Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onderhandelen van de prijs - hoeveel?

11-9-2013 18:34:47
Beste bruidjes,

Ik ben een Hollandse die in Brussel woont en daar wilt trouwen. Op dit forum heb ik al veel handige tips gevonden, waar je normaal als 'buitenstaander' (dat blijf ik hier toch een beetje) niet zo makkelijk achter komt. Nu mijn eerste vraag aan jullie: is het in België gebruikelijk om te onderhandelen over de prijs van de locatie, catering, jurk, bloemen etc? In Nederland krijg je al snel 20% van de prijs van de locatie, catering of dj er af als je onderhandelt, zelfs al trouw je op een zaterdag in het trouwseizoen. Nu weet ik dat 'den Hollanders' in België als gierig te boek staan (en allee, daar zit ook wat in), dus ik hoor graag van jullie of zoiets ook gebruikelijk of mogelijk is hierzo.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Mi
3-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1271

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik11-9-2013 18:41:15

Ik denk niet dat er bij ons te onderhandelen valt !
het is hier eerder : te nemen of te laten !!
Voor zover ik toch weet....

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik11-9-2013 18:45:10

Onderhandelen is mijn inziens in Vlaanderen zo goed als onbestaande.
grts

krista
9-8-2013
 Meld misbruik11-9-2013 18:50:21

Hoi Mi,
ik denk dat wij in Belgie met nettoprijzen werken en mss in Nl dat ze er eerst 20% bij rekenen voor dan die korting toe te kennen ;-).
Hier is het een beetje ongebruikelijk.
Veel voorbereidingsplezier. X

mona
27-7-2013
 Meld misbruik11-9-2013 18:57:47

Je kan het altijd proberen. In de Vlaamse bouwsector is het wel heel normaal om te onderhandelen op vb. prijzen van materialen. Ook voor hypotheekleningen bij de bank is onderhandelen standaard. Wie niets vraagt krijgt niets. Maar ik moet zeggen dat ik voor m'n trouw ook niet onderhandeld heb...

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik11-9-2013 19:12:37

Misschien dat je bij sommige bloemenwinkels wel kan onderhandelen als je héél véél ineens koopt.
Maar de prijs van een kleed is gewoon volgens de prijs in de catalogus.
En in eten en drank kan je wel eindeloos variëren, maar dat moet uiteindelijk ook wel betaald worden.
En locatie valt al helemaal niks af te dingen. Als jij niet gewoon de standaardprijs betaalt, is er wel iemand anders die de zaal huurt en volle pot betaalt.

Je kan misschien dus hier en daar wel es proberen, maar ik vrees er grotendeels voor.

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik11-9-2013 19:33:10

Ik denk dat je inderdaad niet heel erg veel kan onderhandelen. Over de catering misschien nog wel, als je zegt van 'op een andere locatie krijg ik datzelfde eten aan die prijs'. Dus dat zou ik nog wel durven proberen.
daar qua zaalhuur, en trouwjurk zeker niet denk ik :)

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik11-9-2013 20:53:47

Lol !! Dit is grappig :D

mona
27-7-2013
 Meld misbruik12-9-2013 6:59:08

Wat Martine zegt: ik heb in onze regio ervaren dat er helemaal niet zoveel geschikte trouwzalen zijn, en dat ze niet om trouwers of andere feesten verlegen zitten. Ze hebben dus geen reden om kortingen toe te kennen, de concurrentie is immers niet zo groot.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik12-9-2013 8:23:52

Ja idd, hier ook nergens kunnen afdingen. Buiten mijn trouwkleed dak uit Nedérland heb. Damn, das geen goed idee als Vlaming. :p wij zijn da ni gwn! Ik durf da zelfs amper.

Eva
21-9-2013
 Meld misbruik12-9-2013 9:26:11

Wij hebben er bij de zaal toch wat afgekregen :-) Eerst onderhandeld op een paar concrete zaken (huur statafels, prijs kindermenu,...) en nadien op het totale bedrag nog een korting gevraagd en gekregen. Als je niets vraagt, krijg je ook niets, maar je mag zeker niet overdrijven zodat beide partijen er nog een goed gevoel bij hebben.

Iris
15-8-2014
 Meld misbruik12-9-2013 11:56:42

Het is in Vlaanderen inderdaad niet de gewoonte.
Bij het uitkiezen van mijn trouwkleed, kon er in één van de winkels evenwel 25% korting gegeven worden op 'hét' kleed.
Ik heb mezelf daarom voorgenomen om waar mogelijk kortingen te vragen.
Een 'neen' heb je en een 'ja' kan je krijgen...

Mi
3-5-2014
 Meld misbruik13-9-2013 18:45:53

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Nu hopen dat ik mijn verloofde ook hiervan kan overtuigen..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...