Nu Online
Momenteel zijn er 641 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

16-8-2013 11:38:13
wij zijn volop bezig met onze misboekje :
is er nog iets dat weg kan omdat wij een viering doen ZONDER eucharistie?

Verwelkoming pastoor
bruidspaar

vergevingsmoment
openingsgebed
1st lezing
evangelie
homilie
huwelijksinzegening
huwelijks ondervraging

trouwbelofte 1 & trouwbelofte 2
kerkelijke bevestiging
zegening van de ringen
zegening en aansteken van de huwelijkskaars
tekenen vh register
voorbeden
gebed over de gaven

prefatie
onze vader
huwelijkszegen
Communie
slotgebed
zegening van het huwlijkskruis
wegzending en zegen

& waar moet je nu zetten : Je mag de bruid kussen ? :-p ik zou dit alleen in misboekje doen van pastoor & van ons

margot
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1334

margot
7-9-2013
 Meld misbruik16-8-2013 12:13:13

heel dom .. maar ik ben nog nooit in een kerk geweest bij een trouwfeest
dus ik weet niet hoe dit allemaal werkt , maar de pastoor leest al deze hoofdstukken voor? ( behalve onze trouwbelofte natuurlijk )

Karolien
5-4-2014
 Meld misbruik16-8-2013 12:33:34

Dag Margot, Via deze link kan je het schema van een huwelijksviering (ook gebedsdienst) vinden. Dit zijn de verplichte onderdelen. http://www.gezinspastoraal.be/229/huwelijksvoorbereidin... Wat nog weg kan zijn gebed over de gaven, prefatie, communie ( anders is het een gewone eucharistie) Wat de pastoor zeker leest is het openingsgebed, de homilie, huwelijksinzegening en huwelijkse ondervraging, zegening van ringen en kaars, gebed over de gaven en prefatie. De anderen mag je zelf kiezen. Als je er echt niet mee vertrouwd bent, zou ik aanraden om een aantal boekjes te verzamelen en ook een s naar een huwelijksviering te gaan. Dan weetje waaraan je begint...

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik16-8-2013 14:21:37

Ik vroeg mij ook af wanneer we in de kerk mogen kussen. Ik heb al gehoord van een collega dat zij niet mochten kussen in de kerk want dit mocht niet de pastoor. Maar als het mag wanneer gebeurt dit dan eigenlijk?

Karolien
5-4-2014
 Meld misbruik16-8-2013 19:16:55

Ik vind het wel raar dat dit niet zou mogen. dat heb ik nog nooit geweten. meeqtal gebeurt dit na de huwelijksbeloften of na het uitwisselen van de ringen.

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik17-8-2013 11:48:04

ja die pastoor was daar echt tegen en ze mochten niet kussen in de kerk, alleen maar daarbuiten. Is blijkbaar heel strenge pastoor

Heidi
27-7-2013
 Meld misbruik17-8-2013 13:52:34

Wij hadden ook gekozen voor een woorddienst. Hierbij een overzicht van de viering: - verwelkoming door priester en bruidspaar - vergevingsmoment - openingsgebed - eerste lezing - evangelie - homilie - geloofsbelijdenis - huwelijkssluiting: ondervraging, trouwbeloften, kerkelijke bevestiging, zegening en overreiking van de ringen - wijding van de huwelijkskaars - ondertekening van huwelijksregister - voorbede - onze vader - huwelijkszegen - vredewens - slotbezinning - slotgebed - zending en zegen Bij ons was de kus na de uitwisseling van de ringen. Onze pastoor heeft dit duidelijk aangegeven wanneer het moment zo ver was.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik17-8-2013 20:32:23

ik ben ook net bezig aan die misviering en had al 'spijt' dat wet niet gekozen hadden voor een misviering zonder eucharistieviering omdat de onze zo lang lijkt. (al zou dit voor mijn familie not-done zijn) Maar eigenlijk als ik het zo zie is zo goed als alles volledig identiek buiten dat er geen communie is... Da scheelt maar 5 min ofzo?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info