Nu Online
Momenteel zijn er 599 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

65man...

20-8-2013 9:11:01
Pfff,
Even mijn hartje luchten.

Vandaag was de laatste dag om te bevestigen.
Dat hebben de meesten flink op tijd gedaan (slechts 2 koppels van wie we nog niks weten).
Maar van de meer dan 80 man, komt er uiteindelijk maar 65.
Dit lijkt mij zo weinig?!
Ik weet dat met een kleinere groep vaak leuker is, maar ik ben bang dat de zaal leeg gaat lijken, en had gehoopt dat er meer genodigden wel konden komen :-(
gen verlof, geen babysit, vakantie, ... allerlei verstaanbare redenen... maar ja :-(

Carrie
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1403

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik20-8-2013 9:15:21

Er valt zowiso steeds een percentage genodigden af, kun je niet onderuit.
grtz

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik20-8-2013 9:15:56

Hoeveel personen zouden er maximaal in de zaal kunnen?
Normaal gezien kennen ze daar zeker manieren om het zo in te richten dat je niet het gevoel hebt dat je in een lege zaal zit. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Nu zal er in ieder geval niet te weinig plaats zijn.

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik20-8-2013 9:19:10

Ik zou er niet teveel mee inzitten, want inderdaad, een kleinere groep is dikwijls leuker en gezelliger. Bij ons in de feestzaal hebben ze laten zien hoe ze de zaal schikken bij minder volk: dan staan de tafels iets verder uit elkaar en er tussen worden staantafels gezet om de ruimte wat op te vullen. Na het eten kunnen de mensen daar ook staan als ze willen.
Wij hebben geen dansfeest, dus die ruimte moet ook opgevuld worden en dat wordt dus zo gedaan. En dan lijkt de zaal toch goed gevuld.

Iris
15-8-2014
 Meld misbruik20-8-2013 10:07:43

Hey Carrie,
Ik denk dat je er inderdaad rekening mee moet houden dat niet iedereen zal komen.
Tegen ons hebben ze gezegd dat ongeveer 15% van de genodigden niet komt.
In het geval van die 80 mensen, zou je dus op 68 komen...
Laat het niet aan je hart komen en geniet met de mensen die wel op je feest zijn!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-8-2013 10:37:00

Is normaal dat er een bepaald percentage afvalt, kan je op voorhand rekening mee houden. Ik denk dat wij ongeveer 100 mensen uitgenodigd hadden, daar zijn er 94 van gekomen, nog een goed resultaat midden in de zomer. Er waren er maar drie die met vakantie waren, de rest heeft allemaal vakantieplannen aangepast.

Bij degenen die afgezegd hadden was dat owv ziekte, geen opvang voor kleine baby en eentje owv z'n werk, allemaal te begrijpen.

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik20-8-2013 10:41:41

Ik herken het gevoel, wij hadden rond de 160 personen uitgenodigd en zijn uiteindelijk op een 130 gestrand. Ik was zwaar teleurgesteld, omdat er zelfs mensen zijn die 2 dagen of de dag ervoor nog afbelden terwijl ze 1st bevestigd hadden voor redenen soms te belachelijk voor woorden. Niet nodig om te zeggen dat met die personen het contact nog slechts zeer sporadisch verloopt. Wij hadden een grote zaal waar tot 250 personen konden zitten, maar dat hebben ze daar fantastisch opgelost! Ik heb geen moment het gevoel gehad dat het ' te leeg' was. Wel hebben we dan gekozen voor ronde tafels met 6à 7 personen per tafel ipv 10 per tafel, meer ruimte voor de mensen, meer gelegenheid dat elkaar leren.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik20-8-2013 11:00:40

Wij hebben gerekend op een afmeldingpercentage van 10% en dan ook mensen navenant uitgenodigd. Als we twijfelden of we ze wel of niet ging vragen, hebben ze we der ook opgezet, gwn met het opzicht van, niet iedereen zal wel bevestigen. En het is te hopen dat er nog een deel afmeld want we hebben 300 genodigden en maar 250 plaatsen, anders wordt onze dansvloer almaar kleiner. :p En zolang als de beste vrienden en dichtste familie der is, ben ik content. Komt er iemand niet? Welja, dat zegt genoeg vindt ik over die mensen en hun inzet om erbij te zijn. Als je er echt wil zijn, dan zorg je dat je er bent. Mijn mening alleszins.

