Terug naar overzicht
Onderstaand had ik in mijn hoofd maar weet niet of het haalbaar is?10u fotograaf laten komen voor enkele foto's thuis10u30 vertrekken naar gemeentehuis11u gemeentehuis en daarna enkele foto's trekkenFotoshoot op locatie (20 minuten rijden) van 12u tot 14u14u30 kerkelijk huwelijk, duurt ongeveer een uur16u30 start receptie dus daar zijn tegen 16u15Haalbaar? Of mankeert er het ene en het andere? :D
Tussen 12 en 14 alvast ook iets eten (op locatie fotoscoop kan ook natuurlijk, eventueel samen met de suite).
Ik had zelf iets gedacht van:8u30 Kapster en visagiste aan huis Fotograaf komt dan ook al om de voorbereidingen te trekken.10u Ventje komt en dan nog iets drinken.10u30 Vertrekken naar de kerk (is van bij mijn ouders een 20 min rijden11u Kerkelijke vieringNa de kerk gaan mijn familie en zijn familie naar de locatie van onze 1e receptie om beetje klaar te zetten en om broodjes te eten. Wij gaan ondertussen de fotoshoot doen. Daarna gaan wij naar de zaal en iets eten en wat rusten voor de receptie16-18u: 1e receptie19-..... AvondfeestAangezien de locatie van ons 1e receptie en ons avondfeest toch even uit elkaar liggen moeten wij wel zeker om 18u vertrekken daar.
Is natuurlijk ook een beetje te zien of je kerk en wet op 1 dag doet of niet. Wij trouwen de dag ervoor voor de wet, we wilden niet alles op 1 dag hebben.
Katrien, wij hebben ongeveer hetzelfde wat doen je gasten tussen het gemeentelijk en het kerkelijk huwelijk?
Hey Kathleen, wij hebben ook hetzelfde als jij en Katrien. Bij ons komt enkel de suite naar het gemeentehuis (vermits daar geen plaats genoeg is voor de hele familie). En zij kunnen hun plan wel trekken terwijl wij foto's trekken.
Ja, wij hebben dat plan ook een keer of 10 omgegooid. Dit is het geworden:06:00 tem 10:00 - ik, mijn mama, mijn 4 bruidsmeisjes en mijn dochter gaan voor haar en make-up10:15 tem 11:00 - kleren aandoen11:30 - bruidswagen komt bruidegom ophalen samen met getuige en vertrekt naar huis waar ik zit11:45 - bruidegom komt toe 11:45 tem 13:00 - minireceptie met broodjes en champagne voor suitegasten13:00 tem 15:00 - fotoshoot15:00 - opstelling door ceremoniemeester + uitleg15:15 - vertrek suitevervoer naar Kerk15:30 - Kerkelijke dienst16:30 - buitenkomst - rijst gooien - ballonnen loslaten - felicitaties - snoepjes geven aan kindjes17:15 - vertrek naar feestzaal17:30 - foto's met suite18:00 - receptie20:00 - plaatsnemen avondfeest20:15 - voorgerecht wordt ingezet21:15 - hoofdgerecht wordt ingezet22:00 - dansfeestgasten komen toe + kleine receptie22:30 - aansnijden bruidstaart + openen dessertbuffet23:00 - openingsdans