Nu Online
Momenteel zijn er 488 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

20/07/2013 ... een PRACHTIGE dag!!!

13-8-2013 14:53:16
Terug van onze huwelijksreis en heb eindelijk de tijd gevonden om tussen de was en de strijk door een verslagje te schrijven. Heb aan jullie verslagjes ook heel veel gehad, nu is het mijn beurt...

De dag voordien liet ik mijn nagels doen. Man, die 1u en 30 min was heel relaxt. Het was zalig om mij nog eventjes van niks iets te moeten aantrekken en mij te laten verzorgen. Ik kreeg dan ook nog mijn teennagels cadeau van haar als huwelijksgeschenk. Was supermooi! Ook voor op onze huwelijksreis.
Daarna zijn mijn (toen nog) vriend en ik alles gaan afzetten aan de zaal en zijn we naar de frituur geweest. Ons laatste avondmaal als niet-gehuwden. Het was héél gezellig! We hebben er raar maar waar erg van genoten Van daaruit zijn we elk naar onze ouders gereden.
Ik ben dan samen met mijn papa nog vanalles gaan afzetten op de plaats van de locatie en mijn auto aan de B&B. Toen begonnen de zenuwen toch te komen. Ik werd er zelfs ongemakkelijk van! Heb me dan maar in het zwembad gesmeten en enkele lengtes gezwommen, daarvan werd ik toch weer wat meer op mijn gemak. Samen met mama en zus de voordeur versierd en voor ik naar bed wou kreeg ik al mijn eerste cadeautje van mijn broers en zus: een armbandje van Thomas Szabo met de eerste letter van hun naam eraan. Ik vond dit héél erg lief en supermooi Daarna in bed samen met mijn zus. Nog eventjes liggen babbelen samen en dan slapen...

Tot 5u00! Opeens wakker en niet meer vast kunnen verder slapen. Toch nog blijven liggen tot 6u45 om nog wat rust te hebben en toen de wekker afging in actie geschoten. Alle, da was toch de bedoeling... Heb eerst nog een half uur boven de wc gehangen, gewoon uit stress. Ik was de week ervoor zo relaxt geweest, zelfs de mensen in mijn omgeving vonden het raar en die ochtend kwamen al mijn zenuwen terug naar boven. Was niet normaal! Ik dacht echt dat het niet meer ging overgaan en zag mijn mooiste dag al in het water vallen. Gelukkig had ik mijn ouders die mij op mijn gemak stelden en eens uit de douche ging het beetje bij beetje beter.

Om 7u30 kwamen de vigagiste en cameraman toe. Het begon al wat drukker te worden, maar wij gingen naar boven om mij klaar te maken en vanaf dan heb ik er echt wel voor de 100% van genoten. Pas toen ik een smsjes kreeg van mijn broer dat ze vertrokken waren met de bus voelde ik de stress terugkomen, maar niet zo hevig deze keer

Toen de bel ging, had ik nog eventjes schrik dat ik van de trap zou vallen, maar alles ging van dan af supervlot en zonder zenuwen! Wat was hij mooi!!! Maanden lang wou hij mij doen geloven dat hij een wit kostuum zou hebben (wat ik totaal niet bij hem vond passen) en hij stond daar in het blauw, ons themakleur! En hij had een prachtig boeket bij zich, ook veel mooier dan ik zelf in gedachten had. Hij vond mij ook supermooi zei hij zeker 10 keer. Wauw, vanaf dan wist ik dat onze dag niet meer stuk kon Eventjes wat traantjes (niet de enige die dag!) en dan tijd voor een klein ontbijtje met koffiekoeken en de familiefoto's.

Om 10u50 was het tijd om met de bus naar het stadhuis te rijden. Daar aangekomen stond er heel veel volk, meer dan we verwacht hadden. Superleuk! De dienst zelf was een om niet snel te vergeten. Niet omdat het zo super was, maar wel omdat we de indruk hadden dat de schepen van dienst ons allerlei dingen vertelde om toch maar niet te trouwen ("Ge zijt toch zeker he Eline?" "Vanaf nu zul je niet meer terugkunnen hoor!" "Jullie kunnen apart een brandkast huren, maar de andere zal er toch weet van hebben hoor!" en nog zo veel meer) We waren blij dat dit voorbij was. Maar... Vanaf dan waren we wel officieel man en vrouw! Ik voelde mij zo fier! Na een glaasje in het stadhuis terug naar mijn ouders om daar met de suite sandwiches en koude schotel te eten. Héél gezellig!

