Terug naar overzicht
Ben blij voor je! Ja ik heb da direct gedacht als ik die belofte las over kinderen te ontvangen, wat met mensen die geen kindjes kunnen krijgen? Ik vind het zelf ook een beetje 'jinxxen'. Wij hebben ondertussen ook al 2j problemen om kindjes te krijgen, dan heb ik zoiets, sebiet zet het er een vloek op. Je kan het evt gwn helemaal weglaten of als derde belofte zetten dat je mekaar en je omgeving behandelt zoals Jezus het voorschreef: in naastenliefde. Maar een ideetje.
Hallo, ik ben eventjes niet mee, je hebt dus je eigen "pastoor" gekozen in een andere kerk ? anders zou ik graag willen weten hoe je dat gedaan hebt
Hey, wij trouwen voor onze eigen parochie. Waar we wonen dus, maar hebben aan een diaken van een andere parochie gevraagd om in onze kerk onze mis te doen. Dus iemand van buiten de parochie.
Dat willen wij ook, wij willen trouwen in de kerk van Oostende maar zouden echt héél graag de pastoor hebben van Bredene , iedereen zegt me dat dat zeker niet gaat omdat elke pastoor zijn eigen parochie heeft. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?
Aha :-) Je eigen parochie moet toelating geven en die kan je krijgen als je een speciale band kan aantonen met je pastoor van jou keuze: familielid, oude kennis, ... Natuurlijk als je gewoon de pastoor kiest omdat hij 'leuk' is, dat gaan ze geen reden vinden.Ik zou aanraden: pols eerst eens bij die van Bredene of hij dat ziet zitten en breng het dan aan in jou parochie.Succes ermee!
Het is ons gelukt !! de pastoor van Bredene ziet het volledig zitten en die van Oostende gaat op pensioen dus hij maakt er zeker geen problemen van! we mogen onze trouw vastleggen! morgen bel ik terug naar de pastoor van Bredene om hem te laten weten dat het ok is ! BEDANKT voor je tips !!!