Terug naar overzicht
Hallo, wij hebben op onze uitnodiging het zo gezet:Graag een seintje voor...Dan weten mensen zoiezo wel dat ze moeten bevestigen. Succes!
bij ons stond er:Gelieve uw aan- of afwezigheid door te geven voor ... !maar je moet toch nog achteraf opbellen en doen hoor, van vele hoorden we: ah moesten wij bevestigen? Je weet toch dat we komen ;)
laat ons een seintje voor ... dat je al dan niet met ons komt feesten.
" gelieve uw aanwezigheid te bevestigen voor..." Maar idd, ook na de ultimatumdatum moet je sowieso een deel van je gastenlijst opbellen.
Bij ons staat er "gelieve voor 1 september te laten weten of u al dan niet kan komen op de dag van onze dromen"
Bij ons was het 'Gelieve te bevestigen voor 15 augustus'. Je moet sowieso mensen achteraf opbellen die je nog niet gehoord hebt, dus wij hebben een week na bevestigingsdatum daarvoor gehouden. We hebben van 2 koppels helemaal niets van reactie gekregen, noch via sms of mail of telefoon. Wij gaan er dan maar van uit dat ze niet komen. Ik heb hen dat ondertussen ook gesmst/gemaild. Ik vind het maar elementaire beleefdheid om iets te laten weten, maar blijkbaar is niet iedereen zo. Hou daar dus rekening mee als je een datum vastlegt.
ik ga dat kort op onze uitnodigingen zetten. Eerst: gelieve te bevestigen voor... En daaronder : geen bevestiging=no party. Klinkt misschien nogal direct maar bij mijn familie moet ik dit zo doen omdat anders niemand iets zou laten weten. Ze zijn nogal lui op dat gebied. Hihi En zelf zou ik het frustrerend vinden mocht ik niet duidelijk weten of ze nu wel of niet komen.
Ik had iets staan als 'Laat je voor (datum) weten of je er bij kan zijn?' en dan een mailadres en onze twee telefoonnummers. Is inderdaad wel nodig hoor... Om er nu bij te zetten 'geen bevestiging = no party' vind ik idd nogal direct. Ik denk dat iedereen wel te maken krijgt met mensen die niet bevestigen, maar die bel je dan zelf even op. Denk dat je zelfs met die formulering nog altijd zelf mensen zal moeten opbellen. (Vb. die het vanzelfsprekend vinden dat ze komen omdat ze zo'n dichte familie zijn ofzo...).
wij hadden: Gelieve te verwittigen voor...en ik moet zeggen dat bijna iedereen dit heeft gedaanmijn mama die had bij haar 40jaar getrouwd gezet:"indien belet" en daar had ze toen spijt van want dan was ze niet zeker van het aantal dat wel kwam.
Bij ons is het "Graag bevestiging voor ...". Ik heb de indruk dat mensen die iets verder van ons staan sneller iets laten weten dan mensen waarmee je veel contact hebt. Die gaan er van uit dat je wel weet dat ze komen.