Tegen 13u30 reden we naar de plaats van de viering "De Bremders" in Laarne. Het was wel wat bewolkt en het waaide, maar dat deerde ons niet. Het was perfect! Niet te warm, niet te koud en droog! Niemand werd nat, niet van de regen en niet van het zweten. Op de muziek van Bryan Adams - I'm ready liep de suite naar voor met op het einde mijn ventje en zijn mama. Toen iedereen op zijn plaats zat begon de bruiloftmars en was het tijd voor mijn papa en ik. Wauw, een onbeschrijfelijk gevoel! Hemels! Je zag al die mensen die speciaal voor ons gekomen waren en dan mijn allerliefste schat die vooraan op mij stond te wachten en aan het glunderen was. Echt een supergevoel! Na een dikke knuffel van mijn pa kon het echt beginnen. Het was heel emotioneel en persoonlijk met speeches van onze ouders, onze broers en zussen, Henny zijn allerbeste vriend en vriendinnen van mij die vertelden over onze kennismaking. Redelijk wat traantjes zijn gevloeid. Gelukkig hadden we ook enkele up-tempo nummers tussendoor om het wat te doorbreken. Ook de rituelen van zand, water, lucht en vuur waren een schot in de roos. Prachtig, al zeg ik het zelf. De topper van de viering vond ik persoonlijk de geloften die we zelf hadden geschreven. En ja hoor, opnieuw tranen. Man, ik ben een 'blijtmuil' (gelijk ze hier bij ons zeggen) geweest die dag!

Na de viering kreeg iedereen een ijsje en toen wij daar foto's gingen nemen kreeg de suite nog een glaasje om gezellig de tijd te doden. Dit was toch ook wel super! Zo alleen met ons 2 onnozel en romantisch doen, niet lettend op de camera, héél leuk! Het resultaat is ook prachtig vinden we zelf. De mensen van de bus moesten ons zelfs komen halen want we waren het uur volledig uit het oog verloren. Het leek zo snel voorbij gegaan, al waren we wel bijna 2 uur bezig! Van daaruit nog even richting Laarne Kasteel voor nog enkele koppelfoto's en foto's met de bruidskindjes en dan naar de zaal.

Ginder aangekomen eerst nog enkele foto's in en aan de bus en dan in de zaal... We waren we overdonderd! Werkelijk prachtig en een supergoede ontvangst!!! We hadden nog een half uurtje en kregen een glaasje champagne. Mijn man moet die wel eerst zelf sabreren. Hij was niet op zijn gemak, maar met hulp is het gelukt. Daarna moesten wij het uit gouden bekers en gekruist drinken. Een heel leuk extraatje

Om 18u00 kwamen de eerste mensen aan, dus in de rij met de ouders en kussen, handjes schudden, cadeaus aannemen en complimentjes ontvangen. Ik zag daar heel erg tegenop, maar uiteindelijk heb ik er erg van genoten. Ik vond het nog leuk! Gelukkig stond er wel een stoel achter ons voor als het eens rustig was dan konden we ons enkele seconden zetten. Ook stond er altijd iemand klaar van het personeel om de cadeaus onmiddellijk over te nemen en op een tafel te zetten. De geldcadeaus werden in een glazen kast achter slot en grendel geplaatst.
Na de naamafroeping moesten wij achter de deur gaan staan en begonnen ze onze broers en zussen binnen te roepen op party muziek. Daarna begon het liedje dat Henny zelf in elkaar had gemixt: de live- en muzikale versie van Music van John Miles en mochten eerst mijn ouders binnen, daarna mijn schoonouders en dan... zenuwen en begon het stuk voor ons! Toen de deur openging en wij gingen binnen en ik zag iedereen juichen, applaudisseren, roepen voor ons, dan was het teveel voor mij. Ik ben beginnen wenen en lachen tegelijkertijd en kreeg kippevel. Het was gewoon perfect zoals we het ons voorgesteld hadden ik had eventjes ontlading nodig denk ik... Daarna onze speeches voor de ouders en getuigen (weer héél emotioneel) en we konden eten. Superlekker!!! En héél vriendelijk personeel. Mijn broer is gehandicapt en eigenlijk best wel zelfstandig wat eten betreft, maar toch wou de maitre zijn eten snijden, heel attent! De sorbet werd met vuurwerk binnengedragen, heel leuke verrassing.

