Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kado werkgever ?

27-8-2013 10:37:48
Hallo,

Ik ben eens benieuwd, hebben jullie een kadootje gekregen van de firma waar jullie werken omdat je gehuwd bent ?

Ik nul komma nul , wel van de collega's onderling maar niet van de baas of firma zelf. Bij een geboorte krijgen wij wel een kado maar bij een huwelijk dan blijkbaar niet.

Peggy
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1402

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik27-8-2013 11:02:26

ik krijg 'als cadeau' 1 dag extra klein verlet bovenop de verplicht verkregen verlofdag (dus 2 dagen klein verlet ipv 1) ... als ge dan weet dat sommigen er 4 of zo hebben, knaagt ook dat wel weer ;-)

bij geboorte krijgen we ook een of andere cadeaucheque naar het schijnt, daar ben ik niet zo van op de hoogte ;-)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik27-8-2013 11:04:20

Ja, er is een vast bedrag dat de werkgever belastingvrij mag geven. Dat is ook het bedrag dat m'n man gekregen heeft. Ik dacht iets van € 150 of € 200.
Ik heb meer gekregen, maar alles boven die grens is wel belast. En nogal zwaar ook, bijna 50%!!
Het is natuurlijk geen verplichting, maar wel leuk om te krijgen.
Bij een geboorte heb ik niets gekregen. Wel een bezoekje in het ziekenhuis en een boeketje bloemekes.

Alessia

Meld misbruik27-8-2013 11:25:52

Ik had een waardebon gekregen voor in de winkel (werk in een supermarkt). Wel leuk dat ze aan mij hadden gedacht want ik werkte er toen nog maar 2 maanden.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-8-2013 11:34:51

Ik heb twee hele fijne cadeaus gehad van baas + collega's: een bon voor een weekendje (keuze uit hotels met wellness, fietsen, kayakken...) + een bon om te gaan eten in een restaurant dat in de Gault-Millau-gids staat. Twee dingen die we heel graag doen, dus fijne cadeaus!

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik27-8-2013 11:52:01

Van de collega's die gekomen zijn heb ik geld gekregen.
En van de firma zelf cadeaucheques (50 euro)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik27-8-2013 12:44:38

Ik heb van mijn werkgever ook niets gekregen... (gieriegaards!!!!!!!)
Mijn man een bongobon voor een overnachting met ontbijt....

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik27-8-2013 13:33:46

Ik werk bij de overheid dus zo'n dingen krijgen we niet. Wel 4 dagen omstandigheidsverlof dus dat is ook al een mooi cadeau

mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-8-2013 13:38:20

Jente, ik werk ook bij de overheid hoor, en ik kreeg dus wel een mooi cadeau. De grote bazen hebben wel een budget voor dit soort van dingen, maar ze kiezen zelf hoe ze dit besteden. Sommigen zullen enkel cadeaus geven bij pensioen of geboorte, anderen ook bij huwelijk. Zal ook van je collega's afhangen hè: als ze afspreken om samen te leggen, maakt dat toch niet uit of je bij overheid of in de privé werkt.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-8-2013 13:42:22

Los van de cadeaus die ik van de collega's heb gekregen, kreeg ik van mijn werkgever 200 Eur en een bongobon sauna voor 2. Mijn man zijn collega's hebben ook cadeaus op het avondfeest gegeven, van zijn werkgever niets.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik27-8-2013 15:18:34

Ik heb van de firma een cadeau gekregen t.w.v. 200 euro (ik mocht zelf iets kiezen/kopen en moest de factuur binnenbrengen). bij de geboorte van zoonlief heb ik ook iets van de lijst gehad voor dat bedrag ongeveer. Daarnaast hebben mijn collega's ook geld gegeven (maar ze waren ook allemaal uitgenodigd op receptie).

Bij mijn man geen cadeau "van de firma", maar zijn baas heeft wel een cadeautje van 300 euro gegeven (was gast op avondfeest, samen met de andere managers die ook 200 euro per koppel hebben gegeven). de rest van zijn collega's waren op receptie en hebben ook geld gegeven.
Bij de geboorte hebben we bloemen van de firma gekregen en nog een serieus bedrag van de baas persoonlijk.

wij mogen dus zeker niet klagen :-)

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik27-8-2013 19:51:50

Ik ben zelfstandige dus ik krijg geen verlof, geen geld en geen kado's :-) Ik klaag niet hoor, maar het plaatst de dingen misschien een beetje in perspectief voor sommigen, je kan je soms ook eens vergelijken met iemand die minder krijgt dan jij ;-)

stephanie
26-4-2014
 Meld misbruik27-8-2013 23:40:42

Ik krijg ook niets van mijn werk, behalve als ik elk jaar lidgeld betaal voor de personeelsbond. Dan krijgen we iets voor trouw, geboorte, sinterklaas voor kinderen,... Jet is maar tien euro per jaar en de cadeaus zijn naar het schijnt meer geld waard, dus ik ben het aan het overwegen. Groetjes

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik28-8-2013 11:44:52

bij geboortes leggen de collega's sowieso samen en het bestuur sponsort ook nog een cadeau (wij zijn een vzw dus veel extra fondsen zijn er niet). Voor trouwers doen de collega's dit ook maar ik weet niet hoe het zit met het bestuur. Ik heb wel de voorzitter en de ondervoorzitter uitgenodigd dus misschien dat dit een verschil maakt.... Maar ik vermoed wel dat we iets krijgen... Maar niets exuberant.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...