Terug naar overzicht
Het hangt er van af wat er vroeger allemaal gebeurd is maar gedane zaken hebben geen keer. Ik ben helemaal niet haatdragend dus ja ik zou het waarschijnlijk wel doen. Het feit dat hij dit graag zou doen betekent wel dat hij trots op je is !
Dag Margot,Dit is inderdaad een gevoelig item...Hij heeft de geboorte van je zoontje al aangegrepen om terug wat meer contact te zoeken. Bovendien is hij betrokken bij jullie huwelijk (ivm het uitkiezen van de ringen) en hij vraagt je mening over het al dan niet weggeven door de vader...Misschien kunnen jullie deze gebeurtenis ook een nieuwe start voor vader en dochter laten zijn...
Ik zou het zeker ook doen, soms heeft een ouder spijt van in het verleden afgespeelde feiten tussen elkaar of tussen man en vrouw samen, en de kinderen zijn dikwijls de dupe.Maar het verleden moet niet altijd terug opgehaald worden, het is zeker een teken van respect voor zijn dochter. Hou zoveel mogelijk contact en regelmatig een goede babbel, na een tijdje voel je dan wel of het een goed idee is of niet, zeker niet snel beslissen, is nooit goed.Alhoewel je nu ook zoveel tijd niet meer hebt.Succes
Wat vinden je moeder en broer zelf?Ik zit in dezelfde situatie en mijn moeder vond het eerlijk gezegd niet fair tegenover haar vriend die reeds vele jaren in ons leven is en er wel altijd was. Ik heb dan ook besloten om me te laten weggeven door mijn broer en de situatie ook eerlijk uitgelegd aan mijn vader. Het was heel moeilijk om hem dit te zeggen maar hij begreep het wel. (Hij beseft uiteraard ook dat hij er al die jaren niet is geweest.) Er zullen uiteraard wel enkele mensen zijn die raar opkijken maar de meeste van onze vrienden kennen de situatie en zouden het eerder vreemd vinden als mijn vader me zou weggeven. Ondertussen kijk ik er wel erg naar uit dat mijn broer me weggeeft...We zijn namelijk altijd 2 handen op één buik geweest. Vooral in de periode dat mijn vader er niet was. Mijn broer vindt het zelf ook een hele eer en was erg blij toen ik het hem vroeg. Papa heeft zich er ook bij neergelegd. Ik zie mijn vader nu geregeld (ook voor mijn dochtertje) en onze band is al snel terug vrij sterk geworden maar toch kan hij niet verwachten dat alles van de ene op de andere dag weer koek en ei is. Ik weet natuurlijk niet hoe de band met je moeder en je broer is he. Ik hoop dat je eruit komt... Groetjes,
Hey Margot, ook mijn vader ging bij ons weg toen ik 3 jaar was. Mijn stiefvader zal me weggeven, dat staat vast. Ik vind het een beloning voor iemand die écht voor mij heeft gezorgd toen mijn vader dat niet deed. Iemand die haast nooit naar me heeft omgekeken, hoeft die dag ook niet in the picture te staan vind ik. In jouw situatie zou ik gewoon doen wat goed voelt. Wil je zelf een verzoening? Dan is je papa een goed idee. Of vind je dat 'weggeven' eerder een beloning voor iemand waar je wél veel liefde van hebt gekregen? Dan zou ik voor iemand anders gaan... Hopelijk heb je hier wat aan :-)
in de vlaamse traditie is het de peter die de bruid weggeeft ;)
ik denk wel dat ik me meer bijsluit bij julie .. ik vondt het wel super dat hij het vroeg , beetje interessen heeft ..maar terwijl mijn vader weg was , heeft idd mijn broer voor mij gezorgd! :-)ik denk dat ik eruit ben , echt hartelijk bedankt iedereen!