Nu Online
Momenteel zijn er 695 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verslag van de meest fantastische dag ooit!!!

2-9-2013 14:21:32
Hallo bruidjes en gommetjes

Nog steeds aan het nagenieten van onze dag, ga ik eens aan mijn verslagje beginnen.
Voor diegenen die niet veel tijd of geduld hebben, sorry, ik vrees dat ik het niet kort ga kunnen houden :-)

Vrijdag 30/8 moesten nog wat rondrijden om de kostuums van onze suite op te halen en rond te brengen. Spijtig genoeg stond precies heel België in file dus dat was nog een hele beproeving met het nodige gezucht en geblaas. Gelukkig hadden we net ervoor onze kindjes naar mijn mama gebracht om daar te slapen zodat ze niet mee in de lange files hoefden te staan. Nog even langs ons restaurant om de tafelschikking en bijhorende 'naamhartjes' af te geven. Thuis wat opgeruimd en alles klaar gelegd voor de grote dag. Daarna met mijn 'bijna-man' iets gaan eten in ons favoriete restaurantje en onder de wol gekropen. Hij was 10min vroeger dan ik naar boven gegaan (ik wou nog even zijn hemd opstrijken) en toen kwamen de zenuwen heel erg naar boven. Mijn maag werd precies een harde bal van de stress.

Ik had de wekker gezet om 6u maar werd om 5u40 wakker en voelde direct terug de zenuwen van de avond ervoor. Ik raakte een beetje in paniek want o jee, zou dat heel de dag zo zijn? Dan zou ik onmogelijk van onze dag kunnen genieten.
Om 7u bij de kapper met mijn stiefmama en zus, was heel gezellig en beetje gezelschap deed me goed. Om 8u mijn kleed en mijn make-up. Ondertussen was ook de ceremoniemeester en de fotograaf aangekomen en ging mijn ventje zich bij de overburen aankleden. Ook onze jongens van 2.5 en 5 j kwamen met mijn mama aan en werden aangekleed. Om 9u was het dan zover.
Ik hoorde 'mijn mannen' in de oude brandweerwagen met sirene aankomen en voelde 1000 vlinders in mijn buik. Toen ik in de wagen stapte, viel alle stress van mij af en dat is de hele dag en nacht zo gebleven, heel vreemd en ook bevrijdend was dat :-)
We zijn dan eerst foto's gaan trekken samen met onze kids. Was heel leuk en relaxed. We hebben heelder toeren moeten uithalen in hoog gras, raceke met onze kids,... van onze fotograaf dus dat leverde grappige momenten op. :-) Daarna naar mijn ouders gereden waar onze suite al was samengekomen dus zij stonden ons allemaal op te wachten. Er was een verrassingsbrood voorzien dus na een hapje en een drankje was het tijd voor het gemeentehuis.
De burgemeester maakte er een mooi plechtig moment van met 2 gedichten die hij heeft voorgelezen en een grapje af en toe, was heel tof. Toen we buiten kwamen, werden we verrast door collega-brandweermannen met héél veel sirenes dus er stonden heel veel mensen te kijken. Was een supermomentje. We mochten ook nog in de ladderwagen helemaal naar omhoog samen met onze oudste zoon.
Daarna kregen we een kleine receptie in het gemeentehuis.
Na afloop reden we allemaal samen naar onze feestzaal, waar ook onze viering plaats vond. Onze zaal is een oude theaterzaal dus wij konden boven op het balkon met onze mama en papa wachten tot iedereen in de zaal zat. Was heel leuk om even het moment in ons te kunnen opnemen. Toen ging mijn ventje met zijn mama naar voren om mij op te wachten. En dan het moment dat ik al 1000x in mijn hoofd beleefd had. Door mijn papa, met wie ik een heel bijzondere band heb, naar voren te worden gebracht, met voor ons mijn 2 kleine kereltjes. Onze jongste liep heel enthousiast naar voren, ondertussen zwaaiend. Onze oudste had een bordje 'Hier komt de Bruid' vast en hij nam zijn taak heel serieus, zo van links naar rechts met zijn hand zodat iedereen zijn bord goed had gezien :-) Ik heb mijn papa eens goed vastgepakt en bedankt voor alles wat hij voor mij gedaan heeft en ook mijn ventje heeft hem een stevige hand gegeven.
Onze viering kwam prachtig tot zijn recht. Dit was met de goede herder en de broeder deed dit heel goed. Het was veel werk om er iets moois van te maken maar écht de moeite waard. Ook mijn zus (die prachtig kan zingen) heeft Make you feel my love van Adele gezongen en kwam mij daardoor eens goe vastpakken, was ook een heel mooi moment. Veel mensen zijn ons komen zeggen hoe mooi en ontroerend ze de viering vonden.
Na een glas klinken, zijn we dan met suite en beste vrienden (24 volw en 5 kids) naar een restaurant om de hoek gewandeld. We konden nog een uurje buiten aperitieven zodat de kids in de speeltuin konden. En voor het eten zaten we boven in een zaaltje apart, wat heel relaxed was. Service en eten waren uitstekend. De 5 kids werden na het eten door de babysits opgehaald.
Na een koffietje terug naar onze zaal, ons even opgefrist om daarna de eerste gasten te ontvangen vanaf 20u.
Om 21u30 hebben we dan onze live-band aangekondigd. Was een verrassing voor iedereen en werd achteraf met véééééél enthousiasme onthaald, was echt geweldig en de ambiance zat er goed in. Zij speelden ook onze openingsdans, a moment like this van Kelly Clarkson en ze deden dat prachtig.
Ondertussen stond er een broodjesbuffet klaar met wraps met zalm, notenbroodjes met brie, italitaanse broodjes met pesto,... .
Daarna heeft onze DJ er nog een geweldig feestje van gemaakt. De brandweermannen hebben nog een hilarische act gedaan en ons beiden in de lucht gegooid.
Kortom, het was een geweldig feestje dat bij onze gasten alleen maar met superlatieven werd benoemd. Super, keigoe, bangelijk, mega, ... dat zijn zowat de woorden die ik het meeste gehoord heb. :-)
Om 3u15 gingen de laatste gasten de deur uit en toen voelde ik de pijntjes van een hele avond en nacht shaken :-)
We hadden dan een B&B in de buurt geboekt. Was heel mooi en landelijk gelegen en we waren blij dat we niet nog een half uur naar huis moesten rijden.
Onze huwelijksdag was echt nog mooier dan we ooit hadden durven dromen. Alles is perfect verlopen en het weer zat ook nog eens mee. Heel de week had ik lopen stressen want ze voorspelden regen en het werd eigenlijk alleen maar erger maar wij hebben een prachtige dag gehad met aangename temperaturen en zelf een zonnetje.
We zijn nog steeds aan het nagenieten van al die mooie momenten.
De dag gaat inderdaad snel voorbij maar we hebben er echt bewust van kunnen genieten en ook van elkaar. Al de voorbereidingen en de nodige zenuwen die er soms mee gepaard gaan, het was het allemaal waard want dit was ongetwijfeld de mooiste dag van ons leven.

