TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annekatrien
14-6-2014
|
13-8-2013 21:15:36
Mijn ouders en zijn ouders betalen ook een stuk van ons trouwfeest dus ik denk dat wij er wel zullen kunnen uithalen wat we er in gaan steken. Maar als je dit niet hebt is het allemaal te zien wat de mensen geven natuurlijk. Sommige mensen geven meer dan andere natuurlijk
|
|
krista
9-8-2013
|
13-8-2013 21:25:11
Hoi Sandra, je mag rekenen gemiddeld 20 a 25 euro per genodigde rekenen... Dus maak je geen illusies :-). X
|
|
noortje
14-9-2013
|
13-8-2013 21:31:25
Amai 85 euro per menu! Je kan het ook goedkoper doen hoor, bij ons is het 20 euro per persoon voor een 3-gangen menu (Bruidstaart niet meegerekend) En voor het eten 's avonds (Hapjes) is het ongeveer 4 euro per persoon
Wij hebben alles heel budgetvriendelijk gedaan, dus ik hoop toch wel wat uit de kosten te geraken.. Van familieleden die ook namiddag mee-eten krijg je ook meer dan 25euro (Denk ik)
|
|
Karen
13-7-2013
|
13-8-2013 21:49:48
Wij hadden een feest met een menu van 79euro per persoon. Het minste dat wij ontvangen hebben als cadeau was 50 euro per persoon. Dus de kosten van het eten haal je er niet helemaal uit. Gewoon goed informeren overal. Buffetten zijn goedkoper dan aan tafel geserveerd, werken met een traiteur kan misschien ook goedkoper zijn, barbeque, een trouwfuif met enkel hapjes is ook populair.. Opties genoeg!
|
|
Alessia
|
13-8-2013 22:18:04
Dat je hele feest terugbetaald kan worden door middel van de geld cadeaus is absoluut een grap tenzij je rijke vrienden-familie hebt. Bij ons kregen we bedragen van 9,5 euro tot 150 euro de man... Het meeste wat voorkwam was 50 euro per koppel. Uit de kosten geraak je dus absoluut niet.
|
|
Alessia
|
13-8-2013 22:19:53
Ai nog erger, het minste was dus nog net geen 8 euro de man... Ik zou het niet durven :s
|
|
Michèle
24-8-2013
|
13-8-2013 22:30:06
8 euro?! Amai dat is durven :-S weet je wie? Kan me voorstellen dat dat geen leuk gevoel geeft...
|
|
margot
7-9-2013
|
13-8-2013 22:42:03
onze bruiloft wordt helemaal betaald door ouders ( kost MAX 5000 eur) dus alles van geld cadeau zal onze huwelijksreis betaald worden ;-)
good luck
|
|
mona
27-7-2013
|
13-8-2013 22:47:54
Onze kosten voor zaal, eten en drank lagen ergens tussen de 8000 en 9000 euro. Met de giften hebben we daar ongeveer de helft van kunnen betalen. Bij ons werd gemiddeld iets van een 40 euro per persoon gegeven. Koppels wiens huis al lang afbetaald is en die al een hele carrière goed verdiend hebben gaven wat meer, alleenstaande moeders met studerende kinderen of jonge koppels die net een huis gekocht hebben wat minder. Logisch en in lijn van de verwachtingen, hoewel wij sowieso uit principe geen rekening gehouden hadden met giften. Als je een feest geeft moet je niet verwachten dat dat terugbetaald wordt door de gasten, jij geeft immers het feest.
|
|
Nadia
5-10-2013
|
13-8-2013 22:48:03
wij betalen alles zelf en als we ze de kosten per persoon tellen (we doen een trouwfuif met hapjes voor iedereen en voor 20 personen een uitgebreid etentje aan tafel geserveerd), komen we gemiddeld uit op 50€ per persoon... Maar aangezien we vermeld hebben dat we een 'wedding party' houden, vermoed ik niet dat mensen snel 50€ de man gaan geven, we tellen eerder op 25€ de man gemiddeld... Dus dat zou betekent dat we de helft van ons feest zelf investeren... en dan heb ik het dus alleen over de kosten qua eten en drinken! dus nog niet over de DJ, fotograaf, de uitnodigingen, de kledij, de misviering, de misboekjes, enz...
maar ok, dat weten we dan wel als je eraan begint ;-)
|
|
Alessia
|
13-8-2013 22:53:15
@Michèle, we weten wie... Is idd geen leuk gevoel, maar we hebben ons er snel over gezet. Alles wat we kregen was een leuk extraatje, gelukkig hadden we mijn ouders en grootouders nog (zij hebben een heel mooi centje gegeven doorheen de voorbereidingen). Liefs, alessia!
|
|
Martine
14-6-2014
|
14-8-2013 0:03:56
Kosten terugbetalen? Reken op een maximum van de helft van het eten en 't drinken. Maar dan heb je alle andere kosten nog niet meegerekend. Gaande van kleding en uitnodigingen over bloemen, trouwringen, fotograaf, dj, ... tot eventuele geschenkjes op 't avondfeest.
