Terug naar overzicht
Aha, bekend volk ;-)- aankleden- kapper- visagiste- aankomst suite- wettelijk huwelijk- kerkelijk huwelijk- fotoshoot- aankomst in de feestzaaletc..Uur per uur zien hoe je 'afspraken' vallen, zien dat je niet met grote gaten zit :-)Succes!!
Voor wie een beetje Frans kan, de blog van Mademoiselle Dentelle is een echte life saver. Hieronder de link naar de Excel sheets waar ik me ook op heb gebaseerd voor onze (tweetalige) huwelijksdag. Superhandig en alles is perfect verlopen!!Audrey, wat jij zoekt staat onder "Fil conducteur". Klik erop om die sheet te openen en save het via uw Google drive om het te bewerken. Dan heb je het ook altijd en overal bij de hand en ben je net een échte weddingplanner ;-)http://www.mademoiselle-dentelle.fr/outils-indispensabl...
Een paar onderwerpen hieronder zijn er al een aantal voorbeelden van dagindelingen gegeven. Als je wil kan je naast 'uur' en 'activiteit/gebeurtenis' ook nog een kolom met 'locatie', 'verantwoordelijke' en 'telefoonnummer' ofzo toevoegen + 'opmerking' (vb. wat moet je meenemen naar een bepaalde locatie etc.Eigenlijk is het niet anders dan je agenda op het werk plannen vind ik. Vergadering x met persoon y in zaal z van uur A tot uur B over onderwerp C enz... Bij mij was het zo ongeveer: 8u15 man naar de barbier om te scheren8u30 kapster doet m'n haar10u schminkster11u naar mijn ouders thuis om om te kleden (getuige kwam ook naar daar)11u30 man haalde bruidskindjes op12u man komt me halen bij m'n ouders12u30 wettelijke trouw + receptie13u30 naar huis voor korte fotoshoot thuis14u naar tweede fotoshootlocatie (aankomst om 14u30)16u einde fotoshoot, eventjes rust bij ouders/bij ons thuis (douchen (het was heel warm op onze dag), hond uitlaten en eten geven)18u vertrek naar feestzaal (aankomst om 18u30)19u receptie20u gasten worden naar de zaal begeleid, speeches, opening koud en warm buffet22u15 à 22u30 openingsdanstussen 22u30 en 23u opening dessertbuffetEigenlijk vrij simpel en was niet moeilijk om ons eraan te houden. Ik zou wel altijd 'ruim genoeg' rekening voor als er iets uitloopt. Altijd handig als je niet moet rushen en nog wat rusttijd tussendoor hebt.
Onze oma's vonden 't handig om op voorhand te weten naast wie ze moesten zitten in de kerk en na wie ze moesten binnenkomen... Dus heb dat ook in ons draaiboekske gezet. Wij hadden er ook de telefoonnummers van fotograaf, videograaf, zaal, winkels van de outfits etc ingezet voor mocht er iets mislopen of iemand niet komen opdagen of zo (gelukkig niet nodig gehad). En een lijstje met wie wat deed stond er ook in (tante stuurt iedereen naar binnen in de kerk, wie deelt de boekjes uit, wie houdt de ringen bij, wie neemt alles achteraf mee, ...).