Nu Online
Momenteel zijn er 594 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen receptie is dit gek?

18-9-2013 17:57:58
Wij weten niet goed wat de receptie juist in houd maar in ons geval lijkt mij dat niet nodig. we hebben ons kerkelijk huwelijk om 13.30 en dan gaan wij nadien foto's trekken en de naaste familie gaat naar de zaal waar we zullen eten. Eenmaal wij daar aangekomen zijn eten we en komen de gasten voor het avondfeest om 20.00 dan hebben wij de ontvangst en is er een soort receptie bij het binnengaan en zoeken van een plaats in de zaal.

kathleen
9-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 751

mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-9-2013 18:02:28

Dus je hebt toch een receptie, bij het binnenkomen? :-) Zo was het bij ons ook, een uurtje voor het aan tafel gaan begon de receptie, gasten kwamen verspreid binnen tussen zeven en acht en kregen een hapje en een drankje, om acht uur werd iedereen aan tafel geroepen voor het eten.

Een aparte receptie hadden wij dus ook niet. Is eerder voor als je niet iedereen bij het avondfeest wil denk ik (vb. als je 'verplichte' gasten hebt zoals vrienden van je ouders ofzo...).

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik18-9-2013 18:20:21

Zo doen wij het ook :-)

een receptie is vooral zinvol als je met mensen zit die je wel wil uitnodigen, omdat je ze kent.... maar nu ook niet per sé op het avondfeest nodig vindt :-) voor sommigen zijn dat vb. zakenrelaties, collega's, vrienden van ouders, buren, enz...

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik18-9-2013 18:32:20

Da's helemaal niet raar!

Wij doen ook eerder een 'welkomstdrankje' dan een receptie:) we hebben geen opsplitsing receptie-avondfeest, dus ook geen aparte gasten. Plakken het er gewoon in het kort aan vast!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik18-9-2013 19:02:58

Wij hebben geen aparte receptiemet mensen die niet blijven eten (zakenrelaties, verre kennissen enz) want k vind het altijd jammer als er mensen moeten weggaan. Toch hebbenwe voor onze gasten die blijven eten wel een receptie. Ik vind recepties altijd leuk en als bruidspaar is het toch ook handig om dan de gasten te begroeten. Wanneer doe je dat anders?

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik18-9-2013 19:25:03

ok dank jullie wel.

Ja ik lees hier overal receptie, receptie maar bij ons komt iedereen bijna op het feest en vrienden van ouders komen mss wel na de mis maar wij moeten daar geen rekening mee houden.

nog even iets praktisch wij willen dus na de mis foto's gaan laten trekken en de familie gaat dan al naar de zaal die kan ik dan mss wel van wat hapjes voorzien dan niet?

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik18-9-2013 20:22:39

yep, dat doen wij ook zo :-)

Joke
4-10-2014
 Meld misbruik19-9-2013 10:27:47

Wij zullen ook geen aparte receptie hebben. Een uurtje aperitieven en dan aan tafel.

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik19-9-2013 13:51:01

wij hebben wel straks schema maar doen het zo :
16.00 uur kerkelijk huwelijk
17.00 uur einde mis
Suite gaat naar de feestzaal krijgen daar 4 hapjes( anders eten ze 's avonds niets meer ) en drinken natuurlijk .
Hebben wel voordeel dat onze zaal ( de vrije valk alt -Hoeselt) net naast de kerk is dus geen tijdsverlies :-)
17.00 uur tot 18.45 uur wij ondertussen op fotosessie
19.00 uur aankomst avondgasten welkomingsdrankje
19.30 uur aan tafel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...