Als je echt rekent op "terugbetaling", koop je beter een tweedehands kleed, spotgoedkope ringen, laat je alle andere tralala eraf (kapper, fotograaf, ...) en doe je voor de rest alles zelf (of je laat je familie opdraven). Parochiezaal huren, zelf versieren en alle eten kopen / maken / opdienen, zelf de drank tappen, alle opruim nadien zelf doen, ... Maar dan geniet je weer wel nauwelijks van je eigen dag.
|
|
Deborah
13-9-2013
|
14-8-2013 8:01:27
Onze menu (receptie, menu en all-in dranken) kost 100 EUR / persoon :-/! En ik denk dus ook niet dat onze genodigden ons 200 EUR / koppel cadeau zullen doen.
Ik denk dat het de gasten niet uitmaakt hoeveel je menu kost per persoon. Ik bedoel dan dat ze bvb 75 EUR zullen geven, gelijk wat het jouw kost.
En ik heb hier al te veel berichten gelezen over tegenvallende cadeau's dat ik me geen illusies probeer te maken :-)!
Om een schatting te geven: Kosten vd feestzaal bedragen 12.500 EUR (100 avondgenodigden en 90 voor enkel receptie). Met de kosten van de rest van ons huwelijk komen we op een totaal van 20.000 EUR. Ik schat dat we een 5.000 EUR aan cadeau's zullen hebben.
Ik denk dat een zeeeer kleine minderheid alle kosten kan recupereren met de cadeau's.
|
|
inge
21-9-2013
|
14-8-2013 9:16:44
dat je niet uit de kosten geraakt door de cadeau's, is nu wel al heel duidelijk denk ik. Maar ik zou er ook geen rekening mee houden. Ik zou het soort feest geven dat je kan betalen. Bij sommige zal dat iets groter zijn dan bij de andere dat feest. Maar vergeet niet dat hoe onromantisch dit ook mag klinken, er komen nog dagen na trouw. Dus zet jezelf niet in de schulden. Zo zal je ook het meest genieten van je eigen feest. Groetjes
|
|
bride
26-8-2017
|
14-8-2013 11:52:44
Ik schrik heel erg dat er mensen zijn die maar 25euro geven op een trouwfeest? Ik geef zelfs nog geen 25 euro uit als ik naar een verjaardag moet. dan is mijn minimum budget 35 euro en als het goede vrienden zijn dan wordt dat al snel min 50 euro.
Ik zou mij doodschamen om een enveloppe af te geven met maar 25 euro in. Ik persoonlijk vind 50 euro per persoon van het moment dat het kenissen zijn genoeg. Maar als we hier spreken om naar een trouw van vrienden te gaan dan steek ik er minstens 75 euro per persoon in. Mischien ben ik overdreven maar we hebben het hier tenslotte wel over een trouwfeest en niet 1 of ander avondje gezellig thuis samen zijn. Ik bedoel maar dat je de hele avond eet en drinkt op de kosten van de mensen die je uitgenodigd hebben...
Wij moeten achter 2 weken naar een trouw van familie en de enveloppe zal niet minder dan 250 euro/ koppel bedragen... Het is inderdaad veel geld maar we zijn dan ook een hele dag uitgenodigd en dan vind ik het niet kunnen om maar 50 euro pp erin te steken. Ik zou werkelijk het lef niet meer hebben om mij daarna nog te laten zien bij deze personen.
|
|
Lieve
|
14-8-2013 12:42:42
Ik val toch van mijn stoel hoor. 't Is mij nu ook niet om de cadeautjes te doen, maar wij hebben als koppel altijd 150-160 euro gegeven en ik vind dat het minste wat je kan geven zonder schaamrood op je wangen te krijgen.
Als je ergens gaat eten, het minste ook, met een drankje erbij, ben je toch 50 euro kwijt. Dan weet je dat een trouwfeest veel meer kost.
Nu, ik pas het bedrag meestal wel licht aan aan het soort feest; sjieke feestzaal geef ik sowieso 150-160 euro. Is het gewoner, geef ik minder.