Voor het dessertenbuffet ontvingen we nog de bijkomende gasten in de tuin en toen iedereen binnen was kon het spektakel van het binnendragen en flamberen van de taart beginnen! Het dessertenbuffet was erg groot en héél lekker. SUPER gewoon!

Toen kwamen er enkele sketches (een filmpje van mijn man zijn vrijgezellendag en Henny die daarna een liedje moest zingen van zijn getuige, mijn ouders die een PowerPoint hadden gemaakt van ons leven vanaf de babytijd en dan ook nog een vriendin die kwam optreden als zuster Vaseline die ons huwelijk kwam zegenen, hilarisch ) Dan luidde de Conemara het begin van de dansavond in. En was het de beurt aan mijn man en ik. Toen de eerste tonen begonnen van Something Stupid van Nicole Kidman en Robbie Williams hadden we alleen maar oog voor elkaar. Het was zo romantisch. Vooraf waren we blij dat we een kort nummer gekozen hadden, maar achteraf gezien had het gerust wat langer mogen duren Daarna begon Celine Dion met Because you loved me en danste ik met mijn papa en Henny met zijn mama. Ook toen eventjes gehuild en middenin ging ik om mijn schoonpa en hij om mijn ma. Daarna nog 1 zelfgekozen slow voor iedereen (de dansvloer was te klein!) en toen barstte het feest los! Om 5u30 heeft de DJ er in overleg met maitre een einde aan gemaakt, want ze zouden anders blijven dansen hebben. Er werd een slow gedraaid en iedereen die er nog was stond in een kring rond ons toen we dansten, een heel raar maar supergevoel! Daarna nog eens onze openingsdans en dan vlieg met me mee naar de regenboog als afsluiter van een meer dan geslaagde dag.

Ik was blij dat we ongeveer om 6u00 in de B&B waren. Ik was namelijk al meer dan 24u wakker en om 11u00 ging de wekker want we moesten voor 11u30 ontbijten. Zalig geslapen, maar 's morgens bleek dat mijn man ziek was. Hij heeft toch geprobeerd om te ontbijten en dan reden we naar de zaal om de cadeaus op te halen. Een thuis bleek dat ze ons huisje mooi versierd hadden. Geen vuile boel, geen erge dingen, maar wel slingers en ballonnen en spandoeken. Heel kleurrijk en heel mooi! Na de opkuis heeft mijn man wel gans de tijd tussen bed en toilet gelopen. Ik had mijn eerste dag als getrouwde vrouw wel anders voorgesteld, maar allé. Tegen 19u00 kwam hij erdoor en konden we beginnen met cadeaus openmaken. Daar hebben we een ganse week aan bezig geweest! Cadeautjes openen, kaartjes lezen, gastenboek lezen, geld sorteren en tellen, naar de bank gaan ... De huwelijksreis kwam goed van pas! We hebben er zalig van genoten!!!!

Ik moet zeggen, de dag is voorbij gevlogen, maar toch heb ik kunnen genieten van elk moment. Ik kan me nu nog alles volledig voorstellen. Het was een prachtige dag! Mocht ik het opnieuw kunnen doen, ik doe het exact op dezelfde manier! Nu nog krijgen we mails en komen mensen bij ons om te zeggen hoe fantastisch wel was. Leuk om te horen!

