Terug naar overzicht
Hey Nele,Ik vond dit ook super spannend en wist niet goed waar ik me moest aan verwachten..Ik had al een stuk van het misboekje gemaakt en dit voorgelegd, alles was in orde voor hem. Hij vroeg ons gewoon of we uit vrije wil trouwen en aangezien we beide ja zeiden was dit goed voor hem :-) voor de rest niks over de motivatie... Ik dacht dat dit een kruisverhoor ging worden maar eigenlijk niet. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend en zijn familie heel goed gekend zijn bij de pastoor dus misschien dat hij er alle vertrouwen in heeft :-)Verder vroeg hij praktische zaken, of we gedoopt zijn, vormsel hebben gedaan, hoeveel stoelen voor familie, hoeveel getuigen er zijn, is het met cd of zangeres in de kerk... die dingen u geen zorgen maken, komt allemaal wel goed! veel succes
ha bij ons 1st gesprek is hij langs gekomen bij ons huisom te weten te komen waarom we willen trouwen en wrm voor de kerk?en beetje uitgelegd hoe het werkt , trouwdossier opgemaakt , keuze gegeven als we op een koppel dag wouden mee doen enz :Dvr 2de gesprek heb ik gewoon onze doop bewijzen moeten mee pakken en dat is het , beetje gesproken naar motivatie en of we ons kind ook katholiek opvoeden en met welke waarden we leven enz , was een beetje een kruisverhoortje maar helemaal relax :D!succes
Als je dat hebt, kan je een kopie meenemen uit de trouwboek van je ouders waar de verwijzingen naar jouw doopbewijs instaat. Dan is het gemakkelijk voor de priester om je doopbewijs op te vragen.Bij ons was het heel gemoedelijk. Een gezellige babbel over ons leven, ons werk, onze wensen voor de mis. Geen zorgen maken!