Terug naar overzicht
Maid of honor? Hier op het forum hebben nog een paar mensen ook gewoon bridesmaids (bruidsmeisjes, in tegenstelling tot bruidskindjes), vriendinnen die een functie krijgen op het feest en vaak dezelfde kleur jurk dragen.
Ik heb dit vroeger ook aan men zus beloofd! En ondertussen is ze ook 19jaar geworden. Dus zij wordt men erebruidsmeisje...Maar zij zal toch net voor mij de gemeente en kerk binnen wandelen, en voor de rest van de dag aan men zijde blijven.
Misschien moet je dit eens met je ouders bespreken. Het feit dat je zus nog weet dat je haar dit lang geleden hebt beloofd toont aan dat ze er veel belang aan hecht. Misschien kan je je zus samen met je neefje en nichtje laten bruidsmeisje zijn? Ze kunnen dan samen naar voren komen enzo.
Ik zou ze precies ook gewoon bruidsmeisje laten zijn.. Eerst je neefje en je nichtjes laten binnenkomen, dan je zus en dan jijzelf. Tegenwoordig zijn er genoeg volwassen bruidsmeisjes hé :-)
ook zou ook de kindjes laten voorlopen en dan je zus als bruidsmeisje mss achter jullie dan en haar idd taken geven als zorgen voor je tasje, zorgen dat je kleed netjes ligt enzo. Ze zal oooooooo zooooooooo trots zijn.
Ik vind Debora's woord "erebruidsmeisje" perfect: zo kan je haar uitleggen dat zij andere taken heeft dan de kindjes, en is haar rol toch specialer dan "gewoon" bruidsmeisje! Je neefje en nichtjes noem je dan bruidskindjes. Idd, de kindjes vooraan laten lopen en haar achter jou met jouw tasje en om jouw sleep te dragen of goed te leggen? Of ze toch samen met de kinderen laten gaan.Ze zal supertrots zijn! Misschien kan ze als erebruidsmeisje ook een kort gedichtje of tekstje voorlezen als ze het goed van buiten leert?Het zal misschien niet makkelijk zijn om voor haar een jurk te vinden die goed past? Hebben mensen met het syndroom van Down niet net andere verhoudingen qua lengte waardoor ze minder in de standaardmaten passen (broeken zijn bv vaak te lang)? Succes daarmee!
Of haar bloemenmeisje maken, zodat ze met bloemblaadjes kan gooien bij het binnenkomen van de kerk?
Bedankt voor jullie reacties!! Ik kan der echt wat mee!! Ik zal haar denk ik 'ere'bruidsmeisje maken en dan haar inderdaad de taak geven om te zorgen dat mijn jurk netjes ligt. Ook het voorlezen van een gedicht vind ik erg leuk! Top!