Ik ben een supergelukkige getrouwde vrouw!! Mevrouw Maes

Eventjes op een rijtje wie ons geholpen heeft bij onze fantastische dag:
- Kleed Eline: Couture Elena Deinze (heel vriendelijk, goede service, niks is hen teveel!)
- Kostuum Henny: Jo Mode Lochristi (was ik niet bij, maar volgens Henny was het daar dik in orde!)
- Bus: White-star-ceremonie (Die mensen waren meer dan alleen chauffeur en begeleider. Door hen is onze dag zorgeloos verlopen en moesten we niet eens het uur in het oog houden!)
- Plaats viering: privétuin "De Bremders" in Laarne (prachtige tuin met hele vriendelijke eigenaars. Een toplocatie voor een viering en fotoshoot)
- Voorganger: Rent-a-priest Ignace Coppens (Heeft samen met ons de viering in elkaar gestoken, luisterde naar ons, hield rekening met wat we zelf wilden, stuurde bij en zorgde ervoor dat de viering vlekkeloos verliep)
- Materiaal viering: party-assis-tenten (In het begin eventjes problemen mee gehad, maar iemand anders heeft de taak dan overgenomen en toen verliep alles héél vlot. Goede en stipte service en prachtig materiaal)
- Fotograaf: Sven Soetens van Posi-tief (Een aanrader!!! Ik voelde mij onmiddellijk op mijn gemak. Hij is heel vlot, heel speels, zeker niet stijf en weet wat hij wil bereiken. De foto's die we reeds zagen vinden we fantastisch en we zijn benieuwd naar ons album dat in oktober zullen ontvangen)
- Videograaf: Eddy Wittevrongel van IK FILM JE (Aangename man die ervoor zorgt dat hij zo onopvallend mogelijk aanwezig is. De trailer is al veelbelovend. Nu vol ongeduld aan het wachten op het eigenlijk resultaat!)
- Make-up en haar: Joke Dult van Glance of Beauty (Super! Ik was ongelooflijk op mijn gemak bij haar en ik kreeg heel veel complimentjes erover. Een echt aanrader)
- Nagels: Sofie van Sun & Nailcenter Quick Tan (Een vriendin van mij en ik ben supertevreden over! Vroeger deed ik nooit mijn nagels, maar sinds ik enkele maanden voor mijn huwelijk begon, ga ik elke keer opnieuw. Ze doet wat jij vraagt en ze zijn hééél erg mooi gedaan!)
- Feestzaal: Salons Roskam (Echt super! We zijn héél blij dat we ons feest daar lieten doorgaan. Wij werden goed ontvangen, de gasten werden goed ontvangen, lekker eten, prima bediening, supervriendelijk personeel, zelfs toen we cadeaus kwamen halen kregen we nog een glaasje aangeboden, iedereen was op zijn gemak. Daar zullen we nog feestjes geven!)
- DJ: Dierk van Studio Happy Music (De dansvloer stond vol tot 5u30, zegt genoeg e )
- Praatpaal: Praatpaal touch (Stipte levering, goede service. De gasten vonden dit fantastisch! De CD-rom is reeds opgestuurd, maar de post hield onze post achter voor onze huwelijksreis. Het is nu wachten tot we alles gekregen hebben om het te bekijken!)
- IJsje na de viering: bradley-feestverhuur (Ook heel stipt en heeft genoeg ijs mee, ook de smaken die je zelf vraagt hebben ze mee. Héél lekker ijs)
- Snoepjes bedanking: Suikerdraakje (12 kilo snoep online besteld. Heel lekker snoep en stipte levering aan huis!)
- Drukwerken: Drukkerij Univers Merelbeke (Lijkt erg verouderd en ze zijn niet van de goedkoopste. Maar de service is hééél goed, hun afgewerkte producten zéér mooi en ook altijd erg correct. Zij doen wat jij hen vraagt)
- Huwelijkskaars: cp-candles (online besteld, heel mooi. Wel iets kleiner uitgevallen dan verwacht, maar werkelijk prachtig resultaat)
- Ringkussen: Chantal van Hip je huwelijk in (Zij borduurde ons ontwerp op een kussen naar keuze. Prachtig resultaat en snelle levering)
- Ringen: Christophe Caenepeel uit Gent (Prachtige ringen, goedkoper dan een normale juwelier want hij is goudsmid. Met jouw ontwerp maakt hij gerust diegene die jij wil. Wij hebben gekozen uit ringen die hij had, maar hij maakte die dan opnieuw voor ons en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad van mijn keuze)
- B&B: 't Groene Genoegen in Laarne (Heel vriendelijk, mooie kamer, goed bed en heel lekker ontbijt)

Oei, nu ik alles herlees is het precies wel een lang verslag
Chapeau aan diegenen die het volledig lezen
Hopelijk hebben de brides2be iets aan mijn tips en ik kan maar 1 ding meer zeggen: GENIET GENIET GENIET!!!

