TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Cosi
6-7-2013
|
21-8-2013 0:38:31
Hallo Catherine,
Ja, spijtig genoeg komt dat vaker voor. Wij hadden er 18 die de dag zelf of de dag ervoor simpel weg door met een smsje afzeggen. Dat is totaal respectloos!!! En zeker voor flauwe redenen hé. Ik heb 90€ per persoon moeten betalen x 18. Maar daar denken de mensen nooit aan. Hopelijk zeggen er bij u niet te veel af. Succes!! Groetjes.
|
|
Reeja
14-9-2013
|
21-8-2013 2:18:47
Serieus: ik presenteer de rekening in dat geval. Daar kan ik nu echt pissed van worden als ik zoiets lees. Ik zou het lef gewoon niet hebben! Zeker als het om een maaltijd gaat, de receptie valt dikwijls nog mee. En dan nog...
Ik heb het op dat vlak -ik geef het toe- sluw gespeeld: bij mij staat alleen het beginuur van de ceremonie op de uitnodiging Ik heb geen zin dat de helft niet komt opdagen voor het ene maar wel voor het andere. Als ze willen komen eten, mogen ze zich 40 min zetten ook :D
Catherine: ik zou hen echt wel even zeggen wat dit voor jou betekend.. En Cosi in uw geval zou ik een overschrijving opsturen :D Ik heb geen medelijden meer met zo'n mensen...
|
|
krista
9-8-2013
|
21-8-2013 5:34:09
@ Catherine, in het begin hadden wij ook heel weinig afzeggingen, ik heb bewust gekozen voor n maand op voorhand de einddatum van bevestigen of afzeggen gekozen. Iedereen had bevestigd op tijd. Maar dan kwam het, een smsje hier, een telefoontje daar. De ene ging op vakantie, de ander had wel iets anders.... Dus regelmatig tafelschikking moeten aanpassen. Dat vond ik al vervelend. 2 weken op voorhand onze traiteur het aantal doorgegeven, wat gebeurt er de laatste week. De buurman moest met spoed de dag voor onze trouw geopereerd worden, 2 man minder. Een vriendin is van vakantie terug gekomen met miniscus en flibiet. Dus al 4 man minder. De avond zelf een collega migraine, 6 man minder. En zo waren er nog n paar, de één heeft getwijfeld tot 2 dagen op voorhand ofdat ze op tijd terug zou zijn van vakantie wat niet zo was.. Een collega had gebroken met hare vriend dus kwam ze ook terug alleen... Dit is echt geen leuk gevoel. Maar blijkbaar zitten mensen zo ineen :-S...
|
|
Brigitte
|
21-8-2013 7:46:02
dag catherine ,
ik denk dat veel mensen dit normaal vinden , en denken inderdaad niet verder omdat zij waarschijnlijk totaal geen besef hebben wat dit allemaal kost , laat staan hoe lang je met dit alles bezig bent in de voorbereiding . er bestaat spijtig genoeg veel egoisme onder de mensen tegenwoordig . met het huwelijk van onze dochter moesten wij ook 1 week voor het huwelijk het aantal doorgeven . de mensen krijgen minstens 8 weken de tijd om te bevestigen of ze komen of niet . als je dan bv .nog niet weet of je op verlof gaat of niet ? ik heb ook nog heel veel mensen moeten opbellen die niets hebbe laten weten , en waar ook veel mensen dan niet kwamen ( ze vonden het blijkbaar niet nodig om dit even te laten weten ) aan de andere die dan toch nog zouden komen, heb ik duidelijk laten weten dat ze welkom waren maar als ze toch niet aanwezig zouden zijn op de dag zelf de rekening zou opgestuurd worden . korte duidelijke taal is blijkbaar het enige dat helpt ! groetjes
|
|
Lize
24-8-2013
|
21-8-2013 7:48:33
Idem hier. Gisteren heeft een gezin (familie dan nog) laten weten dat ze enkel met de receptie er bij zijn, en niet op het avondfeest. We spreken hier over 9 man, liefjes inclusief. Alle afspraken met catering zijn gemaakt. Héél lastig!
|
|
ilse
24-8-2013
|
21-8-2013 8:23:51
Hier ook,er zijn er veel die dit of dat hebben juist de 24ste...gisteren,Ook familie dat 3 grote kindern maar tot 19.30u kunnen blijven...nichtjes en neefjes van mijn toekomstige...
