Terug naar overzicht
Hey, Hopelijk lukt dit voor jullie.Wij hadden ook eerst het idee om op 15/08/2014 te trouwen, maar we hadden dan contact opgenomen met 2 priesters, en zij zeiden allebei radicaal neen.Heel wat priesters zien die dag als een grote feestdag, net zoals Pasen. Ik vond dit ook wat ‚overdreven’ maar dan toch maar onze datum een weekje verplaatst.Hopelijk lukt dit bij jullie wel! Ik ben van Zedelgem, en had info genomen bij priester Zedelgem en bij priester van Zandvoorde (Oostende). Groetjes,
heb je het dekenaat al gebeld? Mocht het niet kunnen volgens hen , dan kan je nog op zoek gaan naar een kerk of kapel die in prive gebruik is. In delen is er bijvoorbeeld zo een kerkje ( paterskerk) of anders moet je maar eens vragen aan de priester of hij contact wil opnemen met het dekenaat. Veel succes
"delen" moest het woord eeklo zijn
hoi, Volgens mij zal je in het centrum van Brugge geen kerk vinden, en als er wel een is geraak je met auto's nergens wegens de helige bloedproccesie.Ik zou zeggen, aangezien je wel al een priester hebt, probeer de deelgemeenten. Sint- Andries heeft zelfs meerdere kerken op zijn grondgebied staan. Sint- Michiels, Sint- Pieters, Assebroek, Sint- Kruis, Male, ... Brugge kent vele kerken en kappelen, kies een top 3 uit en bel ze af. 1 moet er toch vrij zijn e.succes!
Hallo, bedankt voor jullie reactie. Heilige Bloedprocessie is normaal in mei (OLH hemelvaart) dus dat zou geen hindernis mogen zijn. Onze pastoor gaat voor ons deze taak overnemen en volgende week weet ik of het lukt of niet dus tot dan nagelbijten ...
oh tis juist, sorry! met al die toeristen en stoeten hier weet je niet meer welk een wanneer valt! succes verder en bij vragen, ik ben ook van Bruggegroetjes