Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

To collegue or not to collegue

8-8-2013 0:05:15
Wij trouwen hoogstwaarschijnlijk vrij klein.

Nu is 't vooral bij vriend op zijn werk de gewoonte om iedereen, inclusief eventuele partners, te vragen.
Wij gaan dus serieus tegen zere schenen stampen door dat niet te doen.
Mijn vriend werkt samen met zo'n 30 personen.

Afgelopen weekend was er een housewarming van één van zijn collega's en ze waren weer aan 't vissen over onze trouw. Héél leuk en lief, maar hoe maken we ze duidelijk dat we niemand buiten de directe familie (en 1 vriendin) uitnodigen?

Aangezien wij vorig jaar geen housewarming hebben gedaan, zie ik er overigens geen probleem in om hen dan op een zondag in de zomer - na onze trouw - es te vergasten op cava en hapjes bij ons thuis.

1 probleem: Dan moet ik dat voor de "andere kant" (mijn werk - 25 collega's) ook doen. Want die tonen ook wel interesse natuurlijk ;).
Alleen werk ik voor een belangenorganisatie qua gehandicapten, werken er enkele mensen met onder andere een rolstoel bij ons ... en is ons huis dus totaal niet rolstoelvriendelijk (lees: kunnen niet eens binnen!).

Die receptie dan maar in 2 splitten - mijn collega's apart van de zijne - en bij mijn baas gaan bedelen dat ik dat op 't werk mag doen (gelukkig heeft zij zelf een handicap)? Want daar is 't wel aangepast aan de noden.

En sleep ik dan vriend mee die middag (ik zou het tijdens een middagpauze doen - als ik bij ons iedereen op zondag moet laten terugkomen, dan komt er quasi niemand en bovendien zijn ze niet erg happig erop qua bazen om tijdens 't weekend de boel open te stellen)? Of doe ik het in mijn ééntje en trakteer ik in mijn ééntje met wat flessen drank en wat hapjes?

Hoe doen de andere bruidjes dat?

Uiteraard ben ik blij dat iedereen interesse toont :). En de dag dat we bij ons thuis iets doen ben ik dan ook wel van zin om ineens een aantal buren ook mee uit te nodigen voor een glas. Kunnen die alvast niet klagen over geluidsoverlast ;). Maar op de duur zit ik wel met minimum 3 verschillende feestjes ...

Martine
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 841

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik8-8-2013 9:07:09

Wat ik vooral geleerd heb het afgelopen anderhalf jaar, doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt en niet waar je je toe 'verplicht' voelt want wat je ook doet, mensen zullen altijd commentaar hebben.
Mijn man is vrijwillig brandweerman en wij kunnen onmogelijk iedereen uitnodigen met partner dus zal hij achteraf gewoon met een aantal bakken bier in de kazerne trakteren. Geen extra feestjes, geen gedoe. Dus een hapje en drankje op het werk vind ik persoonlijk dan de beste optie als je graag toch iets wil doen. Als jullie een intiem feest willen, moeten de mensen dat respecteren. Het is jullie dag, jullie budget, jullie wensen.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik8-8-2013 10:30:59

Zou het misschien niet haalbaarder zijn om vb nadien een klein (parochie)zaaltje te huren en alle collega's en buren tegelijkertijd daar uit te nodigen?
De meeste van die zaaltjes zijn vrij goedkoop, ook aangepast voor rolstoelen, enz...
Als je dan gewoon een drankje en wat knabbelkes voorziet, is iedereen tevreden en moet je geen 3 verschillende feestjes doen. Uiteindelijk zal dit misschien toch practischer en goedkoper zijn?
Je kan dan nog altijd zien of je gewoon chips zet of dat je een traiteur hapjes laat voorzien.
Misschien willen familie/vrienden wel helpen met tappen die namiddag.
Je kan ook je openingsdans nog eens doen (en je keed terug dragen hihi)?
Decoratie of niet...

Zo hebben de collegas toch een beetje het gevoel deel van jullie trouw uitgemaakt te hebben :-)

Silke
24-5-2014
 Meld misbruik8-8-2013 13:19:47

Ik vind Carrie's idee superleuk :-) dan is het ineens wat feestelijk, en moet je je huis geen 3x overhoop halen

sandra
13-9-2013
 Meld misbruik8-8-2013 14:07:46

carrie's idee is inderdaad heel leuk, maar als je het intiem wil houden en geen groot feest wil geven ben je zo wel goed op weg... want dan zijn er altijd wel mensen die je nog kan vragen.

wij geven zelf ook geen groot feest (alleen eten met de suite en achteraf op café met vrienden), en wij hebben dat gewoon gezegd, wij trakteren gewoon op het werk met iets (moet nog eens nadenken met wat juist )

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik8-8-2013 14:18:46

Wij zaten zelf ook met zo'n dilemma. Mijn vriend heeft ook een 30-tal (dichte) collega's en die worden ook altijd mét partner gevraagd. Wij zijn nu overeen gekomen dat we hen wel vragen maar pas vanaf het dessert. Hen niet vragen konden we echt niet maken + het is ook een toffe bende waarbij we zelf ook altijd uitgenodigd worden.

Qua vrienden hebben we wel keuzes moeten maken. De mensen van onze hobbyclub (een 20-tal) zullen we eens trakteren na een training. Die vragen we niet op de trouw zelf.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik8-8-2013 18:50:05

Onze trouw wordt echt wel intiem.
Het plan is om op zaterdagochtend voor de wet te trouwen.
En dan in de namiddag een barbecue te doen op verplaatsing voor ongeveer 20 à 30 personen.

Het alternatief is dat we met 230 man zitten (tantes, nonkels, neven, nichten - allemaal van mijn kant, want langs zijn kant is er alleen maar dichte familie, plus collega's) en hoogstens een receptie kunnen doen. Hebben we eerst over gedacht, maar dat wordt het dus niet.
Vrienden zijn er niet. Mijn enige en beste vriendin (we kennen elkaar al 26 jaar) is mijn getuige en dus sowieso uitgenodigd op de dag zelf.
We hebben wat vage oude kennissen uit een "vorig leven", maar die moeten niet uitgenodigd worden.

't Is nog ver, maar met die housewarming afgelopen weekend kwam het dus weer ter sprake. Nog es een zaal afhuren zie ik niet zitten. Dan echt wel liever thuis in de tuin (voor zijn collega's).
't Is kennelijk echt wel de gewoonte op vriend zijn werk om de hele boel te vragen, desnoods thuis. Bij mij op mijn werk hebben ze ook al zitten vissen, maar uiteindelijk lijkt het daar veel vrijblijvender. Al heeft mijn directe collega de meesten wel gevraagd op haar trouwfeest (maar die had dan ook sowieso 200 man uitgenodigd). Maar toen werkte ik er nog niet ;).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...