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
21-8-2013 8:46:28
Jeetje, word ik echt niet goed van als ik dit allemaal lees. Dat beloofd nog. Ok onvoorziene omstandigheden of ziekte kan je jammer genoeg niet voorzien maar al de andere, ja behoorlijk respectloos!
Jeetje cosi, 18 op dezelfde dag of de dag ervoor, gewoon schandalig!!!!!!
|
|
Mieke
29-6-2013
|
21-8-2013 8:59:30
Je kan er enkel maar conclusies uit trekken lieve mensen. Helaas is niet iedereen welgemanierd en respectvol ten op zichtte van zijn medemensen. Wij hadden er ook zo een 5 tal en jammer maar helaas zij hoeven van ons niet veel te verwachten. uiteindelijk hadden wij een super leuke locatie en hebben die mensen zich voor 300% ingezet die dag en hoewel afzeggingen nooit leuk zijn wij hadden zoiets van het is de zaal gegund, maar wij hadden er ook maar een 5 tal aan maximum 50 euro dus dat viel nog mee!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
21-8-2013 9:20:23
Ook wij hebben dit gehad. Degene die ons iets hebben laten weten, hadden daar wel een goede reden voor (zoals ziekte). Daarnaast was er een koppel wat op het laatste moment via via had laten weten dat ze waarschijnlijk niet zouden komen. En een paar die hadden gezegd met het hele gezin te komen, maar uiteindelijk met 1 of 2 personen minder zijn gekomen, zonder dit te laten weten.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
21-8-2013 9:20:53
Tha, ik zou lekker de facturen opsturen! Als je niet gaat terwijl je dat beloofd hebt dan ben je verschrikkelijk onbeschoft en steek je het bruidspaar in de problemen. Natuurlijk kan er altijd iets voorvallen maar dat is zelden ernstig genoeg om de mensen zo in plan te laten! Jezus, sommige mensen. Ik ga ook heel duidelijk maken dat de mensen die op het laatste gat afzeggen of gewoon niet komen opdagen de rekening voor hun borden krijgen. Moeten ze maar manieren krijgen zeg
|
|
Peggy
7-9-2013
|
21-8-2013 10:01:13
hier is het ook zo... een collega zijn relatie was stukgelopen en zegt dat hij alleen komt...geen probleem...twee weken later stuurt hij sms of het nog lukt om hem terug mee te brengen...ze zijn terug samen...nu las ik op facebook dat er precies terug een haar in de boter is...ik hou mijn hart al vast gisteren komt mijn hubbie thuis zegt hij dat een vriend van hem nu pas een relatie heeft en dat hij ze mee brengt een collega van hem komt alleen...partner kan niet meer mee komen de overburen kwamen eerst niet...nu wel
voor het.eten is nog geen aantal door gegeven maar je moet tellen...hoeveel zijn het er nu precies voor het eten, bedankingen, feestreglementen, drank, enz...
sommige denken echt dat het zo allemaal maar gaat
|
|
mona
27-7-2013
|
21-8-2013 11:23:47
De week zelf hebben er bij ons drie mensen afgezegd. Twee door ziekte (effectief ziekenhuisverblijf), eentje door geldige werkreden last minute. Wij hebben zelf nog iemand toegevoegd de laatste week, dus uiteindelijk waren het er maar twee minder dan verwacht en hebben we eigenlijk niet moeten schuiven in de tafelschikking. De dag zelf is er ook wel iemand later gekomen door file op de terugweg van vakantie, daar kan je ook niet veel aan doen. Die is pas tijdens het dansfeest aangekomen (was een van onze dj's, gelukkig hadden we er een stuk of zes, zeven in onze vriendenkring, dus reserve genoeg). Denk wel dat er bij de meesten in de laatste week nog afzeggingen zijn, maar als het er 18 zijn de dag zelf is dat wel erg 'zuur' natuurlijk, en halflege of lege tafels zijn niet zo mooi in de zaal, nog te zwijgen van de kost die je er wel voor moet betalen.
