Terug naar overzicht
ik volg
Best eerst een afspraak maken met de persoon die jullie zal trouwen (pastoor, diaken,...) Niet van elke persoon mag er muziek gespeeld worden in de kerk, soms mag ook enkel het kerkkoor en/of het orgel...Heb je geluk en mag je volledig jouw ding doen, dan kan je het nog met de pastoor bespreken wanneer je muziek mag opzetten.
Er zijn daar een aantal logische en traditionele momenten voor. Vooraleerst: INTREDELIED natuurlijk. Voor de suite en voor jullie. Volgende is na de 1STE LEZING. Dit is dan een 'tussenzang'. Dat is dan echt een liedje waar iedereen naar luistert, aangezien er niets anders te doen is dan wachten tot het gedaan is. ;-) volgend zangmoment hebben wij genomen bij het tekenen van het REGISTER. Omdat dat wel even kan duren en ik wou dan geen gênante stilte of alleen het geluid van *klikkliklik* van de fotograaf. Dan hebben we een liedje genomen bij de VOORBEDE. Wij bidden dan even voor ons zoontje dat we vorig jaar kwijt zijn geraakt en hebben dan gekozen voor BCB If I Needed you. Vervolgens heb je de OFFERGAVE. Al het volk in de Kerk moet dan in een cirkel naar voor komen in de kerk voor de offerande. Dit duurt ongeveer 10min dus zkr een liedje of 2-3 voorzien daar. Voorlaatst heb je dan de COMMUNIE waar je opnieuw voor ong. 5-6 min moet rekenen voordat ongeveer 70% van de mensen naar voor zijn geweest ter communie. En dan het laatst is het UITTREDELIED. :-) Je kiest wel zelf waar je muziek plaatst of waar niet maar je merkt wel als je het aan het schrijven bent waar er een liedje hoort en waar niet.
Wij hebben intrede hangt vanaf hoe je binnen komt wij doen als volgtde suite en de bruidegom komen binnen op perfect dayIk met papa en de bruidskindjes komen binnen op dochtersNa opeiningsgebed hebben wij you are the reason Koen wouters en sarahNa de eerste lezing hebben wij You are the dream van ilse de langeNa de ringen,belofte,huwelijkskaars hebben wij ik heb je lief van paul de leeuwNa de bezinning :danktekst aan de ouders hebben wij up where we belonguittredelied hebben wij sacriface ozark henry