

Ik wens je in elk geval nog veel plezier met het passen, veel succes bij het kiezen en laat je vooral niet doen als je met opdringerige verkoopsters te maken mocht krijgen!
Maaike

Nathalie

Meld misbruik2-12-2006 17:57:54

Hey hallo,

vooreerst: proficiat met jullie huwelijk.

ten tweede: ik ben vandaag mijn kleedje gaan bestellen. en dit was bij Prima donna in Deerlijk. Echt een aanrader! Totaal niet opdringerig. heel familiale, ongedwongen sfeer. Heel heel vriendelijke dames. ze zeggen heel eerlijk hun mening. ze gaan u niets aansmeren dat echt nie past bij u. als het nie mooi is, dan zeggen ze dat ook. en als het echt wel heel mooi is dan zeggen ze dat uiteraard ook. Maar je mag er zeker van zijn: als je daar buiten komt met een kleedje dan mag je 200% zeker zijn dat het echt bij jou staat.

dus als het beetje in jouw buurt ligt, zeker eens langsgaan.
Ikzelf kom uit Blankenberge, en Deerlijk is nu niet zo heel ver.

op hun website kun je zien welke merken ze allemaal verkopen:

www.primadonna-deelijk.be

hopelijk ben je hier iets mee.

veel succes nog met de verdere voorbereidingen.

Groetjes

Nathalie
26/05/2007

vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik2-12-2006 19:55:12

Hey Jess,

Ikzelf heb men kleed bij Couture Ann in Aalst gekocht. Ze zijn daar heel vriendelijk en zullen je zeker niets "aansmeren". Het 1ste kleed dat ik gepast heb, zat direct perfect. Ik heb er een 4-tal aangedaan maar nr 1 was HET nog altijd! Ik kon ook alleen maar zeggen wat ik absoluut NIET wou ;) Geen verkreukeld, geen kleed dat stijl naar beneden gaat of waar je al je vormen ziet ;)
Ik raad je toch aan om al naar een trouwjurk op zoek te gaan. In sommige winkels is 3 maand nog op tijd maar vb voor het mijne (is in november besteld) en komt pas in mei binnen. Reken daar nog een tweetal maand retouches bij... en juli ligt zo ver niet meer hé!

Veel succes er mee !

Groetjes

Vanessa

Joke
26-5-2007
 Meld misbruik2-12-2006 20:35:08

Hallo,

Ik heb mijn kleedje gekocht bij Couture Robel in Roeselare. Op het eerste zicht ziet de winkel er wat oud uit, maar de bediening is perfect.

Ze tonen de kleedjes één na één, je kiest wat je wil passen en wat niet. Vervolgens pas je alles wat je gekozen hebt en gaandeweg halen ze nog wat kleedjes bij waarvan ze denken dat je ze ook leuk zal vinden (en dan merk je dat ze goed luisteren naar wat je wel en niet wil).
Ik heb in totaal drie uur gepast, herpast (sommige kleedjes heb ik vier, vijf keer aangedaan) en samen met de verkoopster kleedjes uitgesloten. Tot ik er nog drie over had. Het kleedje van mijn voorkeur had een paar minpuntjes, die konden aangepast worden bij de retouches, maar om al een idee te geven heeft ze gewoon hier en daar wat losgeknipt (zou ze later wel weer laten vastzetten)zodat ik maximaal het uiteindelijke resultaat kon zien... ik had nog niet eens beslist, laat staan besteld.

Ik ben nog naar oostende geweest (scapelini), daar hebben zij de kleedjes uitgezocht die ik zou passen (zogezegd op basis van wat ik zei dat ik mooi vond, maar er zat eigenlijk niets bij in de stijl die ik had getoond in de boeken). Ik heb er maar 5 kleedjes mogen passen (ze had er eigenlijk 6 uitgehaald), slechts 1 keer. Toen ik uiteindelijk zei welke kleedjes ik het mooist vond (maar die konden absoluut niet tippen aan mijn keuze van Roeselare)en ik dacht beide nog eens te mogen aandoen, zei de verkoopster dat ze die twee kleedjes zou noteren in de boek, en dat ik dan maar eens moest nadenken vooraleer te beslissen... na 1 uur was de pasbeurt afgelopen.
Voor de aanschaf van een trouwkleedje, waar je toch wel enorm veel geld voor uitgeeft, verwacht ik toch wel wat meer waar (service, tijd, keuzemogelijkheid, ...) voor m'n geld.

