Terug naar overzicht
Goh das moeilijk he, inschatten hoeveel flessen!Wij doen met het namiddag- en het avondfeest witte wijn, rode wijn en cava.. 's Namiddags hebben we 30 gasten, 's avonds 160 Een kameraad van ons die een winkel heeft in wijnen en dergelijke regelt dit voor ons, hij gaat gewoon zijn hele auto volstoppen en hij kan eventueel nog bijbrengen.. Een echt aantal hebben we er niet op geplakt
En mijn bruidsschoenen heb ik tot nu toe 1x ingelopen, ik zou het dringend eens meer moeten beginnen doen :D
vraag eens raad aan de zaal. Wij hebben 150 personen. Hij zei dat 50a 60 flessen witte wijn voldoende zou zijn. Maar is inderdaad moeilijk in te schatten!
Wij vroegen ons ook gewoon af of we meer witte wijn moeten voorzien omdat wij ervoor opteren geen rode wijn te serveren (wij drinken dit beiden absoluut niet vandaar :) )
Ja ik denk zowiezo dat witte wijn veel meer in trek is dan rode hoor!
Voor de schoenen: ik probeer ze elk weekend wanneer ik het huishouden doe (uiteraard niet wanneer ik dweil!) ze aan te doen. Lukt voorlopig zeer goed zonder blaren en je kan mijn 'teenprint' er al in zien aan de binnenkant :-)
normaal als je bij drankenhandelaar belt , kan hij jullie verder helpenwij hebben ook zaal zonder traiteur en zonder drank :-)en wij hebben de aantallen gezegt en liever teveel dan teweinig en hij ging voldoende stockeren ;-)succes
Zou bv bij colruyt eens vragen of je overschot mag terug brengen dan maakt een doosje flessen meer of minder niet uit :)
mijn mama heeft onlangs feest gegeven voor haar 40jaar getrouwd.Ze had 80pers. Er werd tijdens het eten constant wijn geschonken en na het eten kon je ook nog wijn krijgen...dus vanaf 18u00 tot 02u00 ongeveer had ze...22 flessen wit en 18 rood gebruikt.Ik ga me daar ook een beetje op baseren...Uiteindelijk moeten de mensen ook nog naar huis rijden en letten ze toch wel op hoeveel ze drinken.bij de receptie had ze 21 flessen cava en 12 flessen fruitsap gebruikt
wij zijn gisteren getrouwd en hadden 65 personen er zijn 60 flessen wit en 36 rood doorgegaan. Op receptie zowel aankomst bruidegom bij bruid als avonds zijn er 78 flessen dooruit gegaan... Schoenen zeker niet teveel inlopen ik kon ze na een aantal uren niet meer aan mijn voeten houden...
wij hebben een vriend die wijnadviseur is bij Delhaize, en blijkbaar is er bij Delhaize een (stilzwijgende) afspraak dat je flessen die niet op zijn geraakt mag terugbrengen achteraf.Normaalgezien vertellen ze je dat wel als je grote hoeveelheden koopt. Volgens mijn mama is dat ook zo bij Colruyt. Dus misschien beter wat teveel dan te weinig? :-)
Ik zou toch ook rustig een fles per persoon voorzien (en dus 60 flessen in jullie geval).Drinken ze minder, des te beter. Dan breng je de overschot terug.Bij een degelijke supermarkt of brouwer is dat wel mogelijk.Ik zou zelf 2/3 wit en 1/3 rood doen overigens. Van rode wijn wordt over 't algemeen immers minder "doorgedronken".