Terug naar overzicht
Goh dit is een heel goede vraag. Ik had aan het volgende gedacht maar moet nog wel eventjes kijken wat de weddingplanner er voor de ceremonie van vindt:Gemeentehuis:- 1: grootouders- 2: broers en zussen + partners- 3: ouders (mama met schoonpapa en papa met schoonmama)- 4: getuigen (schoonbroer en zus dus dat past mooi)- 5 : het bruidspaarCeremonie:- 1: grootouders- 2: broers en zussen + partners- 3: mama met schoonpapa- 4: getuigen- 5: bruidegom met z'n mama- 6: bruid met de papaMaar dit is nog maar een ideetje hoor...
Wij doen:Bruidegom + mamaMama bruid + papa bruidegomBroers en zussen met partnersGetuigen BruidskindjesBruid + papa Wij gaan wel nog voor het "klassieke" waarbij de papa mij naar voor brengt want wij hadden duidelijk het gevoel dat onze ouders dit wel zo wouden en willen hen dit dus graag gunnen. De grootouders horen bij ons niet bij de suite. Succes!
de 'regels' van onze ceremoniemeester waren:Bruid + peter bruid (gene papa)Bruidegom + mama mama bruid + partnerpapa bruidegom + partnerpartner mama bruidegom + partner peter bruidgrootoudersgetuigenzus + partneroudste stiefzus + partnerjongste stiefzus + partnerBij ons komt het misschien nogal ingewikkeld over omdat onze familie ook ingewikkeld in elkaar zit :-)Komt er dus op neer dat de de 'belangrijksten' laatst binnen komen in de ceremonie.
Wij doenbroers bruidegomouders bruidegomouders bruidgetuige bruidegomgetuige bruid (dat is mijn broer, anders had hij na de broers van de bruidegom gekomen)bruidspaarEn dit zowel in het gemeentehuis als in de ceremonie (die bij ons in de feestzaal of hopelijk buiten door zal gaan.)
wij hadden een ceremoniemeester en deden het ook op de vlaamse manier.Dit werd dus zo geregeld:van eerst uitstappen tot laatst:jongste broer bruidegom + partner2de broer bruidegom (getuige) + partnerjongste broer bruid + partneroudere zus bruid (getuige) + partnermoeder bruid + vader bruidegombruidegom + moederbruid + vaderzij vormden steeds een erehaag zodat de bruid en de vader er helemaal kon doorlopen.Succes!