Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vader die me weggeeft?

3-9-2013 14:43:51
ik zit met een dilemma :
even mijn situatie schetsen ..
ik had bijna geen contact met mijn vader , hij was vanaf men 3 jaar weg ,
en komt af en toe ( om zoveel maanden eens langs ) nu ik een zoontje heb ( van 3 jaar :) ) komt hij iets meer langs , en is hij vaker dat hij eens langskomst en achter hem vraagt en ook nu we trouwen heeft hij ons geholpen met onze ringen uit te zoeken enz ..

maar aangezien ik niet zo een goede band met hem had , dacht ik binnen te komen met mijn broer of mijn peter ..
maar nu belt hij mij om te vragen of ik het zag zitten dat hij mij weggeeft..
het is een mooie gebaar , maar weet ik niet zo zeer of ik dit wel wil ?

wat zouden jullie denken of doen of ..

margot
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1131

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik3-9-2013 14:49:29

Het hangt er van af wat er vroeger allemaal gebeurd is maar gedane zaken hebben geen keer.

Ik ben helemaal niet haatdragend dus ja ik zou het waarschijnlijk wel doen. Het feit dat hij dit graag zou doen betekent wel dat hij trots op je is !

Iris
15-8-2014
 Meld misbruik3-9-2013 15:22:49

Dag Margot,
Dit is inderdaad een gevoelig item...
Hij heeft de geboorte van je zoontje al aangegrepen om terug wat meer contact te zoeken. Bovendien is hij betrokken bij jullie huwelijk (ivm het uitkiezen van de ringen) en hij vraagt je mening over het al dan niet weggeven door de vader...
Misschien kunnen jullie deze gebeurtenis ook een nieuwe start voor vader en dochter laten zijn...

Patrick

Meld misbruik3-9-2013 15:23:03

Ik zou het zeker ook doen, soms heeft een ouder spijt van in het verleden afgespeelde feiten tussen elkaar of tussen man en vrouw samen, en de kinderen zijn dikwijls de dupe.
Maar het verleden moet niet altijd terug opgehaald worden, het is zeker een teken van respect voor zijn dochter.
Hou zoveel mogelijk contact en regelmatig een goede babbel, na een tijdje voel je dan wel of het een goed idee is of niet, zeker niet snel beslissen, is nooit goed.
Alhoewel je nu ook zoveel tijd niet meer hebt.
Succes

Julie
7-12-2013
 Meld misbruik3-9-2013 15:42:08

Wat vinden je moeder en broer zelf?
Ik zit in dezelfde situatie en mijn moeder vond het eerlijk gezegd niet fair tegenover haar vriend die reeds vele jaren in ons leven is en er wel altijd was.
Ik heb dan ook besloten om me te laten weggeven door mijn broer en de situatie ook eerlijk uitgelegd aan mijn vader.
Het was heel moeilijk om hem dit te zeggen maar hij begreep het wel.
(Hij beseft uiteraard ook dat hij er al die jaren niet is geweest.)
Er zullen uiteraard wel enkele mensen zijn die raar opkijken maar de meeste van onze vrienden kennen de situatie en zouden het eerder vreemd vinden als mijn vader me zou weggeven.
Ondertussen kijk ik er wel erg naar uit dat mijn broer me weggeeft...We zijn namelijk altijd 2 handen op één buik geweest. Vooral in de periode dat mijn vader er niet was. Mijn broer vindt het zelf ook een hele eer en was erg blij toen ik het hem vroeg. Papa heeft zich er ook bij neergelegd.
Ik zie mijn vader nu geregeld (ook voor mijn dochtertje) en onze band is al snel terug vrij sterk geworden maar toch kan hij niet verwachten dat alles van de ene op de andere dag weer koek en ei is.

Ik weet natuurlijk niet hoe de band met je moeder en je broer is he.
Ik hoop dat je eruit komt...

Groetjes,

6-9-2014
 Meld misbruik3-9-2013 16:17:13

Hey Margot, ook mijn vader ging bij ons weg toen ik 3 jaar was. Mijn stiefvader zal me weggeven, dat staat vast. Ik vind het een beloning voor iemand die écht voor mij heeft gezorgd toen mijn vader dat niet deed. Iemand die haast nooit naar me heeft omgekeken, hoeft die dag ook niet in the picture te staan vind ik. In jouw situatie zou ik gewoon doen wat goed voelt. Wil je zelf een verzoening? Dan is je papa een goed idee. Of vind je dat 'weggeven' eerder een beloning voor iemand waar je wél veel liefde van hebt gekregen? Dan zou ik voor iemand anders gaan... Hopelijk heb je hier wat aan :-)

alki
13-9-2013
 Meld misbruik3-9-2013 19:15:36

in de vlaamse traditie is het de peter die de bruid weggeeft ;)

margot
7-9-2013
 Meld misbruik3-9-2013 21:21:51

ik denk wel dat ik me meer bijsluit bij julie ..
ik vondt het wel super dat hij het vroeg , beetje interessen heeft ..
maar terwijl mijn vader weg was , heeft idd mijn broer voor mij gezorgd! :-)

ik denk dat ik eruit ben ,
echt hartelijk bedankt iedereen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info