Uiteindelijk heb ik besteld bij Couture Robel.

Nog veel succes

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik3-12-2006 9:26:09

Hi Jessika,

Ik ben wel niet van Oost- of West-Vlaanderen maar ik ben gisteren ook voor het eerst bruidsjurken gaan passen. Ik was wel een beetje zenuwachtig omdat ik helemaal niet wist wat ik echt leuk ging vinden.
Bij Cermo werden we heel vriendelijk onthaald en zijn we met de verkoopster alle kleedjes die in de winkel hangen afgegaan. Daar moest ik gewoon zeggen wat ik mooi vond en wat niet. Uiteindelijk heb ik daar 23kleedjes uitgehaald die ik allemaal mocht passen. Bij de eerste kleedjes doet het wel een beetje raar maar gaandeweg voel je het wel aan en voel je ook aan wat je het mooiste vindt en wat helemaal je stijl niet is.
Uit die 23 heb ik 7 uitgehaald die ik nog eens gepast heb. Dan had ik er nog 3 over, deze heb ik nog eens gepast en dan wist ik dat het nog tussen 2 totaal verschillende jurken ging. Die 2 heb ik dan nog eens gepast en ik heb na 3u30 mijn droomjurk gevonden.
Ik heb het nog wel niet besteld omdat ik het toch ook nog eens wil tonen aan mijn vader en dat was voor hen geen enkel probleem. Ze hebben de nummers van het kleed opgeschreven zodat ik dat bij mijn volgende afspraak kan laten zien.
En als je je droomjurk hebt gevonden dan voel je dat zo, in die jurk voel je je stralen.

Veel succes met je zoektocht!!!

Groetjes,
Véro

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik3-12-2006 17:33:48

Hey Hey, merci voor al jullie reacties, tof!

Maaike, wanneer trouwen jullie? Inderdaad, ik kijk ook vooral uit naar het snuisteren en commentaar geven aan mijn mama ;-) (meestal lukt dat niet want toen ik zonder afspraak langsging waren ze er als de kippen bij) Ik zou het ook tof vinden om echt we vanalles te mogen passen en niet maar 5 jurken of zo. Aalter valt wel mee qua afstand.

Hei N

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik3-12-2006 17:43:28

Oesje mijn berichtje werd al toegevoegd en was nog helemaal niet klaar.

Hei Nathalie, ik was van plan om ook eens naar Deerlijk te gaan zien. Heb je daar echt alles mogen passen wat je wilt?

Joke, Het lijkt inderdad wel fijn te zijn bij Robel. Heb gisteren gezocht naar een site maar vond er geen. Welke merken hebben ze er zoal? (alhoewel: ik weet toch nog niet echt wat ik leuk vind). Wanneer trouw je?

Hoi Veronique! Het lijkt me wel een toffe winkel, 23 kleedjes mogen passen amai! :-) (Waar is die winkel?)Dat likt ook meer mijn genre, want ik denk echt niet dak er na 5 of zo al uit zal zijn, want degene die ik al gezien heb op de modeshow en opendeur was meestal zo van: ofwel vond ik ze echt niet mooi, ofwel was het maar zozo, maar zeker niet wauw! Ik ben ook nogal een moeilijke vrees ik, het moet allemaal 'perfect' zijn op 'mijn' dag!

Bedankt voor jullie berichtjes, het is fijn om zo eens andere ervaringen te horen!
Nog 1 ding: Ben nu serieus aan het twijfelen geslagen: Ga ik nu al passen of niet? Ik was van plan om in januari nog eens naar twee huwelijksbeurzen te gaan in Kortrijk en Gent (met bijhorende modeshow) maar is dat dan niet te laat? En het kriebelt wel al hoor.

Jessika

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik3-12-2006 17:52:13

Dag Nathalie, kzie dat jij er nog niet tussenstaat ;-) Zeg ben jij een fotomodel of zo? ;-) (grapje) Maar vier kleedjes aandoen en de eerste al prijs! Sjiek!! Heb zo'n betje tzelfde idee: het kleedje mag niet te verkreukeld zijn, niet te wijd maar ook niet te smal en inderdaad die vormen zullen mij ook nog parten spelen denk ik ;-) Wil ook gee, te veel chichikleed maar ook weer niet te simpel. Pffftda's niet simpel. Maar een vriendin van mij is in augustus getrouwd en haar droomkleed was juist iets waarvan ze iop voorhand zeker was dat ze het niet wou! Ze wou altijd een Sissikleed dacht ze maar uiteindelijk stond dit haar helemaal niet en heeft ze helemaal iets anders gekozen (maar ja, ze heeft ook wel maatje 34-36 en staat met alles)

