Nu Online
Momenteel zijn er 504 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwzaal

21-8-2013 11:19:03
Dag lieve mede bruidjes of bruidegoms,

Wij zijn reeds twee jaar verloofd, maar zullen eindelijk de stap zetten. We zijn druk op zoek naar een geschikte trouwzaal.
Momenteel zijn we al naar 't Gravenhof in Torhout geweest en Salons ten Boogaerde in Kortemark; beide spreken ons al aan.
We hebben nog over andere zalen gehoord, die we misschien ook nog zullen bezoeken, nl: De vossenberg in Hooglede, Maelstede te Kuurne en 't Vijverhof te Wevelgem.
Heeft iemand al ervaring met één van deze zalen (incl 't Gravenhof of Ten boogaerde) en wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen?

Wat voor ons wel belangrijk is, is de mogelijkheid tot overnachting en een mooie tuin. We zouden namelijk graag onze trouwplechtigheid in de tuin (of veranda bij slecht weer) geven.

in blijde verwachting om jullie reacties te horen,
Stèphanie

stephanie
20-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1415

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-8-2013 11:28:22

Ten Bogaerde en 's gravenhof stonden ook op onze lijst van mogelijkheden. Maar wij zijn uiteindelijk voor Domein vossenberg gegaan. Alleen maar goede commentaren gehoord en gelezen en ze zijn daar ook reuzevriendelijk.

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik21-8-2013 11:44:32

Ik ben alleen nog maar in de Vossenberg geweest en dat is echt de moeite! Heel mooie zaal in een groene omgeving. Er is ook 1 zaal met uitzicht over het water dus dat zal ook wel prachtig zijn (wij hadden een andere zaal). Ik was vooral onder de indruk van de bediening. Toen wij er waren werden alle gerechten aan tafel tegelijk opgediend met zo'n zilveren schotel over en die schotels werden er dan allemaal tegelijk afgehaald. Fancy!

Ik heb wel gehoord dat de zaal redelijk duur is...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-8-2013 11:54:13

Het is inderdaad prijzig maar je kan het eigenlijk wel zo duur maken als je zelf wilt hoor! Ze zijn behoorlijk meegaand. Ik trouw aan die zaal aan het water. :)

stephanie
20-6-2014
 Meld misbruik21-8-2013 11:57:26

Oké, we zullen zeker deze zaal dan eens bezoeken! Is er daar overnachting mogelijk voor het trouwkoppel?

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-8-2013 12:03:53

Natuurlijk :) Mèt ontbijt. En ze hebben ook nog een beperkt aantal kamers voor de gasten die willen blijven, ik geloof dat het er 12 zijn of zo. Maar ik veronderstel dat je daar ook snel moet bij zijn.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik21-8-2013 12:40:06

Wij gingen reeds naar 't Gravenhof, Ten Boogaerde en De Vossenberg.

Ik ben iets minder te vinden voor 't Gravenhof omdat we op dat feest geen zo'n goede bediening gekregen hebben. Alles was in orde: lekker eten, mooi gepresenteerd, maar de bediening verliep chaotisch.

Ten boogaerde vond ik ontzettend in orde! Erg mooie zaal, fantastische receptieruimte, lekker van eten, goede bediening en prijs/kwaliteit goed. Geen moeite is hen teveel. Een aanrader!

De Vossenberg vond ik ook een aanrader, wij hadden de zaal met uitzicht over het water wat erg mooi is. Heerlijk van eten, vlotte bediening, alles tot in de puntjes verzorgd. Alleen de receptieruimte binnen vond ik wat krap.

Veel succes bij het kiezen!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik21-8-2013 13:35:28

Wij hebben ons feest gehad in 't Gravenhof en zijn heel tevreden. Steeds vriendelijk onthaald, duidelijke afspraken en goeie service op het feest. Veel mogelijkheden en heerlijk eten met uitgebreid dessertbuffet. Wij hebben daar samen met de suite overnacht en de volgende dag samen ontbeten. Wat ons betreft een absolute aanrader! Mocht je wat foto's willen zien, kijk eens bij een vorige post van mij, daar zie de foto's van onze dag incl 't Gravenhof. Succes met de keuze!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik21-8-2013 13:52:15

misschien ook eens kijken bij hof ter molen( leke) tenzij dit te ver is natuurlijk en indien je voor strak bent salons denotter zedelgem (geen kamer in feestzaal maar ze geven wel een kamer aan het bruidspaar in een b&b op 50m stappen ook ter leepe in zedelgem staat hoog aan geschreven

elien
23-8-2014
 Meld misbruik21-8-2013 21:41:56

Mijn schoonbroer is getrouwd in Salons Denotter, en ook wij zullen daar trouwen. Mooie, gezellige tuin met vijver, zeer goede bediening, erg gemakkelijke mensen om iets mee te regelen, heel erg tof black and white thema (kijk eens naar foto’s op de site) en je kan inderdaad kiezen om in b&b Ter Leepe te overnachten (in prijs inbegrepen) ofwel om later eens een menu voor 2 te gaan eten bij Denotter. Wat mij betreft zeker een aanrader! Je moet wel hééél vroeg informeren, want de zaal (er is maar 1 zaal voor huwelijk) is erg in trek en dus heb je dus beperkte keuze qua datums.

stephanie
20-6-2014
 Meld misbruik22-8-2013 15:01:29

oké, danku alvast iedereen voor de super leuke en goeie tips!
We zullen hier zeker gebruik van maken!
Nu al afspraak gemaakt in zaal Ten Boogaerde te Kortemark (volgende week donderdag), De Vossenberg te Hooglede en 't Vijverhof te Wevelgem (zaterdag 31/08/13) en nu zal ik nog eens informeren bij salons Denotter te Zedelgem.
Wel jammer dat we overal zo lang moeten wachten vooraleer we naar de zaal kunnen gaan kijken.
Blijkbaar erg drukke periode!

Danku danku danku!

Hopelijk vinden we onze droomzaal mét droomprijs Haha

Ellen
29-8-2014
 Meld misbruik23-8-2013 20:50:19

Wij trouwen ook in salons denotter. Ik vond het ook op slag een supermooie zaal. En zeer vriendelijk mensen. Toen ik een mail gestuurd had mochten wij een week erna al naar de zaal gaan kijken. Maar zoals hiervoor al gezegd moet je vroeg informeren want de zaterdagen zaten daar al heel erg vol voor 2014. Groetjes en veel succes

stephanie
20-6-2014
 Meld misbruik3-9-2013 16:22:27

Hey,

het zal van ons sowieso een vrijdag moeten worden.
Nog steeds aan het twijfelen tussen Salons ten Boogaerde te Kortemark of Denotter te Zedelgem.
In Denotter hebben we een optie genomen op vrijdag 11/07/14, enige datum die vrij was in de periode waarin we zochten. Probleem met deze datum is dat het al vakantie is voor vele mensen en dat ze misschien op reis zijn. Ook is het de feestdag van de Vlaamse gemeenschap, dus geen mogelijkheid om diezelfde dag voor de wet te trouwen, wel kan er misschien wat meer volk komen kijken.
Anderzijds hebben we de datum in Ten Boogaerde : vrijdag 20/06/14: hier kunnen we wet en kerkplechtigheid wel op één dag doen, maar misschien wel risico dat we minder volk zullen mogen verwachten om te komen kijken naar de plechtigheid doordat er veel mensen zullen moeten werken.

pff, moeilijk moeilijk moeilijk

Wat denken jullie?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info