Foto's van onze dag (klantnaam: vdbossche / paswoord: wetteren): http://www.posi-tief.com/klanten/login.asp

Trailer van onze dag: http://vimeo.com/71168046

Ik blijf nog wel eventjes actief hier, want ben nu toch wel lichtjes verslaafd geweest aan deze website. Ben benieuwd naar alle andere verslagjes

Veel liefs van een dolgelukkige Mevr. Maes-Van den bossche

Eline
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1460

mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 15:11:06

Oh, super openingsdans, dat vind ik ook een geweldig nummer! Wel vervelend dat je man ziek was de dag erna... Maar gelukkig was dat blijkbaar ook snel weer over! Er zijn ergere dingen.

Op naar een fijn (en gezond) leven samen!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 15:30:58

En wat dat actief blijven betreft: ik had gedacht dat ik hier na de trouw niet meer zou komen, maar 'k vind het nu zelfs nog leuker dan ervoor. :-) Voor de trouw kreeg ik wel es stress van allerlei vragen en ideeën van anderen hier, omdat ze bezig waren met dingen waar ik niet mee bezig was en dan vroeg ik me af of ik daar ook mee bezig moest zijn. Nu is het gewoon leuk om mee te lezen en wat tips te geven. :-)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 15:42:35

Proficiat lieve eline, het zag er allemaal prachtig uit!!!!!!!!!!!!!!!!!
bedankt voor het verslagje enne tja, ik kan het hier ook nog niet missen ze...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik13-8-2013 16:57:20

Heel mooi!

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 17:30:25

Dankjewel allemaal!
Achter volgende link staat er nog een filmpje van onze fotograaf met enkele van de mooiste foto's... http://www.youtube.com/watch?v=5lHHYoxvwZY&list=UUy...
xxx

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 19:59:25

Proficiat Eline en veel geluk gewenst!
Een leuk verslag van een onvergetelijk mooie dag...

Mooie foto's! Jullie straalden en zagen er prachtig uit!

Groetjes

debora
18-7-2014
 Meld misbruik13-8-2013 20:02:19

proficiat!! hele mooie foto's

Man man, krijg nu al een krop in men keel bij het lezen van uw perfect dagje, wat gaat dat bij mij wel niet zijn...hihi...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik14-8-2013 10:03:01

Oh Eline, ik kan mij nog herinneren hoe je na het lezen van mijn verslag vorig jaar zei dat je nog zo lang moest aftellen en kijk...het is gebeurd !
Heel mooi verslagje, ik heb het helemaal gelezen ! Stress komt er op de ene of andere manier altijd wel uit hoor...en de traantjes zijn ook deels ontlading é...maar jullie hebben zo te lezen een super mooie, romantische, emotionele dag gehad en je hebt bewust genoten van elk moment - zo moet dat zijn!
Je zag er heel mooi uit hoor, je man ook trouwens! Die mannen é...de mijne zei altijd dat hij geen das zou dragen en stond er toch ook mooi mét das op de dag zelf...en jouw man dan toch niet in het wit, hihi!!

Ik kan alleen zeggen: geniet volop na, bekijk je foto's nog honderden keren opnieuw en maak er samen een hele mooie toekomst van!!

Nog is dikke proficiat!!

groetjes
Sandra

viki
18-10-2013
 Meld misbruik16-8-2013 12:57:21

Proficiat meid

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik16-8-2013 14:09:26

Proficiat, jullie zagen er beiden prachtig uit! Veel geluk samen :-)

Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik20-8-2013 8:26:25

Super leuk!!! hele mooie video en toffe foto's.

Heel veel geluk samen en vol vertrouwen de toekomst tegemoet!!

lynn
14-6-2014
 Meld misbruik12-1-2014 5:14:22

ziet er een hele leuke dag uit!
proficiat met jullie huwelijk
vraagje: kan je in en rond het kasteel van Laarne foto's trekken,
hoe moet je hiervoor toestemming vragen?

groeten Lynn

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik12-1-2014 16:59:56

Hey! Voor foto's in het kasteel, daarvoor moet je toestemming vragen aan de gemeente van Laarne (dacht ik). Anders moet je daarvoor eens kijken op de site van het kasteel www.slotvanlaarne.be
Maar errond kun je altijd foto's nemen. Die hebben wij allesinds niet aangevraagd. De poort staat altijd open, dus op het voorplein kun je altijd binnen.
x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info