Terug naar overzicht
Die van achttien kan je dan toch opdelen in 9-9 of 10-8? Zo hebben wij dat ook gedaan... Wij hadden tafels tussen 8 en 12 personen en ik was blij dat we niet groter gegaan zijn. Met die grootte kan je nog net met iedereen aan tafel praten, groter niet denk ik.
Hoi Marijke, ik sluit me aan met Mona.Wij gaan ook tafels van 8 of 10 personen maken.Zo kan iedereen lachen met wat er vertelt word.Anders krijg je zo'n grote groep dat de meeste sfeer volgens mij verloren gaat.Succes ermee...
Wij maken zoveel mogelijk ronde tafels van 12. Rekening houdende met het feit dat er mensen zullen annuleren. Als je aan een tafel maar 8 man hebt en 2 koppels bellen af, wordt het maar wat triestig om 4 man aan een tafel te zetten, vonden wij. 12 vinden we het maximum om nog makkelijk te kunnen converseren aan tafel. Alleen de eretafel is groter en daar zitten we met 16 aan. Good luck!
Onze maître zei dat het volume van de tafels ook afhankelijk is van de totale gastenlijst. Voor een 'kleine' gastengroep van ong 50-100 pers is het mooier om met gelijke tafels te werken. (Dus Bvb allemaal ronde tafels van 10-12 pers). Maar als je een grotere groep hebt zoals wij ( 305pers) geven allemaal gelijke tafels met hetzelfde volume vaak de indruk om nogal 'cafetaria'achtig te zijn. Wij werken met verschillende vormen en en grootte van tafels. Dus ons eretafel is Bvb een grote rechthoekige tafel, hebben een grote groep ronde tafels en nog een aantal kleine ronde en een aantal ovalen. De zaal moest wel symmetrisch opgesteld zijn, dus ge moet een lijn kunne trekken in het midden van de zaal en exact hetzelfde aantal tafels links als rechts hebben in dezelfde opstelling. Op die manier moesten wij geen groepen uit mekaar trekken en alle gelijkgroepige mensen samen zetten. :p
Ik zit zelf liever met 8 man aan tafel dan met 20.Met 8 personen kan je nog spreken en gesprekken volgen.Met 20 gaat dat praktisch niet.En als je al zou gaan voor "grote tafels" zou ik echt wel voor rechthoeken gaan.Niet voor ronde dingen.