Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eventjes een update

4-8-2013 9:22:57
Dag bruidjes,

Met nog 53 dagen (joepie het begint te korten!!) op de teller vraag ik me af en toe af of we niks over het hoofd zien.

We trouwen voor de wet op 20 september en hebben hiervoor het volgende gedaan:
getuigen zijn gevraagd
kledij is in orde (ik enkel nog iets voor als het koud is en mijn verloofde schoenen)
accessoires zijn in orde
papieren gemeente ok
afspraak make up en kapsel ok
afspraak nagels moet ik nog doen (hangt af van uurrooster september)
afspraak kapper verloofde ok
we gaan dan 's avonds gaan eten, restaurant is gekozen, moet enkel nog reserveren maar ze zijn in verlof
vervoer ok
fotograaf ok

kerkelijk huwelijk is 27 september:

proefkapsel moet ik 14 aug nog eens doen
afspraak make up ok
afspraak nagels ok (stiefmama doet dit)
kledij en accessoires ok (1ste pas is 10 aug)
kledij verloofde ok (mss nog schoenen)
vervoer ok
rode loper voor aan ons huis is besteld en onderweg
boompjes kijkt mijn getuige voor
fotograaf ok (afspraak is 26 aug om alles te overlopen)
buitenlocatie ok
binnenlocatie hebben we niet (we gaan dat eventueel op het laatste moment kiezen)
paraplu's ok (hopelijk niet nodig!)
getuigen kerk ok
bruidsmeisje ok
misboekje (enkel nog layout in orde brengen)
afspraak pastoor is gebeurd
bloemen en huwelijkskaars kerk ok (23 aug langsgaan voor laatste besprekingen)
ringen en kussen ok
bellenblazers en snoepen voor buiten de kerk ok (snoepenpotjes moet ik nog maken maar ligt klaar)
afspraak feestzaal en traiteur is 20 aug (hier moeten we dan ook decoratie kiezen maar we weten wat we willen)
tafelschikking ok
enveloppendoos zoeken we nog
gastenboek ok
tafelnamen ok
decoratie voor op de tafels zijn we mee bezig
openingsdans ok (nog wat oefenen :-) )
dans ouders ok
bedankjes gasten ok (moet er nog wat maken en we zoeken nog naar een origineel etiket)
huwelijksreis is volledig betaald
inentingen zijn in orde (verloofde moet dit nog doen)
DJ is ok
bloemen feestzaal ok (we weten wat we willen)
openingsspeech moeten we nog doen
liedje binnenkomen feestzaal geraken we niet aan uit
bedankjes ouders/grootouders/getuigen en bruidsmeisje moeten we nog zoeken maar vinden dit heel moeilijk. Geen bloemen omdat ze alle bloemen krijgen aangezien wij direct op huwelijksreis vertrekken, ook geen bongo bonnen of zo. We willen iets persoonlijks.

Wat de enveloppendoos betreft, zijn er mensen die een open enveloppendoos hebben? Je staat hier toch de hele tijd bij als de mensen binnenkomen? en achteraf is er een grote kluis voorzien in de feestzaal

Groetjes

Nathalie
27-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 773

inge
21-9-2013
 Meld misbruik4-8-2013 11:53:17

Wij laten een vergrote foto komen naar de feestzaal als bedanking ouders. Denk dat ze dit wel heel leuk gaan vinden.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-8-2013 13:06:17

Wij hadden een vintage reiskoffertje met een wegenkaart als versiering erin als enveloppendoos ('bijdrage aan huwelijksreis'). Na de receptie werd dit dichtgeklikt en in kleedkamertje gezet dat we op slot konden doen.

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik4-8-2013 16:16:03

Ik denk dat je goed op schema bent hè
Wij trouwen de 14de (Enkel voor de wet) en we moeten de kleine dingen nog doen : De zaal eens proefklaar zetten, menu's en tafelnamen laten afdrukken, mijn kleed passen, proef make-up, proefkapsel voor de 2de keer, bepaalde decoratie moeten we nog bestellen

Wij hebben een enveloppendoos uit de Ava die gesloten is, maar je trekt hem wel makkelijk open.. Je staat er inderdaad zo goed als altijd bij en naderhand leggen we het geld weg

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-8-2013 8:24:47

Check nog eens met de ambtenaar van burgerlijke stand of je wel of niet ringen uitwisselt in de wettelijke plechtigheid. Bij ons hadden ze gezegd dat ze dat niet gingen doen omdat we een paar uur later dan voor de kerk trouwden. Maar op 't moment zelf vroeg de schepen dan wel naar de ringen... die wij thuis hadden gelaten omdat die ambtenaar dus gezegd had dat ze toch niet nodig waren. Leverde wel een grappig moment op. De schepen begon letterlijk "er staat hier in mijn script dat er ook ringen zijn" en wij ineens "euh nee" :p

Als enveloppe doos hadden wij een presentatiestuk voor doopsuiker :p Zo'n koffer met een krijtbord erboven, waar dan "Welkom" en onze namen en datum op stond. Daar zat dus een deksel op, inderdaad je staat er altijd bij, en na de receptie zet je die veilig weg (bij ons direct in de auto).

Boompjes (type buxus bol en zo, konden wij evt. huren van de bloemist, misschien kan dat wel handig zijn? Die van ons zou ze brengen en nadien zelf weer ophalen, geen werk aan dus :d)

Met de pastoor ook goed afspreken ivm binnenkomen en kaars/ ringen. De onze mailde de dag ervoor nog dat hij 't mooi vond als de getuigen dan de ringen en de kaars (zoals misdienaarkes) naar voor brengen. Nuja, wij hebben dat "op onze manier" gedaan :-) En wij gingen er ook van uit dat een naam als "Sofie" weinig problemen stelt naar uitspraak. De hele mis sprak hij dus over "Zoooofie", again, wel grappig, maar ook wel een beetje bizar... Dus als er namen of zo zijn die misschien niet voor de hand liggend zijn, die mens een hintje geven :-)

Veeeeeeeeeeeeeel plezier met je voorbereidingen!

Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik5-8-2013 14:44:58

We trouwen op dezelfde dag :) bij ons is dit zowel voor de wet als de ceremonie en het feest. Bedankt voor de handige lijst om na te gaan wat er nog moet gebeuren ;) En die paraplu's gaan we niet nodig hebben, ik vertrouw er op! veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...