Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De zoektocht naar een zaal

17-9-2013 15:45:08
Hey allemaal,

Gisteren heeft mijn schatje mij ten huwelijk gevraagd! En uiteraard heb ik 'JA' gezegd :-) Onze trouwdatum ligt nog niet vast. We denken aan de lente van 2015, maar hebben geen speciale voorkeur voor een datum in die periode ofzo. Binnenkort zou ik graag al eens gaan zien naar een aantal zalen, dan is dat in ieder geval al geregeld.

Waarschijnlijk kunnen we wel wat hulp gebruiken met de zoektocht naar een geschikte zaal. We wonen in Wommelgem (bij Antwerpen), dus we zijn op zoek in die (ruime) regio. Ons idee was om enkel te dineren met onze naaste familie en beste vrienden (waarschijnlijk niet meer dan 20 personen in totaal) en om daarna een dansfeest te houden met hapjes en dessertenbuffet voor alle gasten (zo'n 120 personen waarschijnlijk). Een alternatief zou een soort van dansfeest zijn waarbij er verschillende soorten eten/snacks worden aangeboden in diverse kraampjes/standjes. Ideaal zou zijn als er in of aan de feestzaal ook mogelijkheid was tot het houden van een soort vrijzinnige ceremonie. Kent er iemand een zaal in onze regio die aan deze beschrijving voldoet? Let me know!

Groetjes,

Karen

Karen
23-5-2015
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1608

Silke
29-3-2014
 Meld misbruik17-9-2013 15:52:59

Proficiat!

Als je spreekt van de 'ruime' regio rond Antwerpen, zou ik eens bij het Strijboshof in Essen gaan informeren. Wij zijn zelf van Wilrijk, en twijfelden tussen het Strijboshof en de E10-hoeve in Brecht. Ik denk dat zij zeker kunnen voldoen aan jullie eisen van feest. Bij ons is het uiteindelijk toch de E10-hoeve geworden. Verder zijn wij ook gaan informeren bij Het 's Graevenhof in Schilde (was iets té klassiek voor ons, verder prachtige zaal!), en het hof van Reyen in Lier.

Ik ben ook eens op een 'trouwfuif' geweest in 't fort in Hoboken (als ik mij niet vergis ...). Dat was ook enorm tof, maar van die sfeer moet je houden ...

wendy
21-9-2013
 Meld misbruik17-9-2013 16:01:06

feestzaal 't lepeltje in duffel. Daar hebben ze zo een formule voor een fuif met hapjes.

Nu zaterdag is ons avondfeest daar ( wel met buffet voor +/- 70 personen) .
Zal je nadien laten weten hoe het was.

Het zijn wel supervriendelijke mensen en de zaal is mooier in 't echt dan op foto op de website www.tlepeltje.be

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik17-9-2013 16:26:34

ik ben helemaal niet gekend in je regio, maar ik wou je vooral van harte proficiat wensen!!! veel plezier met de voorbereidingen - dit forum zal je vast goed kunnen gebruiken!

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik17-9-2013 17:14:10

heel veel succes met de voorbereidingen zit je met vragen hier kun je met alles terecht :-)

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-9-2013 17:21:39

Idem Wendy: 't Lepeltje. Wij geven er ook ons feest en ik werk er af en toe :-)

tania
31-5-2014
 Meld misbruik17-9-2013 21:19:53

hey hey

wij hebben het strijboshof waarover ze hierboven spreken het is ind een ideale zaal om zoiets te doen alles kan er wij hebben ook een ceremonie van de vrijzinnige en doen deze buiten in de tuin van de feestzaal bij goed weer en bij slecht weer is er een aparte zaal voor ons ter beschikking ook wat ik handig vond is dat het koppel er mag en kan blijven slapen in een bruidssuite

veel plezier met je zoektocht

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik18-9-2013 9:40:17

Bedankt allemaal voor de gelukswensen en de nuttige tips! Ik ga die zalen zeker contacteren! Heb op dit forum ook al wat gelezen over 'La Grange' in Massenhoven en 'Smoutmolen' in Zoersel. Iemand die met één van deze zalen ervaring heeft?

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik18-9-2013 9:53:08

Keienhof in Kalmthout ?
Daar geven wij ons feest en echt ALLES is er bespreekbaar !

Groetjes,

Ivan
28-6-2014
 Meld misbruik18-9-2013 10:29:21

Hallo,

Wij hebben La Grange gekozen. We hebben er veel goede reacties over gelezen en gehoord van vrienden en collega's.
Heel vriendelijke zaakvoerder en erg mooie zaal. Veel dingen zijn bespreekbaar. Zeker de moeite waard om te bekijken!

Groetjes

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik18-9-2013 10:44:14

Sanne
30-8-2014
 Meld misbruik18-9-2013 14:08:30

Hoi,

Eerst en vooral proficiat!
Wij geven ons feest ook in 't lepeltje. Het zijn inderdaad super vriendelijke mensen.
Andere zalen waar wij zijn gaan kijken zijn het rekreatief in wilrijk en het fortje in Deurne.

Groetjes en veel succes!

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik18-9-2013 15:34:43

@ Wendy alvast een heel mooie dag gewenst zaterdag!
Ik ben al benieuwd naar uw verslagje en uw ervaring met de zaal want deze is ook nog één vanop ons lijstje! Laat zeker weten hoe het feest er was en welke formule of eten jullie er namen!
Dikke merci Cindy

@ Karen het Hof Van Nazareth in Lier is heel mooi maar wel wat duurder dan bv Lepeltje in Duffel. Kan je niet echt met elkaar vergelijken vind ik.
Succes nog Cindy

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik18-9-2013 16:50:12

Binnenkort toch al eens hier en daar een kijkje gaan nemen dan. Denken jullie dat veel zalen nu al bezet zouden zijn op de zaterdagen in de lente van 2015? Heb daar eigenlijk geen idee van hoe snel je daarmee moet zijn. We hebben wel geen vaste datum in ons hoofd, dus misschien dat dat wel in ons voordeel speelt :-)

Sanne
30-8-2014
 Meld misbruik18-9-2013 17:14:47

Wij zijn een paar weken geleden beginnen rondzoeken voor augustus 2014 (ook zonder specifieke datum). meestal waren er nog minstens twee van de zaterdagen van augustus vrij. Voor de lente van 2015 zal je dus ook nog wel zeker een plekje vinden.

Groetjes,
Sanne

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik19-9-2013 10:02:47

Le Cirq in Hoogstraten. Absolute aanrader. Ga gewoon al eens kijken naar de zaal en je bent verkocht want die is prachtig en anders dan de meeste feest-trouwzalen. Ook topservice en mogelijkheid om je viering te doen (hebben wij ook gedaan en dat was gratis).
Ook erg geschikt voor wat jullie willen doen.
Wij zijn achter de hoek op restaurant geweest met 24 pers en daarna fuif met broodjes in Le Cirq.
Als je meer info wil, laat me maar iets weten.

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik19-9-2013 11:15:13

Hey Vanessa,

Bedankt voor de tip! Ik heb eens op de site gekeken en het ziet er inderdaad ook interessant uit. Hebben ze ook een eigen traiteur of één waarmee ze vaak samenwerken? Want anders moet ik nog op zoek naar een goede traiteur in de regio :-)

Groetjes,

Karen

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik19-9-2013 11:34:04

Zij hebben geen eigen traiteur maar kunnen er waarschijnlijk wel aanbevelen uit de regio.
Ze hebben ook een keuken ter beschikking voor de traiteur.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info