Terug naar overzicht
Dus je hebt toch een receptie, bij het binnenkomen? :-) Zo was het bij ons ook, een uurtje voor het aan tafel gaan begon de receptie, gasten kwamen verspreid binnen tussen zeven en acht en kregen een hapje en een drankje, om acht uur werd iedereen aan tafel geroepen voor het eten. Een aparte receptie hadden wij dus ook niet. Is eerder voor als je niet iedereen bij het avondfeest wil denk ik (vb. als je 'verplichte' gasten hebt zoals vrienden van je ouders ofzo...).
Zo doen wij het ook :-) een receptie is vooral zinvol als je met mensen zit die je wel wil uitnodigen, omdat je ze kent.... maar nu ook niet per sé op het avondfeest nodig vindt :-) voor sommigen zijn dat vb. zakenrelaties, collega's, vrienden van ouders, buren, enz...
Da's helemaal niet raar!Wij doen ook eerder een 'welkomstdrankje' dan een receptie:) we hebben geen opsplitsing receptie-avondfeest, dus ook geen aparte gasten. Plakken het er gewoon in het kort aan vast!
Wij hebben geen aparte receptiemet mensen die niet blijven eten (zakenrelaties, verre kennissen enz) want k vind het altijd jammer als er mensen moeten weggaan. Toch hebbenwe voor onze gasten die blijven eten wel een receptie. Ik vind recepties altijd leuk en als bruidspaar is het toch ook handig om dan de gasten te begroeten. Wanneer doe je dat anders?
ok dank jullie wel.Ja ik lees hier overal receptie, receptie maar bij ons komt iedereen bijna op het feest en vrienden van ouders komen mss wel na de mis maar wij moeten daar geen rekening mee houden.nog even iets praktisch wij willen dus na de mis foto's gaan laten trekken en de familie gaat dan al naar de zaal die kan ik dan mss wel van wat hapjes voorzien dan niet?
yep, dat doen wij ook zo :-)
Wij zullen ook geen aparte receptie hebben. Een uurtje aperitieven en dan aan tafel.
wij hebben wel straks schema maar doen het zo :16.00 uur kerkelijk huwelijk17.00 uur einde misSuite gaat naar de feestzaal krijgen daar 4 hapjes( anders eten ze 's avonds niets meer ) en drinken natuurlijk .Hebben wel voordeel dat onze zaal ( de vrije valk alt -Hoeselt) net naast de kerk is dus geen tijdsverlies :-)17.00 uur tot 18.45 uur wij ondertussen op fotosessie19.00 uur aankomst avondgasten welkomingsdrankje19.30 uur aan tafel