Vanessa
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1326

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 14:44:32

Proficiat!!!

Zag er een superdagje uit!! Foto's??? ;-)
(ik, nieuwsgierig?? Ma nee...)

Ik heb dat nog al gehoord dat de stress toch nog weg valt zodat je van de dag kan genieten..!

Grtz!

Ruben
7-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 14:46:47

Wauuuuw. Ben enorm blij voor jullie. De laatste woorden bezorgden me kippevel! Geniet nog maar lekker na. Xx

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik2-9-2013 15:29:27

oooh zie je wel dat je mooi weer had!!! ;-)

proficiat!!

zo te lezen was het echt een heerlijke dag - hou dat gevoel nog maar lekker even vast, dat hebben jullie wel verdiend na zolang voorbereiden!

Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik2-9-2013 16:36:57

Proficiat!!

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik2-9-2013 17:47:04

Wat een mooi verslag van een heerlijke dag zo blijkt!!
Nu nog foto's om jullie te zien stralen....en van uw haar natuurlijk!!
Nog lang nagenieten!
Groetjes Cindy

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 19:08:56

Dikke proficiat!!!! Een prachtig verslagje van een prachtige dag.. We zijn benieuwd naar de foto's... Liefs Caroline

Elke
11-1-2014
 Meld misbruik2-9-2013 20:11:17

Op dit verslagje heb ik zitten wachten ;).
Super om te lezen. Ik ben al razend benieuwd naar de foto's !!
Geniet nog maar goed na

krista
9-8-2013
 Meld misbruik3-9-2013 6:31:41

Een hele dikke proficiat X

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-9-2013 15:33:56

Oh zo een mooi verslagje...mooie keuze voor openingsdans ook!
Ik ben ook benieuwd naar foto's nu!
Dikke proficiat!

groetjes
Sandra

Sabine
12-4-2014
 Meld misbruik14-11-2013 21:32:33

Dag Vanessa,

Welke broeder hadden jullie van De Goede Herder? Wij trouwen ook in Brecht trouwens. Fijn om te lezen dat de burgemeester er iets moois van maakt.

Groetjes

Sabine

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik14-11-2013 22:04:21

Hey Sabine

Bij ons was het broeder Johan. Heel fijne mens die de viering tot een perfect geheel samenbracht.
Heb wel al gehoord dat het meestal de schepen is die de huwelijken voltrekt. Bij ons was het de burgemeester omdat het ventje voor de gemeente bij de vrijwillige brandweer werkt. Niet dat dat veel verschil maakt waarschijnlijk :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info