Nu Online
Momenteel zijn er 2 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Volgorde suite

9-12-2006 19:48:47
Hallo allemaal,
Nog een weekje en dan is het eindelijk onze grote dag ... spannend!
Ik had nog een vraag over de samenstelling van de suite. Kan er iemand nog eens uitleggen hoe het zit met het binnen-en buitengaan uit de kerk? Aan welke kant lopen de mannen en de vrouwen? En wanneer loopt het bruidspaar achteraan of vooraan in de suite?
Alvast bedankt,
Inge

inge
12-8-2006
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 948

Veroniek

Meld misbruik10-12-2006 13:17:35

Hoi Inge

Dat is een beetje hoe je hetzelf wilt...

Ik zou graag hebben dat mijn vader me naar het altaar brengt... Dus ik kom het laatste binnen met mijn vader en voor ons de rest van de suite... We gaan voor de rest niet echt traditioneel doen en eerst broers en zussen met compagnon laten binnen gaan (van oud naar jong), dan de getuigen, mijn moeder met zijn vader, hij met zijn moeder en ik met mijn vader.

In het naar buiten gaan lopen wij dus eerst, dan onze ouders, getuigen en dan de broers en zussen van jong naar oud.

Hoe ze precies moeten lopen weet ik niet... In het buitenkomen is het anders dan het binnenkomen, maar weet niet meer welke kant. Het is hier op het forum al veel gevraagd, je moet anders eens zoeken...

Succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik11-12-2006 10:05:21

1. eventueel grootouders (maar meestal gaan zij gewoon de kerk binnen)
2. de broers en zussen (die geen getuige zijn, van jong naar oud)
3. de getuige(n) van de bruidegom
4. de getuige(n) van de bruid
5. vader van de bruidegom met moeder van de bruid
6. de bruidegom met zijn moeder
7. bruidskindjes
8. de bruid met haar vader

In het buitengaan is de volgorde:
1. bruidspaar met bruidskindjes
2. ouders bruid
3. ouders bruidegom
4. getuige(n) bruid
5. getuige(n) bruidegom
6. broers en zussen (van oud naar jong normaal gezien)

De vrouw loopt aan de rechterzijde van de man.
De bruid zit wel aan de linkerzijde van haar bruidegom in de kerk (en zo gaan ze ook naar het altaar als dit het geval is).

Eenmaal getrouwd, loopt de bruid dan ook aan de rechterkant van haar man (bij het naar buiten gaan dus).

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

inge
12-8-2006
 Meld misbruik11-12-2006 12:54:49

Dag Ilse en Veroniek,

Heel hard bedankt voor jullie reacties! Daar zijn we dan ook weeral over uit. Bedankt hoor!

Groetjes,
Inge

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...