Nu Online
Momenteel zijn er 506 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankcadeautjes verplicht?

8-9-2013 18:57:45
Hallo,
Ik heb al vaak gelezen dat men cadeautjes als dank geeft na het trouwfeest. Is dit verplicht? Ik bedoel daarmee, is het 'onbeschoft' als we dit niet doen?
Ik had hier eigenlijk nog nooit van gehoord.

Alvast bedankt!

Marieke
28-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1001

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik8-9-2013 20:05:43

Ik heb nog nooit een trouw geweten waar ik niets heb gekregen. :s vroeger was het meer de traditie van bruidssuiker, nu denk ik dat de meerderheid van de bedankjes gwn foto's zijn met een bedankje op. Budget hiervoor is €0,11 per foto + 0,77€ voor de postzegels.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik8-9-2013 20:22:13

Wij doen het niet. Het doet me denken aan een verjaardagsfeestje toen he klein was. Het heeft totaal geen meerwaarde vind ik. Ik geef liever een hapje of drankje meer dan een frul die na 2 weken de vuilbak in ligt. Mijn mening natuurlijk 😃

krista
9-8-2013
 Meld misbruik8-9-2013 20:23:05

Hoi Marieke,
niets is verplicht...
We vonden het gewoon leuk om te geven en onze gasten om te krijgen.
Wij hadden een bedrukte pen met onze namen en trouwdatum op als bedankjes en er zijn nu collega's die met deze pen schrijven op het werk wat wel extra leuk is dus dit is een teken dat het wel op prijs wordt gesteld...
Maar niets is verplicht, ik zou zeggen doe waar jullie je goed bij voelen ;-).
Veel voorbereidingsplezier

Shari
30-4-2014
 Meld misbruik8-9-2013 20:28:33

het is niet verplicht, ik heb dat zelf nog nooit mee gehad maar ik geeft het wel mee op mijn trouw. we gaan zelf confituur maken en dat in kleine potjes (45ml) met een stick met onze namen en datum op+ zo een stoffen lapje er over. leer retro en ons thema is ook vrij retro dus vond ik het wel leuk:)

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik8-9-2013 20:37:31

ik heb dit nooit meegemaakt dat wij iets kregen als bedankje,zelfs als kind kan ik me dat niet herinneren.
en met dat we bij ons maar met zijn 6'een zijn vind ik het maar dom om een bedankje te geven,moest het meer volk zijn ja,maar nu?nee ik vind persoonlijk van niet.ik trakteer hen op een terrasje aan zee :)

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik8-9-2013 20:51:48

Het is inderdaad niet verplicht! Hier werd het vroeger niet gedaan denk ik (id tijd van mijn ouders), en ook nu doet niet iedereen het, maar het gebeurt meer en meer.

Als jullie hiervoor geen budget extra hebben, of het liever besteden aan wat extra drankjes, hapjes, accessoires, ... moeten jullie je zeker niet verplicht voelen om dit te doen!!

Een hartelijke en welgemeende 'dankjewel' als je gasten vertrekken wordt ook erg op prijs gesteld hoor ;) x

Karolien
16-6-2012
 Meld misbruik8-9-2013 21:34:33

Wij hebben achteraf een foto van onze trouw opgestuurd met bedankt. Maar geen cadeautje de dag zelf...

Els
24-8-2013
 Meld misbruik8-9-2013 23:25:28

Wij hebben een photobooth gehuurd bij Drost fotografie. Super toffe en leuke reacties op gekregen, bracht echt enorm veel sfeer tijdens het feest. De gasten moesten dan zelf hun bedankingsfoto laten drukken. Telkens was de 4de foto er eentje van onszelf. Als je wil kan je ze eens bekijken op www.photoboothfun.nl bij partypics, augustus 2013. We worden er nog dagelijks op aangesproken, zo een succes ...

mona
27-7-2013
 Meld misbruik9-9-2013 6:36:12

Wij hadden geen bedankjes. We hebben dat ook nog nooit gekregen. Ik vind het niet nodig, een onnodige kost. Meestal zijn het toch dingen die je achteraf niet meer bekijkt of gebruikt, en die eerder in de weg liggen.

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik9-9-2013 9:20:45

wij hebben bedankjes in de vorm van een snoepbuffet.. de gasten maken zelf hun zakje. snoepjes lust iedereen en voor het overige, diegenen die een foto van ons willen, zullen ze wel maken ;)

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik9-9-2013 11:45:06

Het is zeker niet verplicht. Van de huwelijken waar we de laatste jaren naartoe zijn geweest kregen we op de helft een bedankje, de andere helft niet.
Wij doen het zelf wel. We hebben een polaroidcamera gekocht en een vriendin zal heel de avond foto's trekken. Die worden dan opgehangen en wanneer de gasten naar huis gaan mogen ze een foto meenemen.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik9-9-2013 12:23:57

Wij gaan ook een bedankje voorzien. Maar dit zal ook iets in de aard van snoepjes zijn. Iedereen lust wel een snoepje ;-)
Zoals hier al gezegd, als je iets laat maken wat mensen enkel en alleen op hun kast kunnen zetten ligt dat een paar weken erna toch in de vuilbak. En ik kan de mensen dat niet kwalijk nemen, want zo gebeurd dat hier ook. Je kan namelijk niet alles bijhouden.

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik9-9-2013 12:37:58

Gezien wij trouwen op een vrijdag de 13e is ons thema geluk (ipv ongeluk!).
Elke tafel heeft de naam van een gelukssymbool en elke genodigde krijgt een cadeautje mee naar huis: ze kunnen kiezen tussen ofwel een blikje met een fortune-cookie ofwel een blikje met zaadjes voor een klavertje 4 te laten groeien.. Wij hebben 100 gasten en dit heeft ons toch 160 EUR gekost.

www.bedankjes.nl

Ik ben ook nog niet naar een trouwfeest geweest waar ik geen cadeautje kreeg, maar misschien is dit streekgebonden?

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik9-9-2013 14:43:41

wij hebben per koppel 1 zeepje in de vorm van een hartje voor alle koppels en de alleenstaande 45 hartjes, de kindjes hebben we een badeend met bruisbol aan512° stuks en voor de ouders,grootouders en getuigen hebben we een groter zeepje in hart vorm( 12 stuks) 110€ als bedankje voor de ouders hebben we een bongobon weekendje weg 89 € per bon maar ouders betalen helft van feest ieder dus is die bon minste wat we konden terug doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...