Nu Online
Momenteel zijn er 696 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dream dress: check!

26-8-2013 8:17:13
Zaterdag was voor mij een hoogdag die gepaard ging met heel wat zenuwen en zelfs wat bezorgdheden. Met mijn maatje 42 (ik heb veel complexen en kamp al jaren met grote faalangst) vroeg ik me af of ik zomaar eventjes alles kon passen en zo ja, zou ik wel iets vinden waarin ik me zowel mooi als comfortabel zou voelen zonder teveel van mijn eigen stijl in te boeten.
Ik trok samen met de mama en de kleine zus (tevens mijn getuige) naar Yoniek in Turnhout. Omdat de vrouw des huises nog bezig was met een ander klantje, stond Davy(?) mij bij. Hij liet me eerst mijn ding doen (kiezen en deze jurken passen); daarna zou hij jurken aanbrengen die hij geschikt voor mij vond. Ik was een beetje bezorgd dat ik me verkleed zou voelen en totaal niet op mijn gemak in de chique jurken. Maar, dan kom je uit die kleedkamer en ga je op dat podium staan.... Wat een vreemd gevoel. Het lijkt onecht maar tegelijkertijd voel je jezelf op dat moment zooo bijzonder. Nadat ik twee jurken gepast had, kwam de echtgenote van Davy(?) erbij. Zij zou overnemen en ons verder helpen. Ze maakte me direct attent op het feit dat ik nogal aanwezige heupen heb (tja bedankt mama) en daar toch mee moest opletten. Toch bleef ze benadrukken dat als ik toch een nauwaansluitend model wilde, dit nog altijd kon.
Ik pastte de jurken nog die ik zelf gekozen had. Ik had er twee mooie gepast waar ik wel mee kon leven dus ik was al blij. Toen vroeg ze aan mij of zij iets mocht uithalen. Ik ben niet zo'n moeilijke en was vertrokken met een 'open mind' dus was wel in voor wat probeersels. Ik vertelde haar wel dat ik niets protserigs wou met pofmouwen of iets heel basics. Ik vind dat voor mezelf niet mooi en zou mezelf daar totaal niet in herkennen. En hoewel het op je trouw iets anders mag zijn, moet je jezelf nog wel blijven.
Vanaf dag één had ik lopen roepen, ik wil geeeeeeen prinsessenjurk. Ik ga voor iets aansluitends: ik heb borsten en een poep en dat mag gezien worden :p!
Maar daar kwamen de prinsessenjurken... Twee sprongen er voor mij uit: eentje die aansloot zonder de heupen te benadrukken met een lange kanten sleep en een tweede met vele lagen onderaan en een strapless corset bovenaan. De jurk met de lange kanten sleep was echt heel mooi maar ik was nog niet 100% verkocht; laten we zeggen 85%. Hier had ik al mee kunnen leven hoor. De mama en de zus vonden het mooi maar waren er totaal niet kapot van. Nu, ik trek me dat sowieso weinig aan want iedereen heeft een andere smaak. Maar toch beslist om de andere jurk aan te trekken. Vanuit de kleedkamer had ik ons mama nog toegefluisterd: "geen prinsessenjurk en zorg ervoor dat die sluiers uit de buurt blijven. Ik wil het niet hé!". Ik trok de 'gevreesde' prinsessenjurk aan... En ik huppelde zowat uit de kleedkamer. Ik zette mezelf op het podium en stond mezelf te bekijken met een gemengd gevoel van ongeloof, verbazing en kriebels. Achter me voelde ik er twee schuivelen. De mama schoot vol (terwijl ze zo had gezegd dat ze dat nooooooit zou doen want zo sentimenteel is ze niet) en de zus die van oor tot oor zat te grijnzen. Ik kon het gewoon niet geloven. En ja, dan ook maar een sluier gepast die helemaal bewerkt zou worden met de parels en details van de jurk zodat ze perfect zouden matchen. Ons Dorien was verkocht en de jurk met bijpassende sluier ook. Eind november ongeveer zou ik voor de eerste pas mogen gaan. Ik kan het nog altijd niet geloven! Iedereen gaat perplex staan op onze grote dag want dit gaat niemand verwachten. En stiekem vind ik dat wel geweldug!!!

ps: bedankt ladies voor het geruststellen en adviseren van vorige week. Inderdaad: strapless huidskleurige/witte bh en deo bij de hand + corrigerende slip (daar kreeg ik goedkeurende complimenten voor)! Dat is misschien niet zo elegant maar alles zit overdag super en voor de huwelijksnacht voorzie ik wel wat anders :p
Ohja en sorry voor het lange verhaal, maar ik wou het toch met jullie delen ;)

