Terug naar overzicht
Natuurlijk is een rode loper niet verplicht. :-) Waar haal je dat? En ja, als je dat wil moet je dat zelf voorzien. http://lmgtfy.com/?q=rode+loper+te+koop Bloemen zijn ook niet verplicht, maar als je dat wil zal jij of iemand anders die moeten gaan halen (misschien best de dag zelf om ze zo 'fris' mogelijk te hebben). Je kan die bloemen ook aan de kerk uitdelen of waar je je suite voor het eerst ziet. Laat hen anders al voor de plechtigheid tot bij je thuis komen voor een glaasje en dan deel je de bloemen uit? Dan is dat niet zoveel werk.
op www.rodelopers.be kan je er huren voor binnen en buiten de kerk.
Bij ons deed de kosteres dat. Er werd dan een bijdrage gevraagd voor onderhoud van de kerk. Alles was piekfijn in orde als we binnenkwamen. Heb aan haar ook vooraf het ringenschaaltje, kaars etc gaan afgeven. Moest er mij de dag zelf dus niets meer van aantrekken. Mijn mama heeft voor aan haar voordeur een rode loper gekocht (paadje loopt in een hoek dus eigenlijk dubbele afstand genomen), voor 16 meter heeft ze denk ik 60 euro of zo betaald bij Home Market (of zoiets, die tapijtenwinkel :d).Corsages voor de mannen kan je mee bestellen bij de bloemist die je boeketje maakt. Normaal worden die dan 's ochtends verser dan vers gemaakt zodat de bloemetjes zeker niet slap hangen tegen hét grote moment.