Jessika

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik3-12-2006 17:57:11

oeps laatste berichtje was natuurlijk voor Vanessa! (sorry)

Mieke
15-6-2007
 Meld misbruik3-12-2006 19:02:53

Hallo,
Wij trouwen op 15 juni 2007.
Ik ben vandaag ook eens langsgeweest bij Mady in Aartrijke. Was wel wat teleurgesteld dat ik niets mocht passen. Stom é, waarom houden ze dan opendeur?
Volgende week heb ik een afspraak bij bruidshuis Ellen in Sluis. Ik denk dat dit ook in de buurt is voor jou? Ben je van Brugge?
Zelf zou ik ook nog ns willen gaan naar la sposa in Roeselare. Heb er twee jaar terug mn suitekleed gekocht. Je mag er niet tussen de kleedjes neuzen, maar toch vonden ze direct iets naar mijn smaak. Was er echt tevreden van, hen ook veel complimentjes gekregen!

Veel succes verder,
Groetes

Mieke

Hely
20-7-2007
 Meld misbruik3-12-2006 19:45:12

Hey, iedereen heeft toch ook een andere mening over de verschillende winkels hé.

Ik ben een maand geleden naar Prima Donna Deerlijk geweest. Ik moet erbij zeggen dat ik maatje 48 heb en dat niet gezegd heb toen ik de afspraak maakte. Toen we er aankwamen hebben we een 20 minuten à een half uur moeten wachten, hoewel we een afspraak hadden en iemand die binnenkwam zonder afspraak voorgenomen werd! Ik mocht hier geen enkel kleedje aan (alle maatje 42) en die werden dus gewoon voor me gehouden. Ik heb dan een stuk of 4 kleedjes gezien en ja ze waren heel eerlijk, maar ook heel opdringerig. Volgens hen ging ik niets beters vinden dan de linea raffaeli die zij hadden (en das toch wel gelukt hoor).

Maandag laatst ben ik dan met mijn moeder (opnieuw) naar Robel hier in roeselare geweest. Heel vriendelijk en inderdaad ze tonen de kleedjes en dan mag je zelf zeggen welke je wilt passen. Ze hebben een groot aantal kasten met een twintigtal of meer kleedjes per maat. Ik heb er van drie maten gepast. Eén kleedje bleef over als mijn favoriet en dat hebben ze ongevraagd aan de kant gehouden de volgende dag omdat het een enig stuk was. Toen ik belde om een tweede kijkafspraak te maken vertelden ze me dat ze de jurk nog 4 dagen aan de kant konden houden. Heel vriendelijk dus.

Daarna ben ik bij la sposa in roeselare geweest, ook heel vriendelijk, meer ruimte. Hier toonden ze ook de kleedjes volgens je voorkeur of op vraag van mijn moeder. Dan hebben we er ook een achttal gepast, waaruit ik ook weer een lievelingsjurk overhield (die erg leek op die van bij robel).

Omdat we naar de modeshow van scarpellini zijn gegaan en daar wel een 15-tal kleedjes mooi vonden, besloten we als laatste nog naar oostende te gaan. We werden er ook vriendelijk ontvangen en ik heb er ook een achttal jurken gepast en ja, een droomjurk gevonden. Helemaal niet wat ik eerst had gedacht en wel heel speciaal. Het budget was voor ons ook heel belangrijk en deze jurk was wel een beetje duurder maar we kregen er dan ook gratis een paar schoenen (van 150€) bij. (Opendeurdagen)

Dit zijn mijn ervaringen.

Nathalie

Meld misbruik3-12-2006 20:04:47

Hey Hely,

Jij toevallig in Kortrijk Toerisme gevolgd in Hiepso?

ikke zat in uw klas!

