Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen met contract

5-9-2013 20:44:32
hoe gaat dat in zijn gangetje trouwen met een contract??
moet je daarvoor naar een notaris?
kost dat nogal centjes,want ben niet van plan om veel geld te geven voor een blad papier die je moet ondertekenen.
wie kan me helpen met meer info xxx
liefs sandrine

sandrine
14-3-2014
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1214

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik5-9-2013 20:46:07

ik volg mee.

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik5-9-2013 20:47:36

Voor een huwelijkscontract moet je sowieso naar de notaris, maar het kost geen stukken van mensen hoor.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik5-9-2013 21:13:39

Ja idd, als je met contract trouwt, kan je er niet onderuit om naar de notaris te gaan. Wij hebben voor ons samenlevingscontract €400 betaald. Ik weet niet of die prijzen vgelijkbaar zijn. Maar je bent perfect beschermd in het normaal huwelijkscontract. Het is vooral belangrijk om met een genotariseerd huwelijkscontract te trouwen als je kinderen hebt uit een vorige relatie, als er een significant verschil is in wat je in het huwelijk steekt (qua geld of eigendommen) of als je je inkomsten tijdens jullie huwelijk wil gescheiden houden.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik5-9-2013 21:19:58

Dat hebben wij er is een verschil met geld en eigendom. Dus is het toch verstandig van met een huwelijkscontract te trouwen niet?

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik5-9-2013 21:23:53

we zijn een samengesteld gezin,dus elk zijn kinderen en nog 1 kind samen,en ook vooral eigendommen zijn apart,geld is samen :) maar 400 euro??!!! ja hoo were

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik5-9-2013 21:54:27

Wij hebben 250€ betaald voor ons huwelijkscontract.

Het is iets dat van situatie tot situatie afhankelijk is. Als jullie beginnen met de ene die veel meer bezittingen heeft dan de andere, of inderdaad, een nieuw samengesteld gezin, of de ene die zelfstandige is of zo, dan heb je gewoon een huwelijkscontract nódig denk ik! Ik zou het feit "dat het te duur is", een heel vreemde reden vinden om geen huwelijkscontract te nemen, een huwelijkscontract is toch echt niet iets waarvan je denkt "Bwa ja, dat is wel leuk om te doen, als we nog geld over hebben..." Maar informeer je dan eens goed welke notaris wat vraagt. Volgens mij moet je ook maar betalen echt voor het contract zelf. Als je er eens langs gaat zonder dat je daar een contract neemt, denk ik dat het je niets kost...

Groetjes!

Sylvia
7-9-2013
 Meld misbruik5-9-2013 22:43:52

Wij zijn gisteren ons huwelijkscontract gaan tekenen en dat heeft ons in totaal 625 € gekost. Dat was voor huwelijkscontract, inbreng van de gezamelijke woning en nog ergens een speciale clausule.
Maar informeren bij de notaris kost niets, dus zou ik dat wel doen! Het kan echt wel interessant zijn. Ik twijfelde ook even omdat het om zoveel geld gaat. Maar als er later iets gebeurt, dan is dat zijn geld wel meer dan waard denk ik. Kan je veel miserie besparen!

Groetjes

Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik5-9-2013 23:44:40

Wij hebben onlangs geïnformeerd bij een notaris om te trouwen met scheiding van goederen. Dit papier ;-) werd volgens de notaris best een aantal maanden voor het huwelijk ondertekend en dan zou het ons ongeveer 375 euro kosten. Na het huwelijk het dubbel.

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik6-9-2013 6:43:03

Wij moeten trouwen met huwelijkscontract, want wij zijn ons huis aan het bouwen voordat we getrouwd zijn. Zolang we niet trouwen zijn we beschermd onder beding van aanwas, maar zodra we trouwen vervalt dat en krijgen we problemen als er ooit iets met één van ons 2 zou gebeuren. Dus liever wel een huwelijkscontract dan.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik6-9-2013 7:46:29

Brenda bij ons is het hetzelfde probleem. plus dat de ene meer aandeel heeft in de grond dan de andere om het ingewikkeld te maken :p

mona
27-7-2013
 Meld misbruik6-9-2013 9:31:31

Wij hebben ook een contract met o.a. inbreng van woning en nog een of twee extra clausules, heeft 500 euro gekost. Je moet dat een beetje zien als een verzekering: daar betaal je elk jaar ook honderden euro's aan, en je hoopt toch dat je ze nooit nodig hebt, maar als je ze wel nodig hebt, ben je blij dat je ze hebt en altijd betaald hebt...

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik6-9-2013 10:51:09

@Brenda: en wat betekent dat juist die 'beding van aanwas'? Wij hadden voor het huwelijk een samenlevingscontract waarin ons pas gebouwd huis werd omschreven als van ons twee en als er iets gebeurd blablabla. Is dit samenlevingscontract nog geldig of valt ons huis nu onder gezamenlijk eigendom in het huwelijk?

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik6-9-2013 22:47:57

Ik zou dat toch eens gaan navragen bij een notaris Elen, want volgens mij vervalt dat samenlevingscontract en als jullie gewoon getrouwd zijn volgens het huwelijksstelsel, zit het huis er niet meer in. @kathleen: bij mij en mijn vriend ook, maar ik heb er geen probleem mee dat het huis gewoon gezamelijk van ons wordt.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik7-9-2013 8:36:23

@ Brenda ik zit daar ook niks mee in, maar mijn vriend wil het eerlijk. Je weet nooit als je ooit scheidt. Met die ingesteldheid zitten we niet maar als het dan tooit zo moest komen moeten we niet denken hadden we maar.

S
21-6-2014
 Meld misbruik16-9-2013 13:57:23

Wij gaan ook een huwelijkscontract laten opstellen.

Wij hebben geen aparte gelden of eigendommen, maar wij hebben wel een huis gekocht toen we enkel nog 'wettelijk samenwonend' waren. Als er met 1 van beiden iets zou gebeuren, dan gaat het erfdeel van de partner die gestorven is (in ons geval 50%) dus naar de ouders, want wij hebben nog geen kinderen. Aangezien wij elkaar willen beschermen gaan wij een huwelijkscontract laten opstellen met inbreng van ons onroerend goed.

Het is goedkoper om een huwelijkscontract aan te gaan vóór het huwelijk zelf. De prijs hangt af van notaris tot notaris. Je kan altijd eens bellen met een notaris in jouw regio om een afspraak te maken. Een bespreking is gratis.

De prijs voor een huwelijkscontract zonder onroerend goed zou 390,00 geweest zijn.
De prijs voor een huwelijkscontract met onroerend goed zou 455,00 zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...