Dorien
22-2-2014
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 882

Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik26-8-2013 8:49:56

Proficiat met het vinden van je droomjurk! ^^

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 9:01:05

oooh zaaaaaalig!! fijn, geniet er maar van ;-) je gaat dat gevoel volledig opnieuw hebben als je weer mag gaan passen hihi

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik26-8-2013 9:12:17

Proficiat :)

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik26-8-2013 9:38:28

Oh ben blij dat je toch je, je droomjurk hebt gevonden.

Super en een prinsensen jurk nogwel (ik hoop ook zo een mooie te vinden).

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik26-8-2013 10:34:33

Ik hou van dit soort verhaaltjes! Ik ben echt super blij samen met jou dat je je droomjurk hebt gevonden waarmee je dan nog eens iedereen gaat verrassen!
Ik mag mijn eerste pas ook in november gaan doen, bij Youniek. Daar de meesten denken dat ik een heel modern kleed ga hebben, ga ik hen ook lichtjes verrassen

Machteld
5-4-2014
 Meld misbruik26-8-2013 10:42:14

oooh wat fijn om te horen!! ik ben ook bij youniek geweest en heb ook geen ideale maten. lin had me ook direct op men gemak gesteld want ik had echt schrik dat ze niets voor me gingen vinden. en ja hoor, ook mijn droomjurk is iets anders wat de meeste verwachten :) ik mag28 september voor de eerste keer passen en kijk er enorm naar uit!! :):)

Christel
17-5-2014
 Meld misbruik26-8-2013 11:02:21

Ohh, fijn dat je je droomjurk gevonden hebt.

Ik moet nog een dikke 2 weken wachten en heb dan ook mijn eerste affspraak bijj youniek

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik26-8-2013 12:39:12

Blij te horen dat je jurk gevonden hebt en dat het allemaal goed is meegevallen bij het passen. Je zal straks wel stralen in die mooie jurk, want zo te lezen ben je er echt even ondersteboven van. Geniet maar van het fijne gevoel.

PS: Ik heb ook een jurk gekozen die absoluut niet in de lijn ligt van wat mensen van me verwachten en stiekem vind ik dat ook heel erg leuk!

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik26-8-2013 14:01:05

Oh super voor je Dorien!
Ik wil ook naar Youniek!!!
Wij gaan waarschijnlijk onze datum uistellen naar 15/05/2015, wanneer zou ik best gaan passen?! Tips hoelang op voorhand?
Groetjes Cindy

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik26-8-2013 14:06:19

@Cindy: Bij Youniek moet je 12 tot 13 weken op de jurk wachten, dan kan je een eerste pas doen. Misschien moeten er dan nog retouches aan gebeuren... Ik was nu wel heel vroeg met te gaan kiezen, maar nu ben ik gerust dat alles zeker op tijd in orde is. Misschien 6 maanden op voorhand om geen stress te krijgen? Eigenlijk kan ik daar geen nuttige raad in geven omdat ik graag alles te vroeg in orde heb

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik26-8-2013 15:27:18

Hi thanks Mieke, ik ben ook zo hoor daarom mijn vraag! Maar omdat wij pas in 2015 trouwen vind ik het precies nu nog wel veel te vroeg, alhoewel ik het nu al voel kriebelen maar misschien zie ik erna een mooiere jurk denk ik dan....

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik26-8-2013 15:42:23

@ cindy: ik heb ook alles graag op tijd in orde. Zes maanden op voorhand vonden ze goed geschat, maar wat vroeger kon natuurlijk ook. Zo kunnen er nog gemakkelijk retouches gebeuren en heb je tijd genoeg ingecalculeerd voor 'verrassingen'. Als je weet wat je wilt en ze hebben het en je gaat niet meer van goesting veranderen, zou ik zeggen ga ervoor. Maar ik wilde (mezelf kennende) dat risico niet lopen en heb mezelf goed kunnen inhouden, tenminste op dit vlak.

Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik26-8-2013 16:05:42

Zalig !! Proficiat met de aankoop :)

tania
31-5-2014
 Meld misbruik27-8-2013 8:13:12

amai wat een zalig verhaal ik heb binnenkort daar ook een afspraak om er jurken te gaan passen ik hoop ook mijn jurk er te vinden !!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info