Ieder zijn eigen gedacht, maar ik zou me toch niet willen schamen hoor in hun plaats.
Ik ga er dus een hele som insteken en reken op minimum 100 euro per koppel. Ik reken dat toch de helft van het avondfeest terugbetaald is, zeker. Minder dan 100 euro per koppel geven vind ik een grapje. En zeker als het koppels zijn, voor wie we zelf veel gegeven hebben, dan is het al helemaal een farce.
|
|
Deborah
13-9-2013
|
14-8-2013 12:49:10
Ja, dat is inderdaad logisch, maar jammer genoeg kent niet iedereen zijn wereld :-)!
Wij hebben bvb familieleden die 3 jaar geleden al 75 EUR gegeven hebben toen we gingen samenwonen (we hadden ze toen ook uitgenodigd met hapjes en drankjes) en die zouden al gezegd hebben tegen mijn moeder: "Ze hebben hun cadeau wel al gekregen hé"..
:-)
|
|
bride
26-8-2017
|
14-8-2013 12:58:37
Echt meen je dat ? ohhhh wat erg... ik zou me serieus doodschamen om dan met lege handen op het huwelijk toe te komen. en meestal zijn deze mensen die dit verkondigen degene die zich gedragen sorry voor de uitdrukking als varkens. die niet eten maar Vreten en niet meer drinken maar zuipen omdat het gratis is.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
14-8-2013 15:36:49
Ik heb hier de voorbije jaren al heel uiteenlopende bedragen rond gelezen. Ik geef je ter info mee wat wij gemiddeld kregen maar als ik vergeleek met veel van wat ik hier in vorige posts heb gelezen, mochten wij niet klagen.
Kostprijs receptie per persoon: 37 EUR Gemiddeld geschenk per persoon: 30 EUR
Kostprijs avondfeest per persoon: 120 EUR Gemiddeld geschenk per persoon: 65 EUR
Schat dit voor jezelf beter te laag in zodat je achteraf niet nog geld moet bijeen zoeken en in het beste geval over hebt (ttz dat al het nodige geld al bijeen gespaard is voor je de cadeaus krijgt).
|
|
noortje
14-9-2013
|
14-8-2013 16:15:24
Amai ik lees hier nogal grote bedragen bij de giften seg :D Ik ben de eerste in onze vaste vriendinnengroep die trouwt en er is afgesproken om ongeveer 50 euro per koppel te geven En ik ben hier zeker blij mee! :)
Van familie verwacht ik dan wel meer geld, aangezien zij namiddag ook eten krijgen..
|
|
Christ
|
14-8-2013 18:34:27
het hangt ook af van veel factoren he... ook geografische :-) In de ene streek geven ze al meer dan in een andere streek...
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
14-8-2013 19:36:02
een vriendin van mij heeft zelfs 2 lege enveloppe gevonden in haar enveloppedoos . Wij geven 74 euro per persoon uit voor het avondfeest en mijn ma heeft mijn jurk betaald. 1290 euro heb ik dus al cadeau gekregen. En ik verwacht niet veel van onze gasten. Ik denk dat wij vooral bongo bonnen zullen krijgen nochtans ik dit liever niet zou hebben. Maar ja, het is het feest dat telt de rest is bijzaak.
|
|
sandra
18-7-2014
|
14-8-2013 20:24:55
Bedankt voor de vele reacties al! Wij geven inderdaad ons feest naar ons budget, mr ik wou toch een afweging maken in hetgeen ik in mijn feest investeer ten opzichte van wat mensen geven, allé, dit klinkt nu misschien zeer raar, maar ik denk dat je daar sowieso wel op denkt... Als ik iedereen vd familie nr het avondfeest moet vragen, dan zijn dat 100 personen... (dus nog geen vrienden, collega's) Mijn ouders zeiden 'je kan ze evengoed vragen, ze zullen hun eten wel betalen' maar dit zal wel een illusie zijn :)
|
|
Cosi
6-7-2013
|
14-8-2013 21:46:55
hey Sandra, het is inderdaad een illusie te denken dat ze zelf hun eten terug betalen, laat staan de rest!! Wij hadden een top feest met alles erop en eraan zoals het in de chiqueste Hollywood films voorkomen. Totale kost 47000€ !! Gemiddelde cadeau was 10 à 15€ de man!!! Enkel de echte naaste familie en de suite heeft meer gegeven, maar die hebben dan ook meer gekost dan de andere, dus hebben zij zichzelf ook niet echt terug betaald! Reken dus niet te veel op cadeau!! Gouden raad!! Groeten en nog veel succes!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|