Terug naar overzicht
Bij ons moest je inderdaad een uittreksel van de geboorteakte hebben (je kon die wel via de gemeente waar we trouwden, laten opvragen bij de gemeente waar we geboren waren).
je hebt enkel uw identiteitskaart nodig en dan vragen ze op de gemeente zelf uw geboorteakte op.groetjes
Een uittreksel uit het geboorteregister wordt inderdaad meestal door de gemeente zelf opgevraagd. Als je geboren bent in de gemeente waar je ook trouwt, dan hebben ze dat allemaal voor handen. En dan moet je dus enkel je identiteitskaart hebben voor je ondertrouw.Als je ergens anders trouwt, dan moet dat opgevraagd worden. Dan bel je best even naar je gemeente om te vragen hoe dat bij jullie geregeld wordt. Soms moet je hen gewoon even bellen om alles door te geven, en bellen ze je terug zodra ze je geboorteacte hebben. En dan kan je je ondertrouw in orde brengen. Soms moet je daar ook eventjes voor langsgaan. Maar dat moet volgens mij niet per sé samen met je verloofde zijn (als die bijvoorbeeld wel in dezelfde gemeente geboren is, moet zijn acte niet extra opgevraagd worden).
Normaal kan de gemeente dat zelf via internet opvragen tenzij je in het buitenland geboren bent. Dan moet je er zelf voor zorgen..
we wonen in kortrijk maar ik ben in veurne geboren en vent in menen,hij in menen grootgebracht en ik in nieuwpoort stad.
stad waar je geboren bent aanvragen .. was bij ons zo :) en noodzakelijk
dus toch naar veurne gaan,ventje heeft zijn originele geboorteakte nog liggen thuis :)
Geboorte akte nodig van waar je geboren bent :)) groetjes aan fadi en Tamil van tante Tiny :)
als ik me niet vergis tiny,ben jij de stiefzus van tina?jurgen heeft veel over jou gehad :) en da je in de K waerkt enzo,leuk da je jurgen direct nog herkende op de foto :p
Als er op de website van jouw gemeente staat dat je enkel je identiteitskaart nodig hebt, dan zullen zij waarschijnlijk de geboorteakte opvragen. Je kan dit wel altijd zelf doen, maar let er op dat je dat niet te vroeg doet. Als ik me niet vergis, mag het uittreksel op het moment van de ondertrouw maximaal 6 maanden oud zijn. (Ik kom uit Nederland en had nog een uittreksel liggen, van ongeveer 1 jaar oud, maar ik heb toch een nieuwe moeten aanvragen.)
alles is al geregeld,ze zullen het opvragen de dag dat wij onze datum vastleggen :)