proficiat met jullie trouwplannen alvast en nog veel succes verder

groetjes
Nathalie

Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik3-12-2006 20:26:08

Dag Jessika,
Wij trouwen op 18/08/07.
Zelf heb ik bij Cony maar een 5-tal jurken gepast, en bij de eerste had ik al prijs. De rest heb ik nog eens gepast om zeker te zijn, maar ik bleef dus bij mijn eerste gevoel. En dat was nochtans totaal iets anders dan wat ik tot dan toe altijd voor ogen had.
Ik had de indruk dat je bij Cony echt zoveel mocht passen als je wou. Het is de bedoeling dat je de kleedjes die je graag ziet uit de rekken haalt en aan een een kleiner rek/kapstok hangt. Die jurken mag je dan passen, maar wij zijn er daarna nog een aantal uit de rekken gaan halen, en dat was zeker geen probleem. En je mag ook zolang passen als je wilt, ook al stond er die dag een kleine wachtrij naar aanleiding van de opendeurdagen... Ik heb "mijn" jurk wel 4 keer aangetrokken en de verkoopster bleef even vriendelijk.
Omdat het opendeurdagen waren, waren de verkoopsters wel redelijk druk bezet, waardoor we echt heel zelfstandig konden rondsnuisteren en ik zelfs een groot deel enkel met mijn moeder gepast heb. Maar als we iets vroegen, waren ze altijd heel vriendelijk en ze waren zeker bereid om te komen helpen.
Ik vond dat ideaal zo. Ik heb er in een kleerwinkel ook altijd een hekel aan als er voortdurend verkoopsters om me heen staan te draaien om me te vertellen wat me goed staat, en wat niet. Ze mochten zich dus voor mijn part gerust bezig houden met de andere bruidjes...
Ik weet dus wel niet hoe dat zit als je buiten de opendeurdagen gaat en een afspraak hebt.

En dan schiet er mij nog iets te binnen, wat ik leuk meegenomen vind: de retouches zijn gratis bij Cony. En je kan daar echt mee doen wat je wilt. Ik heb bijvoorbeeld niet graag dat ze de rok te strak maken rond mijn heupen, en dat vonden ze geen probleem, ook al is dat bij het model op de foto wel anders. Ik overweeg ook om een extra knoopje te laten aanzetten aan het topje, en ook dat leek geen probleem op te leveren. Ze luisteren dus echt wel goed naar je wensen.

Ik herken ook jouw gevoel dat je in de modeshows nog niets tegengekomen bent dat je echt volledig aanstaat. Ik had dat ook. Ik was zelfs van plan om mijn trouwkleed te laten maken naar een foto die ik op internet gevonden had, maar uiteindelijk was ik na een tijdje al niet meer zo wild enthousiast over die foto. Dus ik had nog altijd niet 100% mijn zin gevonden.
Ik ben naar Cony vertrokken met de bedoeling wat ideeën op te doen, maar uiteindelijk ben ik (meer voor de grap...) beginnen passen zodat ik toch een beetje een idee zou krijgen welk model en welk kleur mij het best stond.
En plots had ik dus prijs... Totaal onverwacht, anders dan ik in gedachten had, maar ik voelde me er echt ongelooflijk goed en mooi in. En daar gaat het uiteindelijk om.

Veel succes nog!
Maaike

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik4-12-2006 9:39:50

Hi Jessika,

Cermo waar ik ben geweest ligt in Turnhout, dus ik vrees dat dat voor jou misschien wel te ver is.
Ik kan je 1 raad geven, pas gewoon alles wat je ook maar denkt leuk te vinden. Ik heb die raad ook gekregen en heb dat dan ook gedaan.
Ik had op foto mijn droomjurk gezien maar toen ik ze aanhad bleek het toch mijn ding niet te zijn. (was niet fijn genoeg op mijn schouders). ik heb uiteindelijk ook iets anders genomen dan dat ik voor ogen had.

Hou ons zeker op de hoogte als je bent gaan passen.

Groetjes,
Véro

catherine
30-6-2007
 Meld misbruik7-12-2006 11:51:50

vraagje voor Hely,

Kon je bij LaSposa in Roeselare kleedjes passen ook al heb je geen maatje 38? Ik ben het passen aan het uitstellen omdat ik maat 44-46 heb en ik heb schrik dat ik nergens een kleedje aan ga kunnen doen...
LaSposa heeft wel héle mooie kleding, ook voor de suite.

groetjes
C.

catherine
30-6-2007
 Meld misbruik7-12-2006 11:52:05

vraagje voor Hely,

Kon je bij LaSposa in Roeselare kleedjes passen ook al heb je geen maatje 38? Ik ben het passen aan het uitstellen omdat ik maat 44-46 heb en ik heb schrik dat ik nergens een kleedje aan ga kunnen doen...

groetjes
C.

catherine
30-6-2007
 Meld misbruik7-12-2006 11:52:08

vraagje voor Hely,

groetjes
C.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info