|
|
Jente
26-10-2013
|
21-8-2013 12:16:48
Wij hebben als bevestigingsdatum 20 september dus meer dan een maand vooraf. Wij moeten immers al 2 weken voor de trouw de aantallen doorgeven. Voorlopig al heel wat bevestigingen binnengekregen en nog geen enkele afzegging. Wel zijn er 2 zwangere vrouwen die rond onze trouw moeten bevallen, de ene ongeveer 10 dagen ervoor, de andere pas 2 dagen ervoor. Van die mensen gaan we dus waarschijnlijk pas last minute weten of ze kunnen komen. Maar dat is normaal hé!
|
|
Jessica
7-7-2012
|
21-8-2013 12:38:39
Toegeven, wij hebben ook eens de dag zelf moeten afbellen voor een huwelijk ( zaten op spoed) voor het dessertenbuffet maar ik ben dan wel zo fair geweest, om hun even goed de cadeau over te schrijven die ze anders ook hadden gehad!
|
|
catherine
24-8-2013
|
21-8-2013 13:13:00
@ Cosi: amaai, dat is gewoon helemaal verschrikkelijk! @ Jessica. Gezondheid gaat voor, op alles. En nog heel lief dat je een cadeau hebt overgeschreven. Ziekenhuisopname's, ziekte, zwangerschap, vastzitten in de files, daar heb ik inderdaad begrip voor. Maar zo afzeggen 3 dagen ervoor, zonder reden dan ook nog nota bene, dat vind ik toch onbeleefd. Vooral omdat we iedereen hebben laten bevestigen/afzeggen voor 5 augustus. Dat is slechts 3 weken ervoor. Dan heb je toch genoeg "bedenktijd" gehad. Ach ja, er valt nu toch niets meer aan te doen. Zal haar wel nog subtiel laten voelen dat we er niet mee opgezet zijn;).
Veel succes nog allemaal!! x
|
|
lore
10-8-2013
|
21-8-2013 14:01:27
dat gebeurd bij iedereen wel denk ik, wij hadden dat ook. we hadden 110 genodigden voor het eten waar er plotseling zelfs 2 mensen mee aanschoven zonder dat dat de bedoeling was, en voor het dessert hadden we 10 man, en die hadden toegezegd, en de dag voor onze trouw zelf. hebben ze toch maar afgebeld. dus we kennen het probleem. maar ik heb het me niet aangetrokken en genoten van onze dag. er gaan er nog zijn hoor die wss niet komen "opdagen"
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
21-8-2013 15:57:14
Bah, ik ken het gevoel. Wij hadden heel wat tijdige afzeggers voor de receptie en voor het avondfeest (ook niet fijn hoor) maar toch enkele straffe kadees de dag zelf! * een bevriend koppel (toen nog) stuurde naar de getuige van mijn man een smsje (net toen we de kerk buiten kwamen) dat ze er toch niet zouden zijn op het avondfeest, dat ze geprobeerd hadden om te bellen op onze GSM's en iets ingesproken hadden. Achteraf blijkt er helemaal niet te zijn gebeld of iets ingesproken te zijn. Eerste tafelaanpassing. * de nicht van mijn liet een uurtje voor de receptie begon via een smsje naar mijn schoonmama weten dat zij en haar man niet alleen naar het avondfeest konden komen maar dat ze hun 2 kids zouden meebrengen. Tweede tafelaanpassing en meteen ter plekke.
En dan geen afzeggers maar een koppel die zelf beslist had zelf van tafel te veranderen. Toen we "onze ronde" deden, zagen we hen aan een andere tafel zitten. Hierdoor zat heel de tafel lekker opeengeduwd...
Zucht, dikke knuf meid en kop op!
|
|
Evelyn
20-4-2012
|
22-8-2013 17:42:00
Ik denk dat ieder trouwkoppel dit tegenkomt! Wij hebben zelfs gehad dat er mensen gewoon niet gekomen zijn naar receptie zonder iets te laten weten! Wij zouden dat zelf ook nooit doen, maar het gebeurt jammergenoeg!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|