Terug naar overzicht
Moeilijke vraag :-). De ouders zou ik al zeker aan jullie tafel zetten. Maar doe daar de broers + zussen + grootouders nog eens bij en je zit al een man of 20. Hebben jullie een aparte ruimte of gaan jullie gewoon op restaurant gaan eten (dus dan is er nog ander volk bij dat je niet kent)?Als je met meerdere tafels werkt en jullie zitten in een aparte ruimte, dan zou ik toch gaan voor een tafel of 5, dat zijn dan 3 koppels per tafel. Bij kleine groepjes worden ronde tafels wordt het meest aangeraden omdat je daarbij het best kan communiceren met alle gesprekpartners.Dus bvb. bruidspaar + ouderszussen + broers grootouderstantes + nonkels opgedeeld in 2 a 3 tafels?Niet gemakkelijk hé :-)!
we hebben dit ook even bekeken met de zaaleigenaar - wij zitten met een gelijkaardige groep voor het eten (21 personen) en hebben het nu zo beslist:we gaan werken met 2 grote ronde tafels waarbij 1 tafel voornamelijk bestaat uit het 'jong volk' (broers, zussen, getuigen) en de andere uit 'de ouwe lui' :-) we hebben ook beslist van aperitiefhapje en voorgerecht aan de ene tafel mee te eten en het hoofdgerecht en dessert aan de andere! op die manier hebben we toch bij iedereen aan tafel gezeten...misschien dat jij dus 3 tafels kan maken en per gang wisselen of zo?
oh ja en wij hebben ons totaaal niet gehouden aan de regeltjes van de kunst - voor de schikking hebben we voornamelijk gekeken naar: wie gaat goed met wie overweg kunnen / wie verstaan zich ondereen heel goed / ... en die hebben we dan zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt gezet! gelukkig voor ons geen al te grote problemen daarin ;-)
Wij hebben dit ook, maar zijn met 50 man. wat onze zaalverantwoordelijke vertelde dat veel gedaan werd is in een u vorm te gaan zitten en het bruidspaar dan in het midden van het rechte stuk. Ik vond dat precies wel een goede oplossing. Een andere weet ik ook niet. Want weet ook niet goed wie ik anders bij elkaar zou zetten. Ik moet voor mijn gevoel niet perse bij de ouders zitten. mijn mama geen probleem maar schoonouders :p
Voor onze tafelschikking hebben wij het nog wat moeilijker omdat we met gescheiden ouders zitten langs één kant. Onze ouders zitten dus niet bij ons aan tafel om te vermijden dat de gescheiden ouders te dicht bij elkaar zitten. Aan onze tafel zitten de broers/zussen + partners (zijn ook onze getuigen). Onze ouders zitten elk met hun kant van de familie aan een andere tafel. Dus mijn ouders + tantes en nonkels en grootouders langs hun kant (ze zijn met 10, dat kon bij ons aan 1 tafel), zijn papa + tantes en nonkels en oma aan 1 tafel en dan zijn mama + tantes en nonkels en oma aan nog een tafel. Op die manier zitten de zelfde generaties ook meer bij elkaar.
wij waren met in de 40. onze ouders zaten niet bij ons aan tafel (hadden 6 kleine ronde tafels) Ik had het probleem dat als ik onze ouders bij ons zette, ik ook de oma's bij ons moest zetten en de tafel werd te groot zo. Ik heb dus de getuigen bij ons aan tafel laten zitten. En zo kwam alles perfect uit voor iedereen. misschien een tip: Heb op voorhand de namen van iedereen opgeschreven en uitgeknipt tot kleine kaartjes en zo liggen verschuiven om te zien wie ik bij wie aan tafel zette. we hebben ook een beetje gezien dat de tafel van de ouders bvb vlak bij onze tafel stond en zo.
Is mss wel wat vroeg om daar over na te denken of om je daarover zorgen te maken. Ik trouw over een maand maar je kan eigenlijk daar niet over nadenken tot je officieel je bevestigen binnen hebt,eh...
Nee dat klopt Elen, maar onze bevestigingen zijn al zo goed als rond betreffende dat deel van de dag.Daarbij hebben wij een ingewikkelde familiesituatie waarbij voorzichtigheid is geboden en er onaangename gebeurtenissen vermeden moeten worden. Nu heb ik dat natuurlijk nooit volledig in de hand en moeten die mensen er aan denken dat het onze dag is enz... Maar als ik de zaken wat kan helpen, doe ik dat graag. De maanden december en januari zijn bij ons op het werk razend druk dus dan zal er geen tijd zijn voor dit soort zaken. Daarbij moet ik veel reizen naar het buitenland waardoor ik soms volledig out of the game zal zijn. Daarom is het kies om alles op tijd in het hoofdje te hebben zodat er die laatste dagen/weken alleen nog maar de last-minute dingen moeten gebeuren. Noem me gerust een compulsieve planner.Nu niets is definitief natuurlijk maar een idee had ik al wel graag. Gewoon om een beetje rust te vinden...