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik20-8-2013 11:00:44

Hey Carrie,
Maak je niet te veel zorgen, de feestzaal kan dat inderdaad perfect aanpassen zodat je niet het gevoel lijkt dat het te leeg is.
Wij waren met 90 en dat was echt nét genoeg, want anders zaten we allemaal veel te dicht op elkaar. We hebben rechthoekige tafels moeten gebruiken in de Venkel, hoewel ik ronde tafels mooier vind, maar dat was onmogelijk met zoveel volk. Nu kan jij wel voor ronde tafels gaan, dat oogt direct veel mooier en "voller".
Liefs,

mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-8-2013 11:03:40

Met 65 kan je echt nog wel een fijn feestje bouwen hoor, maak je daar maar geen zorgen over.

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik20-8-2013 11:22:26

Hey Carrie

Maak je er geen zorgen over. Wij hadden 200 mensen uitgenodigd en komen uit op 150. De familie van mijn verloofde moet zo'n 180 km rijden en iedereen vindt dit te ver dus van zijn families komt er welgeteld 1 nonkel. We hadden wel verwacht dat de meesten niet zouden komen want we geven ook 'maar' een fuif (zijn familie is nogal traditioneel ) maar nu niemand hadden we ook niet verwacht.
Tja, liever dan maar wat minder mensen op je feest die er allemaal wel echt willen bijzijn.

Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik20-8-2013 15:24:34

Hey Carrie,

Ik zou u daar ook zeker geen zorgen over maken.
Er vallen altijd mensen af, das toch normaal.
Ik heb vanaf het begin niet de verwachtingen gehad dat iedereen ging komen, en was daarom ook niet teleurgesteld als mensen niet konden komen.
De mensen die het echt belangrijk vinden, zullen er wel zijn!

Lieve

Meld misbruik20-8-2013 15:40:32

Carrie, ik dacht dat het in de feestzaal die jij gekozen had nu niet echt een probleem zal zijn. Ze zeggen dat ze daar 100 man kunnen zetten, maar dan zitten ze als sardientjes opeen aan lange tafels. Ik denk dat het met jouw aantal zeker ideaal gaat zijn; je kan mooie ronde tafels zetten in plaats van lange en da's feestelijker en gezelliger.
En verder is het normaal dat er een percentage afvalt. Sowieso is het voor een aantal mensen ook moeilijker om zich vrij te maken op een vrijdag. Ik moet op dezelfde dag als jouw trouw ook naar een trouw en als ik wet, kerk receptie en avondfeest moet doen, dan lukt het me niet. Temeer omdat ik al kindjes heb die ik ook van het school zal moeten afhalen.
Maar, niet getreurd. Het zal wel een superfeest worden bij jou!

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik20-8-2013 18:52:20

65 lijkt me toch een mooi aantal hoor!!

Wij hadden 108 genodigden en er waren er uiteindelijk 86

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik20-8-2013 19:20:09

Onze feestzaal is inderdaad voorzien tot iets meer dan 100man, dat is dan zonder dansvloer.
We kunnen de mooie ronde tafels gebruiken en zo de zaal wat optisch vullen.
Ik hoop dat er alleszins genoeg ambiancemakers gaan zijn om alles wat ik gang te trekken, maar ik heb redelijk vertrouwen in onze DJ.

We hebben nog 2 weken, dus misschien dat er toch nog ergens iemand bij komt :-)
Bedankt voor alle raad en meningen.

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik21-8-2013 9:49:57

Carrie, heb je privémailtje gestuurd met de video van onze huwelijksdag :-) Veel succes nog met de voorbereidingen, ik duim mee voor mooi weer !

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik21-8-2013 16:23:15

Carrie, als je dit tijdig aan de zaal laat weten, zorgen ze ervoor dat je dit niet merkt aan de zaal. Die schikken alles precies of het is voor die grootte van groep gemaakt. Als de bruid en de bruidegom het feest zelf al dansend inzetten, zal je zien dat de rest jullie automatisch volgt op de dansvloer. Maak je geen zorgen, het komt dik in orde!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info