TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kim
4-10-2014
|
2-9-2013 19:18:30
Taartistiek!!
|
|
mona
27-7-2013
|
2-9-2013 19:20:04
Natuurlijk kan je van een klassieke taart ook een pareltje maken, je laat er zoveel versiering op zetten als je wil. Maar een 'echte' bruidstaart is natuurlijk meestal een pak groter. Maar dat wil niet zeggen dat een kleine niet mooi kan zijn. (Wij hadden helemaal geen taart, alleen dessertjes zoals chocomousse, pannacotta, fruitsla... en een kaastafel.)
Zes personen is wel heel weinig. Wie nodig je dan uit?
|
|
Katrien
19-1-2018
|
2-9-2013 19:28:45
Hello,
Ik weet niet van welke kant van het land je bent, maar hier in West Vlaanderen (Brugge) heb je Taartenatteljee. zij maakt prachtige taarten naar jou keuze. Is ook met suikerpasta gedaan. Ik heb al echte pareltjes gezien (foto's te vinden op FB) Succes en ik vind het wel iets hebben, zo'n intieme trouw
Groetjes
|
|
sandrine
14-3-2014
|
2-9-2013 19:35:13
wij zijn van hartje kortirjk <3 nja we komen beiden niet meer overeen met beide ouders.mijn ouders kunnen niet komen voor mijn kinderen,ze moeten dus maar niet komen voor mij,en zijn ouders hebben liever hun geld dan hun eigen kinderen,dus we nodigen zijn nonkel en tante en mijn allerbeste vriendin en haar partner,ik ken haar al 15 jaar en hem 7 jaar :) en zij is mijn enige maatje,ik vind het idd heel jammer dat de ouders en schoonouders er niet zullen zijn maar het zij maar zo,ik wil geen profiteurs en schijneilighaards in mijn huwelijk. we zoeken vooral een taart ZONDER marsepein,want ik lust dit echt niet :p en liefst een biscuittaart mmmm
|
|
sandrine
14-3-2014
|
2-9-2013 19:35:37
kortrijk sorry voor mijn typfoutje :p
|
|
Saar
7-9-2013
|
2-9-2013 19:57:56
Taartboetiek Di-vine uit Roeselare, je vindt het ook terug op FB
|
|
sandrine
14-3-2014
|
2-9-2013 20:18:58
we hebben hier in kortrijk onze gewoonlijke bakker voor de taarten,en ze hebben tot nu toe heel goeie taarten gebakken voor ons zoals voornamelijk verjaardag,doop,geboorte e.d. maar de vraag is of ze ook huwelijkstaarten zullen maken,eens gaan vragen hee,want we zouden de taart na de trouw meenemen naar zee (koksijde) waar ventje zijn nonkel woont,we trouwen in kortrijk maar trekken achter het eten naar zee,mijn oude roots terugzien(ik ben oorspronkelijk van nieuwpoort-stad) en wil heel graag foto's van het staketsel in nwprt bad en strandfoto's op het achtergrond.maar zal de taart tegen dan gehaald hebben en vooral heelhuids :p we zouden die in een vriestas zetten
|
|
Katrien
19-1-2018
|
2-9-2013 20:39:17
Bakkerij Frank uit sint katarina (Heule) bakt ook hele lekkere taarten. Ik woon nu in Brugge, maar ga bij Kortrijkse familiefeesten nog steeds naar daar! Andere tip is een bakker meenemen in Koksijde, dan heb je het transportprobleem niet. suikerpasta is geen marsepein.
|
|
sandrine
14-3-2014
|
2-9-2013 20:54:23
de vent wil toch liever een taart van hier in de streek dus ja,staan we daar hee :p heb net een mail gezonden naar de bakkerij ik zal afwachten van de prijs en of het mogelijk is om mee te nemen voor transport :)
|
|
Kirsten
11-5-2013
|
2-9-2013 21:00:21
Dag Sandrine
Je kan altijd eens aan de bakker vragen om een klassieke stapeltaart te maken, maar dan bv met 2 neplagen en enkel de bovenste echt.
De "nep"lagen zijn dan van isomo die bekleed worden als de echte taart. Als je geen marsepein eet kan je dit laten maken met suikerpasta of iets anders wat je verkiest.
Zo heb je toch een echte bruidstaart, maar voor veel minder mensen.
Groetjes,
Kirsten
|
|
Lieve
|
2-9-2013 22:40:11
Laat gewoon een taart voor 10 personen maken; dit lijkt me meer standaard en als er dan bij zijn die een stukje extra willen...
En eventueel, als de vulling het toelaat, kan je ze invriezen. En tegenwoordig maken ze de mooiste taarten, maar voor 6 personen lijkt me dat moeilijk.
|
|
Elen
5-10-2013
|
3-9-2013 0:39:50
Ik weet idd dat zo de echte Amerikaanse stijl bruidstaarten maar beschikbaar zijn vanaf een aantal pers en das redelijk veel als ik me niet vergis. Maar vraag het zkr na! En ja idd, neem dan bvb toch eentje voor 10-15 pers. Je trouwt toch maar een keer? :p trouwens de bakker van onze bruidstaart zei dat ik België 80% van de mensen toch die suikerpasta eraf haalt. En daaronder heb je wat je wilt,eh! Wij hebben een laag met nutellavulling met chocoladeganache en vanillebiscuit, een laag met chocoladebescuit, caramel peccannoten vulling en een donkere chocomoussevulling en een laag kokosbiscuit met passievruchtenvulling en witte chocolademousse. Mmmmzzz... Kijk er nu al naar uit! Prijs+-€5-6pp. :-)
|
|
sandrine
14-3-2014
|
3-9-2013 8:23:14
gohja ik zie wel,mss die neplagen is wel interresant.zo zien de mensen da we echte taarten hebben terwijl het niet zo is :p
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|