Terug naar overzicht
De titel moest natuurlijk 09/07/2014 of 16/07/2014 zijn...
Ik vermoed dat 9 juli 2014 een populairdere datum zal zijn dan 16 julie 2014, dus hoor ook eens bij de zaal of een van de twee data nog beschikbaar is, en laat het daar misschien van afhangen?
Je zal het inderdaad een beetje moeten laten afhangen van de beschikbaarheid van de zaal..Wij hebben ook enkel maar een maand gekozen om in te trouwen en dat het een zaterdag moet zijn, en van daaruit zoeken we een zaal :)
Ik zou ook eerst bij de zaal informeren! Trouw je dan op een woensdag?
Wij hebben bewust gekozen voor helemaal begin juli, omdat wij allebei in het onderwijs staan. Nadien hebben we nog een hele vakantie voor Maar inderdaad, laat het van de zaal afhangen en als beide data nog vrij zijn kan je nog altijd navragen bij de belangrijkste mensen voor jullie wat hen het beste uitkomt.
ik zou eerst een zaal zoeken en beslissen aan de hand van welke datum van die twee dat zij nog vrijhebben. Wij hebben dat ook gedaan, wij wilden in juni trouwen en de enige datum dat onze zaal nog overhad was 14 juni dusjah...
Argument van meer tijd om voor te bereiden is nonsens: op een jaar tijd komt het op die week niet aan. Langer licht zal ook maar een minuut of vijf verschil maken, en dat merk je niet, omdat je dan al binnen staat te dansen of dessert zit te eten. Beter weer? Kan je in België ook echt niet zeggen op week verschil... En langer gedaan met school? Is dat belangrijk? Ik zou het dus ook van de zaal laten afhangen, sommigen zullen op een van de twee data al geboekt zijn. En anders: blijft gelijk. :-)
Woensdag, 9/7/2014 misschien heb je wel gelijk dat er minder gasten op vakantie zullen zijn. Maar deze die niet op vakantie zijn, zullen normaal gezien wel nog aan het werk zijn toch? (tenzij al jouw genodigden in het onderwijs tewerkgesteld zijn natuurlijk (grapje hoor) ! Op een woendagavond gaan feesten tot in de vroege uurtjes als je op donderdagochtend terug aan het werk moet ?? Ben je wel zeker dat al de genodigden het zullen zien zitten voor een feestje op woensdag midden de week zo ?
Ik zou ook kijken wanneer de zaal nog beschikbaar is.. Voor de rest is er weinig verschil op dat weekje tijd lijkt me Maar inderdaad, trouwen op een woensdag? Zou ik als gast zelf niet fijn vinden als ik donderdag moet werken!
bij ons was dit ook een vraag.uiteindelijk trouwen wij het laatste weekend van juni (28/06) omdat dan de meesten nog niet in vakantie zijn, en de examens al gedaan zijn (aangezien we nog vrij veel middelbare school-jeugd hebben in de familie, en mijn getuige zit nog op de hogeschool). Dus die beslissing was gauw gemaakt.Ik zou inderdaad ook niet op een woensdag trouwen, dan nog eerder op een vrijdag moest het in de week zijn.
Wij hadden drie data die nog konden voor de zaal en dan hebben we de belangrijkste mensen opgebeld om te vragen wanneer ze nog konden en op die manier een datum beslist.
9 juli is een zeer mooie dag om te trouwen... Bij ons waren er al verschillende mensen op vakantie die dag en mijn schoonbroer heeft zijn vakantie een weekje moeten uitstellen. Iemand anders vertrok 2 dagen na onze trouw. De 16e zal natuurlijk wel in het bouwverlof vallen, dus als je veel mensen wil uitnodigen die daar rekening mee moeten houden, is die dag misschien minder geschikt. Wij hebben om die reden de 9e gekozen en geen week later. Nu hadden wij geluk dat onze zaal ook nog vrij was die dag. Hoe dat een week later was geweest, weet ik niet. Bij de gemeente waren wij het 2e huwelijk op die dag, maar dat is natuurlijk geen probleem.
Bedankt iedereen voor de tips!We zullen ons feest niet een feestzaal houden, maar in een gewone zaal (van mijn papa zijn werk), dus een datum kiezen a.d.h.v. beschikbaarheid van de zaal is een goed idee, maar voor ons niet toepasbaar.Ik weet dat al mijn andere argumenten geen goede redenen zijn om onze trouw vroeger of later te plannen... Maar ik zocht iets waarop we onze keuze konden baseren Samen met mijn vriend heb ik nu gekozen voor 16/07/2014 Dit past het best voor mijn broers/zussen en ouders. We zullen zo snel mogelijk iedereen op de hoogte brengen van deze datum. Dan hoop ik natuurlijk dat de belangrijkste mensen hiermee rekening zullen houden bij het plannen van hun vakantie...En ja, ik weet dat een woensdag niet ideaal is. Maar door bepaalde redenen kon ik enkel 1 van die 2 datums kiezen... Mijn familie, mijn vriend en ik zijn allemaal geen personen die plannen om tot in de vroege uurtjes te staan feesten, dus we plannen eerder een namiddag/avond feest. Voor de personen die werken, zal dit dus al beter zijn. Groetjes!