Nu Online
Momenteel zijn er 529 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dessertbuffet hoe op de uitnodiging zetten?

16-8-2013 14:35:42
Hallo allemaal ,
Voor ons feest gaan we een BBQ voorzien..
Dit enkel voor de ouders, grootouders, tantes en nonkels..
Neven en nichten, vrienden,.. komen dan later voor het "dessertbuffet"..
Maar ik vind het zo dom om op de uitnodiging te zeggen dessertbuffet..
Zo precies van jullie mogen niet naar de BBQ maar wel een dessert.
Heeft iemand een idee hoe ik dit anders kan formuleren op de uitnodigingen?
En hoeveel dessertjes voorzien jullie per persoon?
Ik had gedacht aan : tiramisu , chocolademousse, soesjes (bolletjes) en dan zo klein eclairs en soezen(lange smalle met chocolade op vanboven). En een bruidstaart.
Want eerst was ons idee om hapjes te geven aan de "nakomers" maar dat is dan weer zo stom naar de gasten toe die al een BBQ op hebben ..
Dus zijn we over gegaan naar dessert en dan rond middernacht snacks (mini pizzatjes, ovenhapjes, gefrituurde hapjes,..

Ine
28-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 3057

Evy

Meld misbruik16-8-2013 14:53:13

Wij hadden volk voor enkel de receptie, volk voor het avondfeest en volk voor het dessert, onder het dessert wordt ook dansfeest verstaan dus zet je gewoon op de uitnodiging dat zij welkom zijn voor het dansfeest met eerst nog een toetje vooraf vanaf ...u. Of iets in dat genre.

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik16-8-2013 14:57:39

Wij schreven 'dansfeest met dessertenbuffet'. :)

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik16-8-2013 15:03:45

Hey Ine

Ik vind het niet dom om gewoon te zetten: u bent van harte uitgenodigd op ons feest vanaf... u met dessertenbuffet (of zoiets).
Mensen maken zelf sowieso die link dat ze dus niet naar de bbq mogen komen dus waarom dat er niet gewoon op zetten?
Mijn ervaring is: gewoon duidelijk op je uitnodiging zetten waar de mensen aan toe zijn want als ze eten verwachten en niet krijgen, is nog veel erger en uiteindelijk het enige wat ze zullen onthouden van je feest.

Ik zou het helemaal niet erg vinden om een uitnodiging te krijgen waar dit op stond hoor. Ik zou als kennis/vriendin/nicht gewoon blij zijn dat ik ben uitgenodigd om je trouw. En wordt dat trouwens tegenwoordig niet vaak gedaan, zo mensen later uitnodigen vanaf het dessertenbuffet? Ik heb dat toch nog al gehoord.

Mieke

Meld misbruik16-8-2013 15:27:10

We hebben dit ook.
Grote familie en dichte vrienden die we op vanaf receptie en dus voor diner vragen.
Verdere vrienden/collega's voor dessertenbuffet en dansfeest. en we hebben dit ook gewoon zo op de uitnodiging gezet : "Jullie zijn van harte uitgenodigd op het dessertenbuffet en dansfeest om 21u ... in... "

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik16-8-2013 17:04:52

Ja ik weet dat het vaker gedaan word en ik wil ook heel duidelijk zijn dat

ze geen eten moeten verwachten maar ik dacht misschien heeft iemand een goed alternatief voor dessertbuffet. Iemand die ik ken zei al van :
u bent welkom op het feest met een zoete verleiding of zoete verassing..
Maar dat is ook zo "raar" .. Maar buffet vind ik niet zo mooi klinken..
ze zijn welkom vanaf 20 uur en dan rond 21 uur dessert ofz ..
Dat weten we nog niet goed :-)
De ceremonie vind plaats aan de feestzaal om 15 uur , eten om 17 uur ...

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik17-8-2013 11:17:38

wij hadden het beter ook anders geformuleerd...maar op zo'n korte tijd alles regelen dan maak je al eens een foutje
hier staat op de uitnodiging...op het dansfeest...dus iedereen denkt dat er enkel drank is en geen eten maar we hebben frietkraam en dessertbuffet voorzien.

nu probeer ik toch nog tegen zoveel mogelijk mensen te zeggen dat er eten en dessert is zonder te verklappen dat het een frietkraam à volonté is...want anders eten de mensen bij hun thuis nog

dus denk dat het beter is dat je er toch een vermelding op plaats

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik17-8-2013 17:47:19

Oh oke ja dat klopt Peggy ..

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik17-8-2013 20:25:48

Wij hebben op onze uitnodiging gezet voor onze gasten van het dessertbuffet:
... & ...
en hun ouders nodigen u graag uit om samen het dessertbuffet te openen om 22:00 en nadien te feesten tot in de vroege uurtjes!!

Ellemieke

Meld misbruik20-8-2013 13:07:05

Je kan ook zetten dat een stuk bruidstaart op hen wacht (ook al horen daar dan nog andere desserts bij ..)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...