Nu Online
Momenteel zijn er 380 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Graag jullie mening?

2-8-2013 16:23:29
Met nog maar 28 dagen op de teller beginnen er afzeggingen te komen, het zijn er voornamelijk van mijne vriend zijn werk maar ook twee neven van zijn familie vind het wel erg voor hem dat die twee af hebben gezegd vooral omdat hij er vroeger zo een goede band mee had...

Maar er is iets waar ik graag jullie menin over zou willen weten,
er zijn 2 koppels die we hebben uitgenodigd waar ik niet zeker van ben of ze gaan komen ookal zeggen ze van wel;
1 koppel heb ik al een paar keer uitgenodigd voor iets; het feest van m'n ouders, mijn verjaardagsdrink, onze préhuwelijksfuif... En iedere keer beloven ze bij het zien van de uitnodiging ja hoor wij komen zonder fout, maar iedere keer als het dan de dag zelf is kunnen ze niet omdat ze ofwel geen babysit hebben ofwel 1vd3 kindjes ziek is, maar achteraf zie ik dan wel foto's op facebook staan dat ze die avond wel zijn weggeweest, op zich mogen ze dat natuurlijk wel maar waarom kunnen ze dan niet eerlijk zijn?

En dan het 2e koppel; zien of horen we nergens meer terwijl ze vroeger ieder weekend bij ons in ons stamcafe zaten, en laatst bij een feestje van een vriendin belde ze twee dagen op voorhand af dat ze niet mee konden gaan.

Nu weet ik niet goed wat we moeten doen, moet ik ze al allebei meetellen in de feestzaal als ik het aantal personen ga bespreken?

Ik weet het echt niet :-(

Liefs

Ina
4-5-2024
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 861

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik2-8-2013 18:02:27

Als ze samen met 4 zijn, kan je dan niet zeggen aan de zaal dat ze maar 2 couverts (2 personen) voorzien?
Komen ze allemaal niet, dan zijn er maar 2 borden "verloren". Komen ze wel allemaal, dan zal er vast nog wel mogelijkheid zijn om toch nog een bord en een stoel bij te zetten.

Langs de andere kant zou ik het behoorlijk raar vinden dat je maanden op voorhand weet dat je naar een trouw moet / mag, je zegt dat je komt en dat je dan 2 koppels hebt die niet komen.
Oké, je kan ziek worden. Maar zelf zou ik toch echt nooit van mijn leven zo onbeleefd zijn om mijn kat te sturen naar een trouwfeest (waar ik toegezegd heb te komen) zonder héél deftige reden.

Misschien vlak voor je het definitieve aantal moet doorgeven nog es contact met de 2 koppels opnemen dat ze toch zeker zijn dat ze komen? Dat ze een babysit hebben voor hun kinderen en dergelijke ...

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 18:03:32

Hoi Ina, je kan het hen vragen of ze zeker wel komen want dat je het aantal gereserveerde gasten hun eten moet betalen, normaal begrijpen ze dit wel. Je zal het wel altijd hebben, bij ons was er 1 persoon die had toegezegd, niet aanwezig....

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 18:42:04

Zo van die mensen die meer niet opdagen dan wel zou ik gewoon niet uitnodigen denk ik. Zijn dat echte vrienden of close familie dan? Ik denk het niet... Zeker als ze liegen over de reden waarom ze niet opdagen... Maar nu zit je er natuurlijk wel mee. Ik zou zoals hierboven gezegd een paar dagen op voorhand inderdaad nog eens bellen om hen eraan te herinneren en te zeggen dat je inderdaad ook voor hun eten moet betalen als ze niet opdagen. Hopelijk zijn ze dan wel eerlijk.

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik3-8-2013 9:45:04

Ik zou hen gewoon nog eens contacteren en het nog eens vragen. Sowieso ook vermeldendat je het aantal bevestigde gasten moet betalen. Hen zomaarschrappen van de gastenlijst zou ik niet doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...