Terug naar overzicht
Nee, wit, in al zijn tinten en varianten is gereserveerd voor de bruid. Einde discussie
Ik geef Melissa 100% gelijk! Ik ga op voorhand heel duidelijk aan iedereen van de suite zeggen dat noch wit, noch de varianten van wit mogen gedragen worden door de dames!
Bij ons waren er ook een aantal in witte tinten, ik vond het niet erg. Denk eerder dat de combinatie van de kleur en het model hier het 'probleem' is. Kun je haar niet in vertrouwen vertellen dat jouw jurk hetzelfde model heeft? Ik denk dat ze het dan echt wel zal begrijpen... Ik denk nl. dat ze er niet bij stilstaat dat jouw jurk ook kort kan zijn (stereotiep is meestal lang, wat niet wilt zeggen dat kort niet mooi is -heel mooi zelfs-). Groetjes!
Wij hebben van tevoren tegen de suite dat we geen wit (en creme/beige tinten) wilden en daar heeft niemand een probleem van gemaakt.
Ik ben het volledig eens met de dames hierboven
Ik zou ook gewoon zeggen dat de bovenkant qua stijl op je trouwkleed lijkt (dan laat je nog in het midden of je kleed kort of lang is)
Ik zou haar inderdaad ook zeggen dat het echt heel sterk op jouw kleedje lijkt en dat je daarom liever hebt dat ze dit niet draagt.
Bij mij dragen ze echt wel wat ze zin hebben.De burgemeester of schepen van burgerlijke stand zal wel weten dat IK de bruid ben :).Ik sta overigens niet met kleedjes en niet met wit. Ik ben dus niet van zin om zelf een trouwkleed te dragen die dag.
Dank voor de reacties! Ik heb dat eigenlijk niet op voorhand gezegd, maar ik dacht dat dit zowieso bijna onuitgesproken een regel is: niet naar een trouw gaan in iets wit of 1 van zijn varianten, zeker niet als hele dichte familie
Dat IS ook een (on)uitgesproken regel. En vooral familie moet zich daar aan houden vind ik. Ik sluit mij aan bij de dames hierboven. Gewoon in vertrouwen zeggen dat je't een mooie jurk vindt maar dat je liever hebt dat ze iets anders draagt op jouw trouwdag omdat het qua kleur en stijl overeenkomt met jouw jurk.
Hoi,ik lees dat ze vroeg of jij dat wel wilde. Als jij zegt 'neen, liever niet' dan hoeft ze dat te respecteren vind ik. Ze vraagt het trouwens aan jou of het mag.Je kan zeggen aan haar dat ze het achteraf zeker zal begrijpen als ze jou zal zien op jouw trouwdag.Maar ik weet het, zo'n dingen zijn altijd delicaat. Het vraagt altijd wat beleefde assertiviteit om zoiets te zeggen :-)Veel succes alvast!
Het kleuraspect maakt mij echt niets uit, van mijn part komt iedereen in het sneeuwwit, no problem. Maar ik kan wel begrijpen als je zelf een kort kleedje hebt, dat het je meer stoort. Ik heb een klassieke prinsessenjurk, wat dan wel heel duidelijk maakt dat niemand anders de bruid kan zijn, maar als andere gasten hun kleed echt op het jouwe lijkt, begrijp ik het echt wel. Ik zou het ook zeggen tegen haar. Mijn schoonzus heeft me ook gevraagd een bepaald kleedje niet aan te doen op haar trouw, en ik heb me daar ook aan aangepast (niet met het grootste enthousiasme, dat geef ik toe, maar dat had er vooral mee te maken dat ik een week voor hun trouw nog op zoek moest naar iets anders). En uiteindelijk waren we allemaal content :-) Zeker zeggen dus!
Dag Jolma,Het feit dat ze de vraag stelt, wil zeggen dat ze (onbewust) weet dat het kleedje eigenlijk niet gepast is. Ik zou haar ook vertellen dat het kleed qua stijl teveel op het kleed van de bruid lijkt. Heel duidelijk zijn...
Ik vind het eigenlijk gewoon normaal dat als de bruid zeg 'liever niet' dat je dat dan ook niet doet, (in de mate van het mogelijke uiteraard) Je moet er van uit gaan dat ze daar een reden voor heeft. Het zou jammer zijn als ze de stijl van haar jurk zou moeten verklappen om zich te verantwoorden
Inderdaad Melissa, daarom wil ik dat liever niet doen. Ondertussen is er al een hele commotie rond ontstaan pff...
@ Jolma, als je wilt praten dan mag je me in mijn inbox mailen of geef ik je met veel plezier mijn persoonlijke mailadres hoor